Извънредното положение и последвалата паника около коронавируса доведоха до срив на пътуванията и огромни загуби за транспортния бранш.

На Централната автогара в София в събота сутрин все пак има малко пътуващи въпреки обявеното извънредно положение. Някои от тях са с маски и ръкавици, други обаче не спазват дори дистанция от метър. Няма обаче сериозно струпване на хора.

"Предвижването е свободно. Хората са намалели драстично. Преди две седмици един произволно избран автобус пристигаше в София с 30 души, а днес с 6. Хората драстично се отказват от пътувания, за да се предпазят от вируса", заяви Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи пред Нова телевизия.

Той каза, че загубите за бранша са големи, защото има разходи, но няма приходи. "Възможно е да има и фалити на фирми" , заключи Захариев.

Голяма част от хората са в платен или неплатен отпуск. Просто няма кого да возят, допълни той.

Движението на тежкотоварни камиони е затруднено. На някои от граничните пунктове мерят температурата на хората. Ситуацията не бива да се подценява, но не трябва да изпадаме и в паника. Тази камиони носят стоки от първа необходимост и захранват пазарите. Трябва да им осигурим безпроблемното им предвижване", каза Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.

Вчера премиерът Бойко Борисов обеща "чист коридор" за международния транспорт.

Три от граничните контролно-пропускателни пунктове със Сърбия остават затворени. Единственият шанс да стигнем до сръбска земя е през "Калотина".

Към този час обстановката е спокойна. В Сърбия е въведена забрана за влизането на граждани, които пристигат от Италия, Китай, Южна Корея, Иран и Швейцария.

Единственият шанс да стигнем до Македония остава "Гюешево". В петък там имаше интензивен трафик от тежкотоварни автомобили.

Броят на леките автомобили на "Кулата" е по-малък. Тежкотоварните камиони пътуват, но не се забелязва опашка на граничния пункт. Мерките на "Кулата" продължават да бъдат сериозни.

Все още има опашка на "Капитан Андреево" . Тази сутрин тя е малко над 16 км след Свиленград. На турско-българската граница няма промяна в режима на преминаване. От турска страна на пункта е поставена термокамера, която може да забави преминаване.