Йордан Арабаджиев: Пакет "Мобилност" цели да премахне конкуренцията на българските превозвачи
Ако тези правила бъдат приети през юли, ще ги атакуваме в съда, заяви изпълнителният директор на Съюз на международните превозвачи
Транспортната комисия на Европарламента отхвърли всички поправки в пакета "Мобилност", искани от българските превозвачи. Браншът иска отпадане на задължителното прибиране на камионите на всеки 8 седмици, предвидено в новия регламент.
Още по темата
- Шеф на на превозвачите: Ако този пакет "Мобилност" се приеме, 80% от фирмите у нас изчезват
- Пакет Мобилност: 53% от международните ни превози ще бъдат празни и 14 000 души ще загубят работата си
- Обрат! ЕК може да промени пакета "Мобилност" 1
- Ройтерс: България и други от Източна Европа обмислят съдебен иск срещу пакет „Мобилност“
- България и още 7 страни от ЕС поискаха отмяна на пакета "Мобилност"
Според проучване на глобалната консултантска одиторска компания Кей Пи Ем Джи 46% от бъдещите курсове обратно до България ще бъдат без товар.
Това би довело не само до увеличение на вредните емисии във въздуха, според прогнозите с 2%, което противоречи на Европейската зелена сделка, но и до по-голям трафик на границите.
Очаква се той да е рекорден на моста при Видин - почти 220% повече. Проучването сочи още, че на пункт "Калотина" новата мярка се очаква да доведе увеличение със 79%, а на "Дунав мост 1" - с почти 50 на сто.
Изследването допуска, че множество от компаниите ще изберат да преминават през пункт "Калотина". Така там ще се натрупа 14-километрова опашка, а средно всеки камион ще чака 32 часа.
Транспортното министерство обяви за bTV, че позицията на страната ни е "За" общи европейски правила, но подкрепя исканията на бизнеса за промени. А причината за тази твърда позиция е сериозна. Ако в началото на юли, когато е окончателното гласуване, пакетът "Мобилност" бъде приет в този си вид, се очаква бърз спад на брутния вътрешен продукт между 0,7 и 1,5 на сто. Загубите от приходите на фирмите пък ще са между 9 и 18 процента.
"Пакет "Мобилност" е в ущърб не само на България, но и на всички държави в периферията на ЕС и 9 от страните членки са твърдо против тези правила", заяви Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюз на международните превозвачи.
"Чехия е сменила позицията си и е преминала в противниковия лагер, защото се страхува от конкуренцията на българските превозвачи", смята Арабаджиев.
"Борбата срещу тези правила продължава вече 3 години и се представят обосновани аргументи пред европейските институции, но в отговор се приемат все по-големи рестрикции, чиято цел не е добруването на шофьорите, а отстраняването на конкуренцията, категоричен е Арабаджиев. - 500 милиона са вложили българските превозвачи в нови камиони и автопаркът им е един от най-новите и добрите в Европа. Ако тези правила бъдат приети през юли от евродепутатите, ние ще ги атакуваме в съда."