За първи път от 50 години насам се изгради нов железопътен тунел в България. Това коментира заместник министър-председателят по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на инспекция на напредъка в изграждането на железопътния участък Елин Пелин - Костенец, съобщават от пресцентъра на транспортното министерство.

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

"Тунелното строителство в жп транспорта беше дълго време неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт", заяви Христо Алексиев. Той изрази надежда, че с добрата мобилизация на държавата, на изпълнителя и на надзора, проектът ще бъде изпълнен в срок - до 2027 г.

Над 200 човека с помощта на повече от 100 машини работиха година и половина, за да прокопаят Тунел №1 с дължина 1 км, добави още вицепремиерът.

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по-две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит Камък.

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив.

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Изпълнител е турската фирма ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498.8 млн. лв. без ДДС.

Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

С напредъка на строителството днес се запознаха посланикът на Република Турция Айлин Секизкьок и представители на местната власт. В проверката се включи и ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

ИЗБРАНО