Българската администрация преустановява хартиения обмен на документи от 1 ноември 2018 г., съобщи пресслужбата на кабинета. Повече от 700 централни, областни и общински структури преминават към изцяло електронен документооборот помежду си.

Мярката, заложена в законодателството, ще доведе до 6-кратно увеличение на ефективността на административния обмен, се посочва в прессъобщението. На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и др.

Към края на октомври т.г. 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез която се осъществява електронният документооборот. Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация, както и една от основните за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.

Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа. По този начин се повишава контролът върху институциите както от страна на потребителите, така и между самите администрации.