Франция държи европейското първенство по стачките и остарялата апаратура във въздушния транспорт, според доклад на финансовата комисия в Сената (горната камара на парламента), цитиран от Франс прес.

За периода 2004-2016 година във Франция е имало 254 дни стачки на авиодиспечерите, докато втората в класацията, Гърция, отчита едва 46 дни, сочи докладът.

Освен заради социалните протести, Франция е и шампион на закъсненията, свързани с остарялата апаратура, подчертава авторът на доклада, сенаторът Венсан Капо-Канелас.

"Страната ни е отговорна за 33 процента от закъсненията в Европа, дължащи се на въздушния контрол", изтъква той. Според него това носи 300 милиона евро годишна загуба за авиокомпаниите.

Особеното при френските авиодиспечери е, че те се мобилизират както при корпоративни стачки, така и при стачки на държавните служители, отбелязва авторът на доклада.

"Във Франция контролните уреди са остарели, а цената за поддръжката им е много висока: 136 милиона евро годишно. Много изоставаме спрямо нашите съседи", подчертава сенаторът.

В доклада е посочено, че всяка година 4-те хиляди френски авиодиспечери се изправят пред силно увеличение на трафика. През 2017 година те са обслужили 3,1 милиона полета, което спрямо 2016 година е с 4 процента повече, а спрямо 2015 година - увеличение от 8,6 процента