Германската регионална транспортна група Ер Ем Фау (RMV) започна днес изграждането близо до Франкфурт на станция за зареждане на най-големия в света парк от пътнически влакове с нулеви парникови емисии, задвижвани от водород, предаде Ройтерс.

Френската компания Алстом (Alstom) ще достави 27 влака, задвижвани с водородни клетки, на промишления парк Инфрасерв Хьокст (Infraserv Hoechst) до средата на 2022 година. Железопътният парк ще започне редовни местни услуги от зимата на същата година и ще замени дизеловите влакове.

Горивните клетки ще превръщат водорода и кислорода в електричество, осигуряващо нискошумово задвижване, при което се отделя единствено вода, така че да се подпомогне намаляването на въглеродното замърсяване от транспорта.

Провинция Хесен и федералното правителство помогнаха за финансиране на проекта с 500 милиона евро. Влаковете Корадия и Линт (Coradia iLint) ще бъдат задвижвани с водород, получаван като страничен продукт от хлор, произвеждан в химически и фармацевтични паркове. Още водород ще бъде осигуряван от планирания за изграждане 5-мегаватов електролизатор, работещ с възобновяема енергия. С едно зареждане на ден влаковете могат да изминат 1000 км, както дизеловите влакове.

Вижте как работят водородните влакове>>