Германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) очаква продажбите му през март да нараснат четири пъти в Китай - най-големия автомобилен пазар в света - след удара, нанесен от появилата се през декември в страната епидемия от коронавирус, предаде Ройтерс и БТА.

"Предпазливо оптимистични сме, че най-тежките ефекти от кризата ще бъдат зад гърба ни след два или три месеца", изтъкна Щефан Вьоленщайн, който оглавява китайските дейности на германския автомобилен гигант.

По думите му търсенето остава ограничено въпреки очакванията за увеличение на продажбите от 250 000 през февруари до 1 милион през март.

Германският автомобилостроител възнамерява постепенно да увеличи мощностите си в китайските заводи. Две от предприятията му - в Чанша, провинция Хунан, и в Урумчи, административен център на Синцзян-уйгурския район - още са затворени, но производството вече е възобновено в 22 завода.

Вьоленщайн изрази надежда, че подемът ще продължи и че през 2021 година пазарът ще се нормализира.

За 2020 година Фолксваген очаква спад между 3 и 15 процента на китайския пазар, но въпреки всичко групата потвърди намерението си да инвестира над 4 милиарда евро таз година в Китай, като близо 40 процента от тази сума ще бъдат насочени към производство на електромобили.

Фолксваген планира да продаде 1,5 милиона електрически коли в Китай до 2025 година.