Коледните намаления в търговските обекти подраниха заради кризата. Обиколка на екип на „Класа“ в големите молове и централните търговски улици показа, че в борбата за клиенти тази година магазините стартираха предсрочно намаления с отстъпки между 20 и 70 на сто.
Най-голяма е концентрацията на разпродажбите по бул. „Витоша“, всички молове и ЦУМ. Магазините условно могат да се разделят на такива, в които намалението е в разгара си, други, в които все още не са стартирали разпродажби, и такива, в които трябва да сте големи късметлии, за да си харесате нещо и да намерите вашия размер. Модните марки, организиращи промоции, са преди всичко международни, но има и български производители. Много търговци предлагат и специални ваучери на различна стойност при покупка на стоки за определена сума от техния магазин. Особено популярна става и практиката за плащане на половин цена.
Така например магазинът за дрехи Kenvelo предлага на потребителя да закупи стока за 150 лв., а да заплати 75 лв. Сега е моментът и за пазаруване на слънчеви очила. Повечето оптики пускат много от моделите на половин цена или при закупен един чифт - магазинът подарява втори по избор. Сред интересните предложения е и това на магазина за бельо Skiny, който предлага тактиката купи 3 вземи 4. Подобна мярка е предприела веригата за дамски дрехи и костюми Kensol. Ако в някой от обектите клиентките закупят два артикула, вторият се продава с 50% намаление. Не е тайна, че марките, предназначени за по-платежоспособни клиенти, традиционно правят най-големи намаления. Така например магазини от типа на Paola Apsi, Calvin Klein и Miss Sixty отстъпките варират между 40 до 70 на сто. Разпродажби не липсват и за силния пол. Магазините за костюми Bitsiani и Monteli предлагат на мъжете разпродажба на колекциите си с от 50 до 70 на сто по-евтино. Когато се сменя сезонът, сменяме не само дрехите, но и обувките.
Магазините за обувки също бързат да се отърват от старите колекции и продават стоката си с намаление от 30-50 на сто.
Тhe Mall на „Цариградско шосе“ ще поощрява клиентите си със специална коледна кампания. Франк Уайтинг, мениджър на търговския комплекс, съобщи вчера, че като подарък на един от клиентите ще бъде даден автомобил, а други щастливци ще получат обратно парите, които са дали за покупката на стоки. Кампанията започва на 19 ноември. Като допълнителен подарък към софиянци за празниците ще бъде изградена и ледена пързалка пред търговския център.