Търговия и услуги - най-печеливши у нас
Втора поредна година в условията на криза на печалба са компаниите от услугите и търговията.
0
340
Това показват изводи от класацията на Българската търговско-промишлена палата "Топ 100" за водещи фирми в икономиката на страната през 2009 г., предаде БТА. "За много български фирми кризата се оказа предизвикателство, а не пречка. Има компании, които значително са подобрили своето положение въпреки тежките икономически времена", посочи председателят на Българо търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов.
Класацията на БТПП Топ 100 е за фирми, приключили 2009 г. с печалба и с нетни приходи от продажби с показателите от 2008 г. с над 100 000 лв. В нея са участвали над 4000 фирми, от които една трета са приключили на печалба. Данните са взети от техните счетоводни отчети.
Общо 58% от фирмите в класациите са от сферата на услугите (търговия, транспорт, съобщения, туризъм, бизнес услуги). 42% от компаниите са от материалното производство (промишленост, строителство, селско и горско стопанство).
Подобно е било разпределението на фирмите от "Топ 100" и през 2008 г. В класацията фирмите са подредени по три критерия - промяна на приходите от продажби на стоки и услуги, реализирана печалба на сто лева собствен капитал и печалба на сто лева приходи от продажби.
Лидер в класацията по изменение на нетните приходи от продажби през 2009/2008 г. е Екопласт Файбър с огромния ръст от 158 550%. Ямболската фирма е от отрасъл промишленост. На второ и трето място се намират съответно - Вега и Велдер Консулт. Те имат проценти съответно 14 200 и 7 903 на сто.
Победител в класацията по максимална величина на печалбата на 100 лв. собствен капитал през 2009 г. е Лема Трейдинг с показател 9 860,00. Втората позиция е за софийската фирма Интеримпекс с показател 2 623,29. Пауърмарк също от София е класирана на трето място с 944,83 лв. печалба на 100 лв. собствен капитал.
Лидер в подреждането по максимална величина на печалбата на 100 лв. приходи от продажби през 2009 г. е София принцес хотел с 930,23 лв. На второ и трето място са съответно Синергон Холдинг и Мегаком Холдинг, които имат показатели 822,27 и 692,52 лв. Българският енергиен холдинг е на 7-ма позиция с 351,31 лв. печалба на 100 лв. приходи от продажби през 2009 г. В условията на икономическа криза хората у нас предпочитат да се презастраховат и да не харчат, а да държат парите си на депозит в банка, коментира още Цветан Симеонов при представяне на Топ 100.
През миналата година депозитите на хората бележат ръст от 10.9%. Това показва, че продажбите не са намалели толкова значително, а хората предпочитат да спестяват, посочи още Симеонов.
Класацията на БТПП Топ 100 е за фирми, приключили 2009 г. с печалба и с нетни приходи от продажби с показателите от 2008 г. с над 100 000 лв. В нея са участвали над 4000 фирми, от които една трета са приключили на печалба. Данните са взети от техните счетоводни отчети.
Общо 58% от фирмите в класациите са от сферата на услугите (търговия, транспорт, съобщения, туризъм, бизнес услуги). 42% от компаниите са от материалното производство (промишленост, строителство, селско и горско стопанство).
Подобно е било разпределението на фирмите от "Топ 100" и през 2008 г. В класацията фирмите са подредени по три критерия - промяна на приходите от продажби на стоки и услуги, реализирана печалба на сто лева собствен капитал и печалба на сто лева приходи от продажби.
Лидер в класацията по изменение на нетните приходи от продажби през 2009/2008 г. е Екопласт Файбър с огромния ръст от 158 550%. Ямболската фирма е от отрасъл промишленост. На второ и трето място се намират съответно - Вега и Велдер Консулт. Те имат проценти съответно 14 200 и 7 903 на сто.
Победител в класацията по максимална величина на печалбата на 100 лв. собствен капитал през 2009 г. е Лема Трейдинг с показател 9 860,00. Втората позиция е за софийската фирма Интеримпекс с показател 2 623,29. Пауърмарк също от София е класирана на трето място с 944,83 лв. печалба на 100 лв. собствен капитал.
Лидер в подреждането по максимална величина на печалбата на 100 лв. приходи от продажби през 2009 г. е София принцес хотел с 930,23 лв. На второ и трето място са съответно Синергон Холдинг и Мегаком Холдинг, които имат показатели 822,27 и 692,52 лв. Българският енергиен холдинг е на 7-ма позиция с 351,31 лв. печалба на 100 лв. приходи от продажби през 2009 г. В условията на икономическа криза хората у нас предпочитат да се презастраховат и да не харчат, а да държат парите си на депозит в банка, коментира още Цветан Симеонов при представяне на Топ 100.
През миналата година депозитите на хората бележат ръст от 10.9%. Това показва, че продажбите не са намалели толкова значително, а хората предпочитат да спестяват, посочи още Симеонов.