Цените на въпросните бижута започват под 5000 евро (7488 д.). "На някои хора им помага да отидат до гробищата и да скърбят и да оставят мъката си там", посочи президентът на Алгорданца Файт Бример. "Има и хора, които, по някаква причина, не предпочитат подобно сбогуване". "Учудващо е, че това са основно християни. Те си казват: Защо трябва да се сбогувам? И без това ще видя съпруга си след 15 години в рая", изтъкна Бример в офиса си, от който се открива гледка към град Хур и заобикалящите го стръмни планини. Технологията за изработка на изкуствени диаманти бе създадена за първи път от американската компания Дженерал електрик (General Electric) през 50-е години и имитира природата, поставяйки въглерода в условия на високо налягане и температура. Алгорданца - което означава "възпоменание" на местния реторомански език, който се говори в някои части на швейцарския кантон Граубюнден - е една от малкото компании, които предлагат изкуствени диаманти. С подобряването на технологията броят на тези фирми започна да се увеличава. Американската компания ЛайфДжем (LifeGem) и британската Финикс даймънд (Phoenix Diamond), например, също предлагат диаманти, изработени от коса, които съдържат повече въглерод, отколкото пепелта. Това означава, че диамант може да се създаде от косата на жив човек или погребан, но не и кремиран. ЛайфДжем предлага диаманти дори и от мъртви домашни любимци. "За някои хора това е голяма чест и скъп спомен", посочи Луара Саймънтън от Института за изучаване на скъпоценните камъни в САЩ (GIA). "Технологията със сигурност се подобрява". Синтетичните диаманти са станали толкова популярни, че институтът в момента степенува тяхното качество, за да могат купувачите да оценят какво получават в сравнение с природния диамант.