Това обяви днес Комитетът Шампан в комюнике, цитирано от АФП.

"Тези резултати се дължат на увеличения износ, който е осигурил 2,8 милиарда евро или с 6,6 на сто повече спрямо 2016 година", се уточнява в комюникето.

Общият оборот, реализиран на пазара шампанското за миналата година е бил 4,9 милиарда евро.

Името на виното шампанско, което има контролирано наименование за произход, идва от североизточния френския район Шампан. САЩ запазват лидерското място на пазарите за износ по стойност с общи продажби от 586 милиона евро миналата година. Те изпреварват Великобритания, чийто пазар продължава да страда от последиците от Брекзит и отчита свиване с 11 на сто по обем на вноса.

За сметка на това Япония бележи увеличение и в стойностно изражение - плюс 21,3 на сто, и по обем - плюс 17,6 на сто.

Китай, Хонконг и Тайван са новите силни пазари за френското шампанско. Резултатите на пазара на Южна Корея също са забележителни с плюс 39,5 на сто по обем с продажби, които за първи път превишават символичния праг от 1 милион бутилки.

През 2017 година общите продажби на шампанско са достигнали 307,3 милиона бутилки или с 0,4 на сто повече спрямо предходната година.