Това стана ясно по време на официалното отваряне на техническите предложения за рехабилитацията, предаде КРОСС. Това са: „Главболгарстрой" „Сдружение СК-13-ДОУШ", „Терна", „Обединение Централна Гара", „Щрабаг" и „Балканстрой".
Според mediapool в "Обединението Централна гара" участват "Трейс Груп", "Станилов" и "Джи Пи Груп" (свързана с бащата на Валентин Златев). австрийската "Щрабаг" пък играе заедно с архитектурно студио "Архитектоника", които са правили проекта за гарата.
Министърът на транспорта Ивайло Московски, който бе гост на церемонията, заяви, че за последно такъв ремонт е правен преди повече 35 години и сега предстои една от най-големите гари на Балканите да получи изцяло един нов облик както на фасадното здание, така на подлезите и пероните. Той изрази желание ремонтът да приключи по-бързо от планираните 26 месеца. В резултат на реконструкцията ще бъдат осигурени възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както подобряване условията за престой на територията на приемното здание. До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен и достъп на лица с намалена подвижност.
Очаква се ремонтът да струва 20 млн. евро. Тръжната комисия ще избере изпълнител до 15 февруари 2013 г.
Благодарение на проектите, които изълняваме, се инвестират над 1,5 милиарда лева в железопътната инфраструктура на България, е заявил още Московски по време на отварянето на офертите, цитира го неговият пресцентър.
Най-лесно и бързо е да се капарира нов подвижен състав и след това да остане на следващите правителства да го плащат. Да се купят нови влакове, които могат да се движат със 160 километра в час, при положениече линии позволяват скорост от само 40 км/ч. е малко глупаво, посочи Московски, цитиран и от БТА.
Министърът каза че се подготвят и проектите за следващия програмен период. Това са участъците София - Елин Пелин - Септември, София - Драгоман, както и София - Перник - Радомир. Ще се променят някои параметри за модернизиране на ж.п.-линията Видин - София.