"Предвижда се цялостна сертификация за възобновяемите и нисковъглеродни горива и газове, което ще бъде придружено с актуализиран набор от стимули за насърчаване на използването на тези горива в различните сектори". Това каза на събитие в Брюксел еврокомисарят по енергетиката Кадри Симсон. По нейните думи, новата схема ще бъде част от преразглеждането на директивата за възобновяемите енергийни източници - т. нар. "RED II".

Очаква се тези критерии да се основават на икономиите на парниковите газове през целия им жизнен цикъл, информира Euractiv.

Директивата на ЕС за данъчно облагане на енергията също ще бъде преразгледана в съответствие с актуализираните цели на ЕС за климата за 2030 г., като част от пакет от закони на ЕС, който ще бъде представен през юни, каза още Симсън. Това "ще бъде от значение и за различни горива", добави тя, "тъй като пряко влияе върху избора на потребителите".

По време на форума нефтопреработвателите призоваха ЕС да признае течните горива като необходима част от постигането на декарбонизация, като заявиха, че от гледна точка на химията "течните горива все още са просто най-добрата форма за съхранение на енергия".

"Много части от транспортната система биха спечелили от задържането на течно гориво, но разбира се в нисковъглеродна форма", каза Бела Келемен, президент на FuelsEurope, европейската асоциация за рафиниране на петрол, в която членуват петролни компании като Shell, BP, ExxonMobil и Total. Келемен сравни стремежа към декарбонизация на индустрията като "трансформация, при която искаме да се превърнем от гъсениците пеперуди".

Анна-Мишел Асимакопулу, гръцки евродепутат от дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП), нарече течните горива с ниски въглеродни емисии "инструмент за прехода на ЕС в енергетиката до 2050 г." и разкритикува Европейската комисия, че ги е включила в кафявия списък на таксономията - горива, за които се счита, че имат отрицателно въздействие върху околната среда.

3e-news.net