Близо 14 000 лева сметка за ток, а компенсацията е само 118 лева. Такава шокираща фактура получи заведение в София, а сигнал за това дадоха от Асоциацията на заведенията. Оттам нарекоха помощта от държавата "пълна подигравка", предава Нова тв.

"През миналия месец при същата сметка компенсацията е била около 3000 лева", обясни Павлин Петров от Асоциацията на заведенията.

"Няма как да ни помогнат тези 118 лева. Сметките за ток са 2 500 - 3000 нагоре. Това донася загуби на всяка фирма. От нас се очаква да продължим да работим, да продължим да създаваме работни места. Но няма как да стане при положение, че не можем да си покриваме сметките за ток", каза още Петров.

Кадър: Нова тв

"Надяваме се час по-скоро правителството да се вслуша в предложението на работодателските организации - да няма таван, а компенсация от 75%. Тогава ще останат при нас средства, с които да си покриваме разходите, да запазим служителите и да предлагаме по-добър продукт", добави Павлин Петров.

От Министерството на енергетиката коментираха казуса, че причината за тази компенсация била смяната на доставчика.

От "Елетрохолд" отговориха, че в рамките на януари клиентът е получавал електроенергия в качеството му на доставчик от последна инстанция.

След това клиентът имал нов договор, с който получава електроенергия в качеството му на търговец на електроенергия. Затова и последното отчитане на обекта е било на 01.02 до 01.02.

Следователно тази компенсация е само за 1 ден. Компенсацията, която трябва да получи за февруари, ще бъде приспадната към следващата фактура.