Shell запазва лидерството си на най-скъпа марка в петролния и газовия сектор в света
Най-бърз ръст на стойността демонстрира катарската държавна компания Qatar Energy (с 82%, до $3.2 милиарда) в класацията на Brand Finance
Британско-нидерландската енергийна компания Shell запази лидерството си в списъка на най-скъпите търговски марки от петролния и газовия сектор в света, според доклад на световната консултантска компания Brand Finance, специализирана за оценка на търговски марки. Стойността на марката на Shell за годината се е увеличила с 4%, до 50.3 милиарда долара.
"Shell продължава да поддържа статута си на водеща световна марка за петрол и газ, подчертавайки забележителната стабилност на марката въпреки въпросите относно дългосрочната корпоративна стратегия на компанията, предизвикателства като спад на приходите и спад в оценката за сила на марката (BSI)", каза Савио Д'Суза, старши директор в Brand Finance, в разпространето съобщение до медиите.
От класацията по-горе става ясно, че второ място продължава да заема Saudi Aramco ($46.1 млрд.), трето и четвърто - китайските PetroChina ($28.5 млрд.) и Sinopec ($26.7 млрд.). Британската Bp plc ($18.5 милиарда долара) се изкачи до пето място, а френската TotalEnergies падна до шесто място със $17 милиарда. Така общата стойността на 10-те най-скъпи марки достига колосалните $244 млрд.
Най-бърз ръст на стойността на марката демонстрира катарската държавна компания Qatar Energy (с 82%, до $3.2 милиарда). Това покачване е следствие от успешната интеграция на Qatargas към Qatar Energy, допълват от Brand Finance.
След QatarEnergy, американската Pioneer Natural Resources е втората най-бързо развиваща се марка с ръст от 35% до 4.5 млрд. долара, следвана също от американската EOG Resources с ръст от 35% до 3.5 млрд. долара. Изследванията на Brand Finance показват, че растежът на EOG Resources се дължи на децентрализираните усилия за проучване на нови петролни залежи. Фокусът на EOG върху множество перспективи подчертават способността на компанията да разшири портфолиото си и да увеличи приходите, уточняват от Brand Finance.
Националната компания на Малайзия PETRONAS остава най-силната марка в петролния и газовия сектор, като запазва рейтинга си за сила на марката AAA, въпреки че е изправена пред значителни глобални предизвикателства. За съставянето на рейтинга за силата на марката са използвани критерии като разпознаваемост на марката, ефективност на водене на бизнеса и привлекателност за инвеститорите. В крайна сметка PETRONAS е лидер с 87.8 пункта от 100 възможни.
На следващите две почетни места са: на второ място е индонезийската Pertamina (84.4 пункта) и на трето индийската Indian Oil (83.2 пункта).