Италианският орган за защита на конкуренцията и пазара (AGCM) глоби "Енел" (Enel) и партньорски агенции с над 5 милиона евро за заблуждаващи практики при продажбата на енергийни услуги. Това се посочва в комюнике на антитръстовия орган, публикувано днес и цитирано от италианските медии.

Според органа за защита на конкуренцията компаниите неправомерно са предоставили на кол центрове списъци с клиенти, данните за които са конфиденциални, и са използвали автоматичен телефонен секретар, за да рекламират промоционални оферти на "Енел", съобщава БТА.

Съдебното производство е възникнало въз основа на многобройни сигнали от потребители и потребителски организации, които са подчертали подвеждащия характер на предварително записано съобщение на телефонния секретар на "Енел" и от оператори на кол центрове по повод цената на енергийните услуги за крайните потребители.

Заключението на антимонополния орган е, че става дума за агресивно поведение поради настойчивия и повтарящ се характер на предварително записаните обаждания дори до потребители, които не са дали предварително съгласие за свързване с тях с маркетингови цели.

В частност "Енел" е била глобена с 3,5 милиона евро, тъй като според органа за конкуренцията "носи отговорност за неспособността си да внедри ефективна система за контрол за начина, по който партньорските агенции се свързват с клиентите", се посочва в комюникето.