Tesla ще строи завод в Европа, избира мястото му
Германия и Холандия са най-силните кандидатури за новото предприятие
Обратно в новинатаКоментари - Tesla ще строи завод в Европа, избира мястото му | Бизнес.dir.bg
Коментари
Нещо много бавно се развива Тесла. Има много да догонва старите производители на коли по обем на производство. А те какво чакат, че на започват масово да правят електрички не знам.
В село Баховица, Ловешко е най-добре. Има готов завод. Еффтинко ще ви го дам. Е малко е пофалирал и уж правеше едни китайски консерви, ама на харизан кон зъбите не се гледат.
На тях завода им е най-малкия проблем. Доста по-важен е проблема с намирането на работници, а България
Ако им осигуиш качественни работници, а не търтеи, може и да го отворят тука. Работната ръка отдавна се изнесе от тука, благодарение на наследниците на комунистите които управляват последните 20-30 години.
Тц, туй е завод за китайски таралясници с ДВГ. На Тесла по- ще им върши работа Спарки в Ловеч - от дрелки към електрически автомобили.
Щото няма инфраструктура. Освен това ако в момента всички минат на ток, няма да можем да покрием нуждите от такъв. И естествено, бензин има още, ДВГ също...
Да направи два тогава- един в Германия, един в Холандия. А после и по един в Унгария , Чехия и Полша.
В края на миналата година и почти през цялото първо полугодие на тази година Тесла изпитваше сериозни проблеми в своята производствена дейност. Особенно сериозни бяха проблемите през първото тримесечие на тази година. Тогава ръководството беше принудено да спре производството на Модел 3 и да затвори някои заводи за 5 дена. По този повод ръководството заяви , че : "процесът на увеличаване на производството и преодоляване на затрудненията през първите три месеца на годината включва „няколко кратки затваряния на заводите и спиране на производството".Докато Мъск твърди, че компанията ще бъде на печалба и ще генерира положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие и няма да се нуждае от увеличение на капитала през тази година ,редица американски анализатори са скептични за тези прогнози. Освен това доклад на независими разследващи журналисти изнася данни, че броят на трудовите злополуки в заводите на Тесла през 2017 г. - 7,9 % е много по-висок от средният за американската автомобилна промишленост - 3,9 %. Джъстин Уайт, специалист напуснал тесла пред Декември 2017 г. заявява в интервю, че Tesla не описва официално всички наранявания на своите служители в заводите си. Според него сред пострадалите служители имало такива, „които са нарязани с машини, премазани от мотокари, изгорени при електрически експлозии и опръскани с разтопен метал". „Въпрос на време е някой да бъде убит“.
И каквъв извод искаш да си направим от всичко това, което си написал? Когато се прави нещо принципно ново, винаги има купища проблеми. Представи си цялата организация, не просто правенето на тези автомобили. На практика Мъск се е нагърбил сам с колосалната задача по изграждането на инфраструктурата за електроавтомобилите по принцип. Нещо, за което досега нямаха топки всичките автопроизводители, въпреки огромния си капитал и опит. На всичко отгоре освен че Тесла са пионери в масовото производство на електромобили, пионери в масовото производство и внедряването на зарядните станции за тях по целия свят, са пионери и в системите за автономно управление на автомобилите. И всичко това го има работещо, не просто прототип, можеш да го имаш без проблем дори и тук в България, ако поискаш. Опитваш ли да си представиш мащаба на цялото начинание? А ако погледнеш картата на Америка за суперчарджърите, ще се убедиш че Мъск се справя с тази задача доста добре. Разгледай сайта му, представи си, че си средностатистически американец, живеещ в къща с гараж, и ще разбереш защо за все повече американци е съблазнително да имат електрическа кола. И последно много важно нещо - Тесла нямат никакъв проблем с поръчките и продажбите, проблема им е с това, че поради ред причини (най-вече проблеми с доставката на някои части) не могат да достигнат производствения си капацитет, за да излязат на печалба. Може и да не успеят, може и да фалират, аз лично се надявам на обратното, защото технологията явно е работеща, просто критичния момент е, докато стане достатъчно масова, а ако процесът спре сега, ще се загуби набраната инерция...
Илон Мъск е явление в света на бизнеса- това е вторият могъщ несистемен играч след Р. Брансън, собственика на Върджин Еъруейз. Относно произвеждането на електроавтомобили- първоначално това бяха единични модели, играчки за ексцентрични хипербогаташи. Впоследствие се започна производството на лимитирани серии, вече по-достъпни за повече клиенти, макар и в горния сегмент на пазара. В момента предизвикателството е да се постигне масово производство в понижена себестойност и големи количества. За целта Мъск организира строителството на огромно "временно" хале до оригиналния си завод. Същевременно, разширява производството, стъпвайки на другите континенти. Изглежда не е далеч денят, когато големите автомобилостроители ще го приемат в своите редици.
Около 2,5 милиона българи, или близо 35 на сто от населението на страната, живеят в тежки материални лишения. Данните са на Евростат и обобщават картината в страната през 2016 г., Нали положението е стабилно ? И в Орланодвци е стабилно,но няма живот. Вдигнете заплатите веднага,шоково до европейски нива иначе НАРОДЪТ ЩЕ ВИ СКОЧИ
Не правя никакви внушения, само давам факти. Всеки който използва главата си по предназначение може да си направи изводи . На 1 април тази година една медия беше пуснала съобщение, че поради големите загуби на компанията Мъск е взел решение да започне производство и на бензинови автомобили. Звучи невероятно, но кой знае ? Лично аз считам, че Тесла е още много далеч от печелившото производство, но което е по лошо загубата се увеличава. За 1 тр. на 2017 г. тя е била 330 млн. долара, а за 1 тр. на тази година вече се увеличава почти двойно - на 710 млн. В същото време приходите за съответните периоди нарастват само с 26 % - от 2,7 млрд. на 3,4 млрд. въпросът е докога съдружниците ще търпят това положение ?