Средно 15 GB месечно е ползвал потребителят в мрежата на Yettel през изминалата 2023 г. Това е 7,5 пъти повече в сравнение с потреблението му преди 5 години, през 2018 г., когато е ползвал едва 2 GB месечно. Това са само част от данните на телекома, които илюстрират все по-активното поведение и нарастващото време, което хората прекарват в онлайн пространството.

Тази тенденция ясно се вижда и при ръста в трафика на данни, отчетен в мрежата на Yettel. През 2023 г. той се е увеличил с безпрецедентните 90% в сравнение с предходната година. Сравнение още по-назад във времето показва, че спрямо 2021 г. и началото на 5G ерата, трафикът е нараснал три пъти, а спрямо 2019 г. този ръст е почти пет пъти.

Именно през 2019 г. компанията за първи път получи сертификата за най-добра мобилна мрежа в страната Best in Test. В началото на тази година телекомът заслужи седмия поред сертификат, като постигна най-добър резултат и в четири допълнителни подкатегории - надеждност, покритие, глас и времезакъснение. Това още веднъж потвърждава качеството на услугите, които предлага Yettel в един от най-динамичните моменти за индустрията, когато трафикът на данни непрекъснато нараства.

Сериозен принос за това имат и приложенията за комуникация и социалните медии като TikTok, YouTube, Facebook, Instagram, Viber и други. През 2023 г. ръстът на трафика, генериран от тях, е повече от два пъти в сравнение с 2022 г. По данни на оператора, клиентите на мобилни услуги най-често използват мрежата именно за да прекарват време в социалните мрежи, да сърфират в интернет или да гледат Yettel TV през мобилно устройство.

Година след старта ѝ Yettel TV вече формира над 60% от общото потребление на данни при потребителите на фиксиран интернет за дома. Традиционно пиковете в трафика се наблюдават в праймтайма или по време на събития като музикални концерти, финали на телевизионни предавания и спортни събития с участието на известни български спортисти.

Интерактивната телевизия на телекома стана възможна благодарение на 5G мрежата на Yettel, която вече покрива над 70% от населението. Целта на оператора, заложена и в стратегията му за устойчиво развитие, е до 2026 г. 85% от българите да имат достъп до високоскоростен безжичен интернет.

Снимка: Yettel

За Yettel:

Yettel България е телекомуникационна компания, част от PPF Group, която свързва над 3 милиона потребители с хора, технологии и бизнеси. В изпълнение на своята мисия да бъде най-доброто място за покупка и притежание на устройства, Yettel осигурява на своите клиенти цялостна екосистема от премиум продукти и услуги, заедно с изключително клиентско изживяване.

През своята над 20-годишна история на българския пазар компанията успешно се утвърждава като пионер в областта на мобилните мрежи, като става първият български телекомуникационен оператор със седем последователни Best in Test сертификата за най-добра мрежа, присъдени от международната организация за сравнителен анализ umlaut, част от Accenture.

Компанията има над 1900 служители, разполага с търговска мрежа от над 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на България.

За повече информация, моля, посетете yettel.bg.

Съдържание на: Yettel