С нови правила ЕС взима мерки срещу зачестилите измами с подмяна на IBAN
Борбата с измамите е непрекъснат процес, който не може да се повлияе изцяло нито чрез законодателни мерки, нито чрез развитие на технологиите за защита, ключът винаги ще е в хората, каза за 3eNews и Dir.bg Горан Ангелов, управител на IBS Bulgaria
Обратно в новинатаКоментари - С нови правила ЕС взима мерки срещу зачестилите измами с подмяна на IBAN | Бизнес.dir.bg
Коментари
мдааааа - теоритици За разлика от банкирането на изток, ако погледнеш на запад ще видиш, че подобни измами не се реализират успешно там. Посоката е винаги и предимно от западни компании към източни банки. и колкото по на изток, толкова по-добре за тях. Истината е, че у нас имаме все още т.нар. "банкова тайна", която салва богу вече не е с онази тежест която беше - та дори беше по едно време и класифицирана информация. Но все още за блокиране, запор, или разпореждане със средства от чужда сметка, ти е необходимо съдебно решение или законова форма (както например запор от ЧСИ), а такава няма и не мисля, че ще има до последно - до риемнето ни към еврото - нямат интерес накои хора. Ако от вашата смекта по един или друг начин бът откраднати пари и прехвърлени поп друга сметка у нас - няма законова сила с която тези пари (в случай че не са усвоени вече) да бъдат върнати във вашата сметка. Единственият начин е съдебно решение (може да чакате с месеци) или временнна блокировка на сметката на крадеца от банката получател, която обаче е незаконна и след съвсем кратки разговори тя бива вдигната и парите изтеглени. У нас никой няма право (освен с решение на съдия да пипа по вашата или друга сметка) независимо от това какво се е слу1чило ... и този парадокс върви, както много други неща винаго от запад на изток.
Не видях надпис "платено съобщение", а с това "ЩЕ през 2026", избихте рибата, от смях! Тати ЩЕ ми купи кулло, ама друг път!
Предлагам на дежурния модератор да не ме занимава повече със слагане на чавки на автобуси, светофари и пр. , за да ми публикува мнението. Настоявам да ми бъде премахнато ограничението да давам свободно мнението си по някои наболели политически проблеми. Не съм обидил никой персонално до този момент, писал съм по начин, разрешен от Закона.. Ако това продължава, ще сезирам съответните органи за опит за цензуриране на мнение. А нали уж сме свободна държава с демократична ценностна система?
Благовидни оправдания в същност стягат бодливата тел на цифровият концлагер. Леко отляво, леко отдясно и когато се огледаш от всякъде.
Да се въвеждат пръстови отпечатъци от двете страни по време на транзакцията, компютъра на банката ги сравнява с базата данни и тогава ако всичко е ОК прави транзакцията. Важно условие е пръстовите отпечатъци да са в централен банков архив.
Тия с какви глупости се занимават, като че няма важни въпроси за решаване. Проблема се решава в миг, с възлагане на отговорността за превода на Банката. Като трябва банките да компенсират грешен превод много бързо ще намерят начин това да не се случва. В момента банките само ни грабят и за нищо не отговарят. Записвайте се за канала ми в телеграм https://t.me/pprazum за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза. Не хапе, не боли, нищо не ви струва. А ако спечела аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите. Аз за разлика от дебилите в ЕС в парламента и правителството знам и мога
А ако си дебил като тебе е още по-лесно е да даваме и кръв и урина и банката да ги сравнява
Това е регулацията за CBDC. Гответе се "страхотни" потребителски изживявания. Либерализирането на пазара на доставчици нанплатежни услуги, означава, че парите стават джендъри и всеки ще може сам да си ги определя свободно. Т.е. под пари ще се разбират ваучери с вашидност само в работно/неработно, удобно/неудобно време, само за храна, само за ток, само за бензин, само за здраве, обучение и прочее. В света на целевите пари няма универсални пари. Има целеви пари и те са ограничени до съответната квота. Квотите при необходимост се регулират от държавата. Не се лъжете по "потребителското изживяване". Под този термин се крият всевъзможни потребителски платени бариери, представени като нова услуга, преживяване или луксозна опция. Това ви готвят банкерите. И лъвския пай е за тях, не за вас. За вас е само "потребителското изживяване".
Кой ти е казал че сме свободна държава. Твърдят че сме демокрация, а връзката демокрация-свобода, си я правиш сам защото са ти промили мозъка за да не можеш да мислиш
Ами, то беше измислено, не знам защо го отмениха (уж за "улеснение"): При банков превод IBAN трябва да съвпада с името на получателя, на който е регистриран. За неразбралите: Искам да преведа 1 милион на Бойко Методиев Борисов, с IBAN: 5000BACE2098KIRO59083DOGAN. Ако в регистрите на банката името на получателят не съвпада с IBAN-а - преводът не минава.
Нали точно тия дето въвеждат мерките, създават преди това престъпните схеми. Тази организация е като камората.
С решаването на тези пъзели всъщност обучаваш изкуственият интелект на гугъл. Изкуственият интелект често попада в ситуации в които се колебае и не е сигурен. Тогава се изисква намеса на човек. В случая, този човек си ти. Това разбира се е с двойно предназначение и капча против ботове, но чрез малко статистика, служи и за обучение на AI. Не се ядосвай.
Не можеш да правиш политическа партия ако обиждаш. Хората занимаващи се с политика трябва да уважават чуждата простотия и да се отнасят със снисхождение, а не с обиди.
И каква работа има ЕС да се меси тука? Това са си отношения между контрагентите. Как плащаш без да знаеш на кого плащаш?
и преди и сега името на получателя трябва да е идентично с това на ИБАНа. ако банката не го сравнява ... да ти * и банката
Куп приказки и нищо по същество. Измамата обикновенно включва хакване на мейл сървър и подмяна на iban който контрагента преди това е пратил. Понеже повечето фирми вече имат доверие на определени контрагенти, нерядко се "налага" да ти плъгнат имейл от вече познат контрагент където молят плащанията да стават вече по друга сметка. извод При всички случаи преди плащане към нов или променен iban - звънете по телефона.