Коментари - Революционно изобретение зарежда електромобил за 10 минути | business.dir.bg
назад

Революционно изобретение зарежда електромобил за 10 минути

До 20-30 години литиево-йонната технология ще стигне и до самолетите, малките частни машини вече ще са електрически, прогнозира д-р Рачит Язами

Обратно в новината
| Редактор: Кристиан Костурков, 3e-news.net

Коментари - Революционно изобретение зарежда електромобил за 10 минути | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

Коментари

Хайде и Вие направете нещо свястно пък тогава вземете да коментирате байганьовци

Импулсно зареждане има отдавна, ползва се и при по-стари видове акумулатори. Не е ясно какво е новото и ми е дооста съмнително твърдението че хем по-бързо, хем по-дълъг живот на батерията. Двете неща на практика са несъвместими.

на мен ми е любопитно друго - намалихме мощността на прахосмукачките и ограничихме домакинските уреди (перални/миялни) да загравят вода само ограничен брой пъти, а никой не задава въпроса: нормално ли е да горим толкова електроенергия за транспорт между т.А и т.Б? Толкова ли са енергийно ефективни ел. колите?

При различни ситуации, най-икономичен режим на движение на електромобил на дълъг път с все пак смислена скорост от около 80-90 км/ч по сравнително равен терен, без климатик или отопление трябват 16 киловатчаса за 100 километра. Това са 128 киловатчаса електроенергия. Да допуснем, че съществува такъв акумулатор. За да се зареди за 10 минути - трябват 768 киловата мощност при зареждачката или нещо малко над 3/4 мегават. Тоест нащия АЕЦ ще може да зарежда едновременно само около 2500 коли, ако не захранва нищо друго. И още нещо - да предположим, че по време на зареждането само 1% от мощността се отделя във вид на топлина. Това са 7,68 киловата - четири печки духалки от не най-слабите. Интересно ми е как е организирано отделянето на тази топлина. А ако топлинните загуби са 2%?

7 пъти по-бързо = 7 пъти по-голям ток, толкова! При една и съща батерия с еднакви номинални напрежение и капацитет. Този учен да си търси клиенти другаде...

За да заредим 100kWh батерия за 10 минути, ще ние необходимо какво ? Източник с 1006=600 kW мощност... а ако имаме 10 зарядни стоянки (колкото има на обикновенна бензиностанция) 10600kW = 6000kW=6 MW мощност. Ще зареждаме електромобилите за 10 минути само около АЕЦ "Козлодуй" (ако все още работи) или на ветропарка в Калиакра и то във ветровит ден ;-)

Литиевите батерии са в края на живота си, съвсем скоро ще бъдат заменени от графенови, които се зареждат по-бързо и наистина са екологични (като изключим тока, с който ги зареждате)