Продажбите на електрически коли в Европа са се удвоили през 2020 г.
Електромобилите са отнели дял и от пазара на бензинови коли
Обратно в новинатаКоментари - Продажбите на електрически коли в Европа са се удвоили през 2020 г. | Бизнес.dir.bg
Коментари
Електрическите коли са супер от гледна точка на това, че нямат емисии от тях самите. Тоест в градовете ще стане по-чисто, когато те са преобладаващият тип автомобили по улиците. Да не дишаш гадости когато пресичаш оживено кръстовище на булевард, да не дишаш гадости в по-малко видими с просто око концентрации през целия си живот в града е наистина супер. Но въпреки това агресивното им налагане от страна на държавите (как пък сега точно се сетиха, при условие че петролното лоби буквално управлява света) ме навежда на мисълта, че има нещо отвъд загрижеността за здравето на хората. Също така източниците на ел. енергия не са изцяло чисти, та "нулеви емисии" са само в града. Също така литиево-йонните батерии са сложни за рециклиране. Така че има още много работа в тази посока. И най-вече цената. Особено за пазар като българския, в който огромният процент коли са втора ръка, а електрически такива са А) малко и Б) безсмислени, защото батерията е половината цена, а нейният живот е около 5 години.
Всъщност тук си в грешка, реално живота на батериите е много по-голям от 10 години. Средно за 250 000км батерията на Тесла е загубила около 8% от капацитета си? Вярно е че в България се карат основно стари автомобили, но въпреки това няма да има проблем с батериите според мен. Проблемът е че тук инфраструктурата е адски неадекватна и ще минат повече от 10 години докато започнат наистина да навлизат такива автомобили в България. За сравнение в Норвегия повече от 50% от новите автомобили са електрически, при нас сигурно е под 1%.