Подгответе се за сезона на продажбите
Вашият онлайн магазин може много повече, ако направите тези важни стъпки, съветват от СуперХостинг.БГ
Динамичното развитие на онлайн търговията през последните няколко години направи възможно включването в този сегмент на огромен брой нови играчи - от начинаещи предприемачи, до утвърдени компании. Наличието на достъпни отворени системи за електронни магазини като WooCommerce или OpenCart и на SaaS платформи като Shopiko, в комбинация с множество нови възможности за маркетиране и монетизация в дигиталното пространство, позволиха на практика всеки да се сдобие със свой бизнес в интернет.
Резултатът е, че една не малка част от новите уеб предприемачи са хора с много ентусиазъм и желание, но без сериозен опит в бизнеса или в технологично отношение. А ако има момент, в който опитът да е от най-голямо значение в този сегмент, това са предстоящите есенни месеци, които предлагат огромни възможности за увеличаване на продажбите, но изискват внимателно планиране и подготовка.
"Периодът до края на годината включва събития като Черен петък и Коледно-новогодишните празници, което го прави особено важен за всеки собственик на онлайн магазин. През тези месеци онлайн предприемачите могат да спечелят много, но също и да изгубят пари, както и доверие, ако не са се подготвили достатъчно добре за пиковете в търсенето и в посещенията на сайта. Затова е от ключово значение те да планират и организират внимателно всеки аспект от своя онлайн бизнес" - посочва Борислав Божидаров, маркетинг мениджър в СуперХостинг.БГ.
Техните експерти са подготвили набор от ключови съвети, които всеки дигитален предприемач трябва има предвид, за да се подготви успешно за засилените продажби до края на годината. Ето и най-важните аспекти, на които трябва да наблегнат собствениците на онлайн магазини:
Планиране на инвентара и управление на наличностите
Наличието на достатъчно стока е критично важно за запазване на доверието и успешното функциониране на всеки онлайн магазин по време на пикови търговски периоди. Ако някои от най-търсените артикули се окажат неналични, не само ще пропуснете възможност да спечелите, а и ще изгубите най-ценната валута в онлайн търговията - доверието на клиентите.
За да избегнат недостиг или свръхналичност на стоки, собствениците е важно да анализират предишните си продажби и да прогнозират бъдещото търсене през пиковите периоди. Важно е също да определят кои продукти ще бъдат най-търсени по време на Черен петък и Коледа.
В добавка, в есенните месеци доставките често се забавят, поради големия обем поръчки. За да избегнат проблеми с наличностите, мениджърите трябва да се уверят, че доставчиците им могат да отговорят на очакваното увеличено търсене. Ранното планиране ще даде възможност за реакция на евентуални забавяния и ще осигури непрекъснатост на продажбите.
Подобряване на уебсайта и потребителското изживяване
Помислете за скоростта на онлайн магазина. Есента и зимата водят до значителен ръст на трафика, което може да натовари вашия сайт. Уверете се, че той зарежда бързо и работи безпроблемно, като оптимизирате изображенията, намалите излишните файлове и използвате CDN услуги. Ако сайтът ви зарежда бавно, това може да доведе до загуба на клиенти, особено в пиковите моменти.
Ако вие или екипът ви нямате сериозни технически познания, може би е най-добре да се обърнете към специалисти. Това не винаги е скъпо - ако магазинът ви е на платформата WooCommerce, СуперХостинг.БГ предлага услугата WordPress поддръжка, която позволява да използвате професионалисти за поддръжка на вашия сайт срещу достъпна месечна такса.
Мобилен достъп
През 2024 г. не е нужно да уточняваме, че уебсайтовете се отварят предимно от смартфони. Много потребители вече пазаруват предимно чрез мобилни устройства и затова е задължително магазинът ви да е напълно оптимизиран за такива интерфейси. Лесната навигация и бързото зареждане през мобилни телефони ще увеличат шансовете за продажби.
Ами разплащанията?
Процесът на плащане трябва да е бърз, сигурен и интуитивен. Предоставете различни опции за разплащане, включително наложен платеж, кредитни карти, PayPal и други, за да направите процеса по-удобен за клиентите.
Как ще маркетирате?
Маркетингът винаги е ключов за успеха на един онлайн магазин, но в активния търговски сезон това правило важи с още по-голяма сила. Т.нар. оптимизация за търсачки (SEO) е задължителна първа стъпка, която всеки собственик на онлайн магазин трябва да направи. При това - много преди да са наближили Черният петък и Коледно - новогодишните празници. SEO е дългосрочен процес, който отнема месеци, докато един уебсайт се класира на предни позиции в търсачките.
Помислете и за всички останали възможности - реклама в социалните мрежи, в медиите, прессъобщения, работа с инфлуенсъри, с подкасти - и преценете кои от тях подхождат най-добре на визията ви за развитието на вашия онлайн магазин и на общността около него. И не забравяйте - работата на рекламата е най-вече да изненадва. Например, точно когато всички медиите са изпълнени със снежинки, елхи и празнични звънчета, вашият дядо Коледа може да се появи по бански на плажа. В маркетинга понякога най-смелите печелят.
Подготовката на съдържание
Създаването на празнично тематично съдържание е важен елемент от цялостната визия на онлайн магазина ви. Подгответе специални имейли, банери, представяния на продуктите си и публикации в социалните мрежи, които да създават празнична атмосфера.
Ще издържи ли хостинг планът ви по-висок трафик?
Вие може и да сте свикнали, че текущият ви хостинг план е достатъчен за безпроблемната работа на сайта през останалите месеци от годината. В пиковите периоди обаче посещенията могат да са десетки, а понякога и стотици пъти по-високи. Така рискувате вашият онлайн магазин да се окаже недостъпен точно в периода на голямото търсене и след всичките усилия, които сте инвестирали в подготовка, осигуряване на наличности, рекламни кампании и т.н.
Затова от СуперХостинг.БГ съветват да се свържете предварително с представители на вашата хостинг компания и да се консултирате за най-подходящия план, който ще гарантира, че онлайн магазинът ще се представи по най-добрия начин през натоварения сезон.
Логистика и доставки
Увеличените обеми на поръчките през есента могат да доведат до проблеми с доставките. Добра идея е да предложите различни опции за доставка (бърза, стандартна) и да информирате клиентите за очакваните срокове. Можете също да прегледате договорите с куриерите и да изговорите с тях очаквания ръст на пратките. Предоставянето на опция за проследяване на поръчките е от съществено значение за спокойствието на вашите клиенти и за доброто потребителско изживяване. Те ще оценят възможността да следят статуса на своята пратка в реално време.
Подсилване на екипа за обслужване на клиенти
През есенните месеци обемът на запитвания и рекламации се увеличава значително. Добра идея е да подсилите екипа си и дори да внедрите чатботове, които могат автоматично да отговарят на често задавани въпроси и да облекчат работата на персонала. Бързото решаване на проблеми и възможността клиентите да оставят обратна връзка могат да играят важна роля в изграждането на дълготрайни взаимоотношения.
Помнете - активният сезон за продажби не е просто време, в което можете да направите едни бързи пари, а най-вече период, в който можете да изградите дългосрочни отношения, които да ви донесат много повече бизнес в бъдеще.
НАЙ
Колко внасят и получават държавите от бюджета на ЕС?
Постигнат е пробив в преговорите във "Фолксваген" - няма да се закриват заводи
Със заплати от 10 000 лв. магистратите настигат най-високопроизводителните и иновативни сектори
ЕК: Разследването на споразуменията с "Боташ" е приключило, няма нарушения
Колко внасят и получават държавите от бюджета на ЕС?
Постигнат е пробив в преговорите във "Фолксваген" - няма да се закриват заводи
Със заплати от 10 000 лв. магистратите настигат най-високопроизводителните и иновативни сектори
Франция присъедини ядрен реактор към електропреносната си мрежа за пръв път от 25 г.