Коментари - Нено Димов: От екологична гледна точка АЕЦ Белене е наред | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Г-н политик-БОКЛУК, как не ви беше срам да кажете това: „Относно мястото, където ще бъдат съхранявани отпадъците, по думите му, това е въпрос, който е от компетенциите на Министерството на енергетиката.“ Явно минисерството на което сте министър смята, че съхранението на отработеното радиоактивно гориво и оборудване, не е „ваш“ „екологиен проблем“. Да „няма да е ваш проблем“ защото след 3 години или дори по малко, ще сте извън министерството и политиката. А проблем ще е след 5-10 години, когато бъде пуснато това недоразумение АЕЦ "Беляне". И когато друг ще е министър. А вие вече ще сте далеч от политиката и ще си харчите на спокойствие "спечелените" с лъжи и лицемери рубли и/или юани.

1. Град Белене е в 8-ма степен на сеизмичност, същата сеизмичност, като в сринатата от земетръс "Стражица". Белене е на 15км от Свищов, припомнете си трагедията в този град при "Вранчанското " земетресение. Още проф. Съльо Сачански, от Геофизичния институт на БАН, по „бай тошово време” спря безумието да се строи в сеизмична зона, льос и слаби земни пластове, атомна електроцентрала. По времето на социализма, АЕЦ Белене беше Национален Обект. Това значеше тлъсти заплати, ордени, медали и т.н. При партийните ръководители имаше и повишение в партийната ерархия, скъпи командировки, помпозни доклади, телевизионни репортажи, кьор-софри, въобще яко пълнене на гушите. Въпреки всичко това, Политбюро спря този Национален Обект. Проектът е изгоден единствено за лапачите-консултанти по АЕЦ Белене, дето са налапали близо 500 млн. за „консултации”, а на лице има една покрита със строителни опадъци площадка. ВВЕР-1000, макар и модернизиран и сертифициран си остава един анахронизъм от 70 те години на миналия век . Този тип реактор се спира за да се презареди.Те са остаряли още при създаването си като технология, но не е имало избор за нас. Реакторите по света отдавна са с непрекъснат цикъл на работа. Със същия успех може да закупим и парни локомотиви „четвърто поколение”.