17-11-2017 20-11-2018

Коментари

..защо се возите при смръдливците. Има коректни компании и коректни шофьори. Оставете смръдливците без работа и те сами ще се сетят за какво става въпрос. Освен това, за смръдливи клиенти - смръдливи таксита. Някак си оставам с впечатлението, че почти всички изказали се до сега, като изключим човека с мнението за картелите.", само смръдливи таксита с помпички ползвате.

Вчера имаше протест на хората от Марица-Изток, сега на таскитата, и веднага се почна: Разделяй и владей! Народе, трябва да сме ЕДИННИ. Всички се пържим на един огън. Причината за протестите бяха високите цени на горивата...бяха блокирани централни пътища- и това веднага взе да пречи на някой. Хората от Марица-Изток искат сигурност за хляба си: ама дишали сме мръсен въздух. Сега бакшишите били такива-онакива! Всички ние имаме общ враг: името му Бойко Борисов. Трябва да сме ОБЕДИНЕНИ, а не разделени, както се опитват да направят тиквуните. Делят ни русофили и русофоби, българи, цигани и турци....и това в само в полза на Дон Корлеоне, и във вреда на нас!

Бакшишите искат да ни продават нещо, което струва 50 стотинки за 1 лев. И понежеконкуренцията може да почне да го продава за 55 стотинки, те искат със закон да наложат единия лев! Аз изобщо не разбирам, как със закон може да се определи минимална цена на стока и/или услуга!

Ето един откровен (неприкрит) гербаджийски трол. Отиди в някоя друга държава, да видиш какви таксита има----и това със сигурност става с помощта (не преченето) на държавата.

Има такава минимална цена на стока (услуга) - минималната работна заплата. И според мен е логично да се изчисли минимална цена на таксиметрова услуга на тази база. Примерно при сегашните 510лв на месец и 100,000км годишен норматив, това прави 6 стотинки на км за МРЗ на водача. Такси на старо за 1000 лв от Горубляне, застраховка в евтина компания за 300 лева и метан за 10ст на км и стигаме до брутна минимална цена от не повече от 30 стотинки на км.

Във Франция такси няма право да откаже курс. Може да искаш да те вози 100 метра! Ако откаже курс, може да се оплачеш и да му вземат лиценза. Друг е въпросът, че началната такса е 2€.

Ако ще има минимални цени на такситата, тогава нека да има и минимална цена на хляба, водата, краставиците, проститутките и т.н.! Карал съм такси и съм въртял по близо 100,000км на година. Тогава нямаше метан и най-евтино беше на пропан-бутан. Сега най-евтино е на ток! От колеги съм чувал, че електрическо такси в София харчи ток за около 4-5 стотинки на километър. Още 20 стотинки на км за изплащане на колата (20,000лв годишно) и 20 стотинки за шофьора (20,000 годишна заплата), добави застраховка 3000лв годишно и 2000 лева за технически прегледи и гуми и стигаме до крайна цена от 50 стотинки на км.... При цена от 70-80ст на км се печели повече от доволно АКО РАБОТИШ.

щом отказват курсове, значи правят излишно много пари! Да им се намали тавана, до който могат да вдигат цените!

Бакшишите както винаги са изключително нагли.

искат пари ,но не бачкат! закривайте този бранш, явно е паразитен и не става!

И какво излиза, искат да си вдигнат тарифите, но държавата да е отговорна.

Като искат да карат в бус лентите, нека каратр, но само в тях, а не да ми се щурат из цялата улица, като заблудени сачми!!!

Какво пречи да им изпълнят искането за минимална цена, не тази, която предлагат, а 5 ст./км. Мисля че е справедливо.

Какви претенции имат изобщо тези смърдели като почти всичките са с помпички и отказват къси курсове.

В София големите фирми (без СВ такси, което е собственост на бивши бакшиши) са собственост на мутрите - 1280 е на "Трактора", собственик и на Лев Инс, Ок е на Цеко Минев (ПИБ, Лифтовете в Банско и Витоша, Нет1 и още много), Йелоу е на вносителите на КиА, те пък са кадри на ДС и те с много незаконни и полу законни дейности. Едно такси към тях излиза около 80-90 хиляди с таксите, изплащат го за 6 години, ако го карат двама души на 24 часов режим и в края на периода колата е прилично амортизирана. Повечето шофьори минават формални психотестове, пълно е с криминални типове, които иначе пък нямат право да карат (но и никой не ги иска на работа, ако искат честен живот все нещо трябва да работят - параграф 22). Иначе и аз искам минимална цена за изработка на сайт 1000 лева и по 4 сайта на месец, ама няма.

Ами да си вдигат тарифите, кой им пречи. Защо трябва да има регулация, ако искат по 10лв на километър да ги направят.

Има прекалено много таксита и всеки иска по един айфон месечно, отделно парите за Гърция, ипотеката и кредитните карти.

Претенции за високи тарифи... да, но след като 1.Ни возат в нови поне среден клас коли 2. Когато водачите са с униформи, или поне прилично облечени и с чисто дрехи . Е, в добавка и бели ръкавици.

И да не пушат вътре.

А ти как ще си облечен? Да не се окаже ,че ти си по-парцаливия субект

Той може както си иска да е обле§ен щото той плаща

Първо в България да се появят таксиметрови компании, а не лизинговии компании с диспечер, на които шофоьрите да плащат лепта, а не да получават заплата и тогава да говорят за цени. Иначе редовия бакшиш сигурно е прав, тегаво му е да си плаща рекета и да остава за ракия, ама хич не ми се вярва да изкарват под 800-900 лева на месец......

Един немързелив бакшиш се прибира от смяна с най-малко стотачка след всички разходи. Но на тях им се иска два часа работа и триста лева.

CynepMEH

И как точно гражданската се отразява на цената? Нека сметнем. Едно увеличение от 100 лв на гражданската, колко би увеличило цената. Да предположим, че едно такси минава 50 000 км на година (доста занижено) - това прави под 1 ст. на километър - 0.2ст. За горивото - връщаме 5 години назад (ето тук: https://bg.fuelo.net/calendar/month/2013/11) и виждаме, че в днешно време цените са с над 20% надолу. Да не говорим, че спират където си искат и правят задръствания. Нахалници!

за такси само ГОЛЕМИ коли ,отвоарящи на определени условия и нормален водач ,а не бакшиш!

Договарянето на минимални цени се нарича картел! "Картелът е едно от най-тежките нарушения на правилата на ефективна пазарна конкуренция. Негова основна цел е завишаване на цените посредством намаляване или премахване на конкуренцията, което непосредствено уврежда потребителите на стоки и услуги. Картелите увреждат и икономиката като цяло, като премахват стимулите на предприятията за иновативност и оптимизация на продуктивността им.:

jdd@

Ползвам такси само в абсолютно краен случай. Услугата не си заслужава парите и сега. Мръсни и смрадливи коли и шофьори ( повечето дори не бих нарекал и каруцари дори), все гледат да те прекарат по някой по-дълъг маршрут ....... Абе кажи му бакшиш и не го обиждай повече.

10++++

Абсурдно е един частен бизнес да има гарантирани от държавата минимални цени. Това означава бетониране на монопола на няколко големи фирми. Държавата трябва само ясно да наложи правила за автомобилите и водачите и от там нататък всеки да се оправя