КЗП: Блокираните българи на летище Франкфурт-Хан подлежат на обезщетение

Всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално и няма пречка за въвеждане на съдебен иск към съд

Обратно в новината

Коментари - КЗП: Блокираните българи на летище Франкфурт-Хан подлежат на обезщетение | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сиган взел помощите и идва да ги изпие в България че е по евтино. За кво мислите сиган в Германия с 12 бебета?

Лошо време е форсмажор. Сигаан с 12 бебета няма да съди никого. Ганю ще заведе дело и ще получи от трите пръста най-дългия.

Екипажът е бил в културен шок от тълпата ковидни мангалоиди,барабар с 12 чаавета, наканили се да се връщат в България по родните си места в Столипиново, Гиздова Маала и Филиповци с йофтинки билетчета. И хората са отменили полета след като стюардесата е припаднала от вонята в салона а пилотът е драйфал пет пъти.

оффф голямо чудо станало...

Единственото което не мога да разбера, на борда имало 12 бебета. Как стига акъла на майки да юрнат в зимни условия с низкотарифен превозвач, кйдето непрекъснато става отмени, и др. неудобства? Билет София-Франкфурт струва 110-150 лева и пътуваш като бял човек с Люфтханза.

за да си трол. Кой, къде, как и защо е тръгнал изобщо не те интересува! И между другото билета с Луфтхандза до Франкфурт изобщо не е толкова - x3 и то евро! Дава се гласност за да се знае за в бъдеще. За теб не важи - налягай си хемороидния гъз в пещерата!

Ей сега отворих за справка. 240лв. е билета, къде видя ти 700-800лв., не знам.

Мда, щот цитираната от теб авиокомпания никога не закъснава и не отменя, чисти мизерници са си

много странна логика имаш. ако правилно съм разбрал: "щом е нискобюджетна линия значи имат право да нарушава закони и регламенти". цената в случая няма точно никакво значение, няма значение дали се возят майки с бебета или миньори или сумисти. С купуването на билет превозвача и пътника сключват договор за превоз. Пътника е заплатил билета, изпълнил е своята част от договора. Превозвача не е осъществил превоза значи е нарушил договора си с пътника. На този етап това е казуса. Дали и колко точно е виновен, има си съдилища за тази работа.

ще има да чакат германците да им платят нещо.... тия чифути по договор бяха длъжни да ми платят самолетен билет и не го платиха щото знаят за никой няма да си губи времето да ги съди за 200 евра

ами като виждат на среща мишка с излишни 200 евра, защо да ти ги платят. А защо ти си мишка, която не си търси правата вече ти трябва да кажеш? това са изключително лесни праволинейни дела, всеки колега би ти се зарадвал да му звъннеш.

"Няма значение дали компанията е нискотарифна, условието е превозвачът да е европейски, няма значение каква е причината за отмяната на полета, компенсацията им се дължи. " В това изречение няма НИЩО вярно! Има значение каква е причината, лоши метеорологични условия се водят "извънредно обстоятелство" и обезщетение не се дължи. Няма условие превозвачът да е европейски, може и американски да е, стига началната или крайната точка на полета да е в ЕС. Директивата е 261/2004, има я и на български даже в сайта на ЕС, хайде попрочетете я малко преди да "информирате" хората...

за първото не си особено прав, ако продължиш да четеш регламента ще попаднеш на един пасаж, че тези "извънредни обстоятелства" се приемат ако "въпреки че са взети необходимите мерки от съответния въздушен превозвач за избягване на закъснения или отменени полети.". На практика имаш договор с превозвача да те превози от точка А до точка Б. В уговореният момент той не може да го направи заради лошо време, това не освобождава автоматично превозвача от отговорност. Той трябва да направи всичко възможно забавянето или отмяната да не се състоят. Добре закъснението очевидно не може да бъде избегнато, обаче отмяната на полета не е наложителна. Полета може спокойно да се случи след час-два, пет, десет, утре, вдругиден, след месец ... или там когато времето се оправи. С други думи авиокомпанията със сигурност не е направила всичко възможно полета да не се отмени. Така, че да пътниците имат пълно основание да съдят авиокомпанията. реално ако се замислиш, съгласно регламента на практика няма как временни атмосферни явления, които няма да унищожат самото летище, да бъдат изкарани като "извънредни обстоятелства". ако искаш го наречи слабост или неточност на регламента ... но законодателството е такова каквото си е. честно/нечестно, правилно/неправилно ... нас адвокатите това не ни вълнува ние закони не пишем, действаме по това което има. иначе за второто си прав. човека от статията е в грешка, важна е само дестинацията/излитането ако има включено летище в ЕС регламента важи.

По едно време често летях на Запад. Почти всяки месец. Много полити се отменяха и отлагаха, ама нито веднъж не стигна до медиите. Голяма работа. Такива неща се случват. Оревахте света

Като редовен пътник, имал няколко случая на подобни закъснения и изчел всички директиви и наредби на ЕС по темата, мога да кажа следното: - лошо време (в случая снеговалеж) се води "извънредно обстоятелство", при което превозвачът няма никаво влияние и съответно не дължи обезщетение по ЕС 261/2004. Успех на заблудените, но ще пиете по една студена вода.

Авиокомпанията е длъжна да им осигури изхранване и настаняване при престой повече от 3 часа - това съм го играла в Прага, където полет за София не изчака закъснял полет от другаде, та се наложи да чакаме следващия полет до дома. Но ни дадоха ваучери за хотел и за ресторанта. Няма какво повече да искаш, грижат се за теб. Ама добре, че беше една нахална рускиня да си отвори устата. Иначе от обслужващия персонал щяха да си правят оглушки до последно. Та, човек трябва да си знае сам правата и да си ги търси навреме, докато има проблем.

в статията става въпрос за обезщетение, не за храна и спане. Едното няма нищо общо с другото.

като не са им ги осигурили, ще плащат обезщетение, бе!

ако подадете жалба ще ви мотаят 3 години и накрая ч платят една трета от похарченото, я не , ще заявят чрезвичайни обстоятелства . Не ползвате услугите и на Air help, и други подобни фирми. Те взимат само процент , а от този случай биха се отказали. Гонете си сами или обединени заедно интересите чрез самата компания

аман от полузнаещи - как ше си гонят интересите обединени, като в ЕС няма такова животно като "колективен иск", както в САЩ например.