Диванът, на който ми четяха детски книжки. Спалнята на майка ми и баща ми. Столът, на който пишех домашните си. Някои мебелите заемат особено място в спомените ни - такова, което сочи винаги към сърцето. Днес обаче ние сме големите. И за разлика от родителите ни, имаме сериозен избор как да обзаведем дома си. Емоциите са хубаво нещо, но при избора на мебели неминуемо се настаняват и други фактори като качество, практичност и, не на последно място, цена.

Парите, които ни трябват за обзавеждането на нов дом или обновяването на настоящия, рядко са просто перо в месечния ни бюджет - обикновено те изискват допълнително планиране.

Тук на помощ идва ПроКредит Банк, която добре познава нуждите на клиентите си. Именно за подобни ситуации Банката има продукт - потребителски кредит с промоционални условия до 100 хиляди лева при лихва от 4,5%. Кредитът е без такси за кандидатстване и проверка на кредитоспособността.

Самата банка е напълно дигитализирана и замества всяко излишно разкарване до клон чрез електронна услуга. Подавате искане за кредит онлайн през техния сайт, подписвате договора дигитално и получавате сумата по сметката си, а проследяването й се случва през мобилното банкиране, отново онлайн.

Колко често българите купуват нови мебели?

Близо една пета от пълнолетните българи купуват нови мебели минимум веднъж на няколко години, сочи изследване на БКДМП (Българска камара на дървообработващата и мебелната промишленост) от края на 2023 г.

Обикновено това са активни работещи мъже и жени над 30 г., висшисти, със среден или над средния доход и живеещи в София.

Хората, които купуват мебели поне веднъж годишно, са около 4% - най-често са семейни с поне едно дете, от областен център, работят на пълна заетост или са домакини.

Цената е водещ фактор за всички възрастови групи - интересно е да отбележим, че това не се променя дори в зависимост от месечния доход на семейството.

Снимка: ProCredit bank

Качеството на изработката е приблизително сходно по значение и за онези с високи доходи, и за онези с ниски.

Все пак мебелите не са дрехи. Ползваме ги с години, често ги завещаваме и на следващото поколение. Нека не забравяме емоционалната им стойност, с която започнахме: няма как да предадем нататък нещо, което ще се разпадне на първата година.

Дизайнът е на трето място след съотношението "Цена-качество", и то предимно за 18-29-годишните млади хора (71%), жените (66%), хората с високо образование и високи доходи.

Тези между 30-39 г., мениджърите и работещите в свободни професии са по-склонни да се интересуват и от производителя.

Мъжете (56%) обръщат повече от средното внимание на материалите, от които са изработени търсените от тях мебели. 30-39-годишните висшисти се интересуват и дали мебелите отговарят на екологичните изисквания.

Снимка: ProCredit bank

31% от интервюираните твърдят, че произходът и материалите на мебелите са важни - но почти всеки четвърти човек казва, че се съобразява единствено с цената и външния вид на обзавеждането.

44% от хората - особено между 30 и 50 г. и живеещите в областни градове - предпочитат мебели, произведени в България.

Забележете, че само 22% от младите под 29 г. и живеещите в София държат на българския произход. Хората с най-високи доходи по-скоро не са ентусиазирани да избират българското.

Кои мебели от обзавеждането у дома сменяте най-често?

Снимка: ProCredit bank

Според половината анкетирани, най-често сменяните мебели са леглата и матраците.

Една трета (по-често мъже) посочват, че най-често сменят столовете, а малко над една четвърт (26%) - диваните и креслата.

По-рядко се сменят мебели, които се използват за съхранение/поставяне на вещи - шкафове, маси, гардероби, кухня и др.

Не е изненада, че детски мебели се купуват по-редовно от хора между 30-40 години, жени и жители на областни градове.

Огледът и тестването на мебелите на място, в магазин или шоурум, остава най-предпочитаният начин за пазаруване (45%). На второ място по брой са хората, които първо се ориентират за марки, цени и качество онлайн, преди да посетят магазина.

Само 5% купуват мебели изцяло онлайн, а 14 на сто се доверяват на препоръка от познати.

Снимка: ProCredit bank

Око да види - ръка да пипне. Хората от малките градове предпочитат да видят мебелите на място, вместо предварително да проучват онлайн, което е разбираемо. Колкото и да четеш характеристиките на новия си стол за хоум офис, как ще разбереш колко е удобен през екрана?

Младите между 18-29 и 30-39 обаче по-често проверяват какви са опциите им онлайн, като искат да си спестят разходки до магазина.

Няма значение в коя група попадате: дали сте млади, на средна възраст или направо в златна такава. Няма значение и къде живеете, нито колко печелите: във всички случаи може да се възползвате от професионална консултация за разходите си в ПроКредит Банк.

И да изберете мебели според собствения си емоционален компас: такива, които се настаняват право в сърцето.

Съдържание на: ProCredit Bank