Как един стар тролейбус ще стане водороден: Демонстрация пред Мария Габриел
Вместо да се изхвърлят, многото останали тролеи са достатъчно добри, за да бъдат обновени - с българска експертиза, заяви проф. Дария Владикова
Обратно в новинатаКоментари - Как един стар тролейбус ще стане водороден: Демонстрация пред Мария Габриел | Бизнес.dir.bg
Коментари
Лъжите ти ги говориш На Запад има цели компании които конвертират всякакви превозни средства на водород или електро
На поне 4 -500 хиляди километра, правите я на водород и става като нова. Това само български учен може да го измисли.
"София беше избрана за един от първите 100 климатично неутрални градове" Като запалят гумите във "Факултета" през зимата да се топлят, ще видите кой е климатично неутрален.
Напротив, основно такива конвертират. При тях изхвърляш двигател, скорости. Преглеждаш окачването, правиш ламарините и почваш да нареждаш нов мотор, батерия и т.н.
Тези стари тролеи Икарус са на по 5 милиона километра. Основното е, че водородната клетка по същество е електрическа батерия. Ако колата на 500 000 километра е електрическа би могла да се възползва.
Ба, и стила на статията, и визиономиите на снимките, са точно като от соца! Да живей ЕСССР и неговата 27-ма република България!
На времето от стар двойносъчленен Икарус се махна двигатеря.. А от стар тролей Шкода се взеха тирантите, елдвигателите.. И в депото "НАДЕЖДА" се роди първия в света тролейбус ИКАРУС... Само дето го направиха старите майстори на тролеите. Без да питат и да обяват за СЪавтори на откритието инженерите и ДИРЕКТОРИТЕ на депото. Та не се защити патента.. И после ИКАРУС ни цакаше за новите си тролеи..
Имаш електрическо превозно средство, което вместо с електрически акумулатори, караш да върви с водород. От гледна точка на практичност и ефективност това е скъпа стъпка назад и надолу. Поне 30% от ефективността се губят, а ако вместо направо да се използва електрическата енергия, тя първо се конвертира във водород, който после, през водородна клетка, отново се конвертира в електрическа енергия. Ако от някъде бликаше водород, вместо петрол - разбораемо, но така... Повече прилича работата като да се генерира изкуствен паричен поток към сметките на професорката, под сравнително благовиден предлог.
Ако е така байна, тесла щеше да ползва водород, место литий. ;) Има някакъв нерешим проблем, от преди 20 години познавах Анатолий -Руснака от София, дето произвеждаше и продаваше такива горивни клетки за демонстрации по училищата в ЕС. Има някакви обективни препятствия в тази технология за да стане масова./катализатор с дълг експлоатационен срок/. Друго, водорода се получава от Тока, от 2 КВ получаваш 1 КВ, после в горивната клетка от 1КВ получаваш 0.7. По-добре е тролея да е на мрежата с жица. Иначе принципно съм за, може двигател с вътрешно горене на спирт, метан, водород, горивни клетки когато ги измислят, ако ги измислят. Ние да плащаме за техни изгъзици, благодаря, не сме толкоз богати, от друга страна сме колониална държава и никой не пита месните васали. Имаше примерно Вангелов двигател, мъчеха правеха и се оказа нерентабилна технология. Подобно може да се окажат литиевите батерии, суперкондензаторите, горивните клетки, томахавк ядрен реактор, иранския Каше маграф генератор...
Прототипът на тролейбус, който учени от Българската академия на науките (БАН) трансформират да се движи с водород, беше показан днес в тролейбусното депо "Левски" Има такива моменти, като този, в който си мисля, че малък пицко има известни основания за изцепката си "алчните старци от Бан"... Значи един доказано 1000% екологичен транспорт като тролейбусите, които се движат изцяло на ток големите глави от БАН ще ги "тронсформират" да се движат на водород!???? ха-ха... Не често да ви кажа, това е толкова откачено и малоумно, че чак ми е жал за дълбокото гърло габриел...
Имай предвид че тролея има има електродвигател, електроника, управление, почти готов електромобил. Махаш жиците, тренсформатора и слагаш батерия или катализатор и бутилки водород. Проблема е, че все още не са измислили такава технология. Тесла предлага подобни камиони, но литиевата батерия е огромна, самото проектиране трябва да предвиди място, в тролея няма къде да я зденеш, отделно тежи, самия корпус трябва да е проектиран за тази тежест. Други бъдещи варианти са кола, автобус, махаш двигателя слагаш електродвигател централен или на 2-4 колела, батерия или горивна клетка, но това ще стане , ако стане в бъдещето, след като се решат някой инженерни и финансови въпроси...
Имам един малко детски въпрос. Понеже тролея и така си работи на ток, не е ли по-добре да се направи малка ел.централа на този "зелен" водород и тя да дава ток в тролейбусната(трамвайната) мрежа? Значи аз рабрах че нещо треа да се направи на водорд. Добре, айде, да речем че е мнооо убаво. Ама защо да се преправя куп техника, която и така си е на ток, като може този ток ПРОСТО да се пусне в съществуващата мрежа?
Механично амортизирана машина без резервни части за нея и електродвигател с низко кпд, страшна идея
Откаченяци , ще използваме електричество за получаване на водород които ще използваме в двигател с 5%кпд, еваларка копелета .
Ел двигател с ниско КПД, ти май не си се возил на тролей? Тоя двигател с ниско КПД ще те засрами да ти кажа само.
Принципно си прае но помисли, какво правим излишната енергия при слънчев ден? По добре да съхраним 0.7 отколкото чиста 0.
КПД на стар постояннотоков мотор (а те са такива у старите тролеи) е къде 80%. Кпд на мнооо добър електролизер е около 50%. Кпд на добра горивна клетка пак около 50%. Умножаваме 0.50.50.8=0.2 Т.е. кпд на цялата дивотия ше е около 20%. По разумно е водорода получен от соларка да се ползва в парогазова ел. централа, която докарва кпд около 60%. А, най-разумно е да се постори АЕЦ и да не се правят дивотии (но от дивотиите има далавера явно).
Всичко се прави не да се свърши работа , а да се приберат едни пари , които след време ЕС ще си ги иска ! Явно и Промяната се ориентира да се крие под полата на Габриел .
Защо все я бутате на преден план тази семпла женица, Мария Габриел? Цялата й работа е само високопарни празни приказки. Пък, проявете малко здрав разум и престанете да ни я навирате в очите. Срамота...
Не се хабете да четете и коментирате, Статията не е написана за тролея , а за Мария Габриел- главен експерт по нищоправене в ЕС.
Аз за един приятел питам. А може ли трамваите,които отиват до Централна гара да ги качвате на жп линиите,да врътнат до Бургас една врътка ,ако има твърде много летовници ? Благодаря Ви за коментарите!
Че то на тези стари тролей не са им проблем двигателите. Всички сетаили са амортизирани и се чупят. Търкаляни са по около 1 милион км. Изхвърлят ги защото ремонтите вече изискват такива средства, че е по-изгодно да си вземеш нов. Двигателя е най-малкия проблем и се заменя лесно с нов електродвигател. Освен това проверката на възел по възел и част по част, дали все още имат някакъв ресурс няма как да стане автоматизирано. Всичко трябва да се прави на ръка по възстановяването и реновирането - все едно ще си правиш Роус-Роис ръчно производство. То и цената съответно ще е съпоставима :))) Важното е да усвоим едни пари - дали решението е рентабилно от инженерна гледна точка никой не го интересува. Важното е да са "лидери" и да накарат хората да местят купчина камъни от единия ъгъл на двора - в другия. А сред това успешно да ги върнем обратно! Спомнете си как изглеждаха профилактираните трамвай докарани от Швейцария (онези зелените по линията за Люлин) и вижте кок изглежда интериора на новити Турски мотриси по линия 7. Как мислите - има ли разлика между нов и профилактирав? А сега освен че ще са във вид на кочинка тролейте ще искат да са и безумно скъпи, поради преустройството на задвижването. Красота! :))))))))))))))
Същата работа като с газа..... Няма да се купува руският газ от Русия.....а ще се купува от...... Гърция. Малоумно е нали?
Да не забравяме, че за да стигне до електролизер, водата трябва да е много чиста. Като сложим загубите или разходите за дестилация или обратна осмоза, лесно ще докараме общия КПД до 15% . И това е доста оптимистично.
А янкой прави ли сметка колко ще струва цялото упражнение. Прости сметки показват, че само цената на тока от фотоволтаици е в пъти по-висока от сегашната. Ако ще ползваме този ток за водород, цената на водорода ще е просто космическа.
618 релсови км са в момента, по-най късото налично трасе, според бдж сайта от центр. гара София през тази в квартал Искър, Копривщица, Карлово, Твърдица, Карнобат, Айтос (т. е. по подбалканската жп линия) , а според уикипедия сайта столичните ни налични трамваи са с максимална скорост примерно 70 км/час, а променливия ток е 25000 волта в жицата над жп коловоза не е 600 постояннотокови волта, интересно предложение предвид, че ще се избегне принудителното токово изкривяване от най-близката въглищна, водна, ядрена, газова електростанция към тази на нечастната национална компания жп инфраструктура, остава да бъде монтирана задължително по държавна инструкция за сигнализация на междуселищните подвижни жп (не)частни мотриси (т.е. жп вагон с фабрично вграден двигател) /локомотиви съпо още една електрическа прожекторна лампа над кабина трамваен водач, и ще се очаква пътуване около 9 часа, успех, късмет в амбициозното начинание, живи + здрави
нима електричество, с цел пълнене на совалков водороден и друг такъв но кислороден резервоари всеки от които побира стотици литри (в компресирано състояние) , кубически метра (в несгъстено състояние), бива ползвано за разделяне на вода на съставните ѝ части ?! живи + здрави