Изграждат зарядни станции по магистралите и пътищата за 42 млн. лв.
С други 49,6 млн. лв. ще бъде подпомогната зарядната инфраструктура в пристанищата за обществен транспорт
Обратно в новинатаКоментари - Изграждат зарядни станции по магистралите и пътищата за 42 млн. лв. | Бизнес.dir.bg
Коментари
се ловя на бас, че половината от тези станции ще бъдат преоборудвани за зареждане на флакони с райски газ...
По-добре щеше да е да изграждат нова АЕЦ, ама ес и уса не разрешават. Самите те искат да са независими, а на нас ни разказват колко е добре да нямаме нищо и всичко да ни е внос
Електричките в момента са недоносчета. Адекватният вариант за "бързо зареждане" се постига при енергийна плътност от над 1кВтч за килограм и сменяеми батерии. В зарядната станция се поддържа достатъчно количество заредени батерии и същевременно може да го играе балансираща "мощност". Спираш, сваляш разредена батерия, слагаш заредена, плащаш и заминаваш. Текущата инфраструктура е малоумно замислена и без бъдеще.
Тука масово СПРЯХА да изграждат зарядни станции, щото хората почнаха да бягат от тия електромобили. У нас поради далаверата сега почнаха.
Щом са обявили, че са на стойност 42 милиона, значи реално инсталациите струват 20-22 милиона.
Фен съм на електричките, карах 6 години само такива, после си купих ДВГ. В града нямат равни, те са като космически кораб пред ДВГ,но в града, а извън него въобще не стават. Дори най-добрите - Тесла - пак са тегави за дълго пътуване. Така че, няма нужда от тея зареждачки.
Планираш си пътуването, на 300 км отиваш на някоя бърза зарядна станция 150 киловата, докато си пиеш кафето колата се е заредила. Има си приложения, гледаш дали е заета и т.н.
Абе друго си е ДВГ-то, ръгаш маркуча, 50 литра за 2 минути и още 1000 км без да има нужда да пиеш кафета и да гледаш екранчета дали можеш да стигнеш до следващото ел.табло. Ей аз например като тръгна от Стара Загора, стигам до Белград без да има нужда да пия кафета и да карам с 90. За електричката ще трябват поне още 3-4 допълнителни часа, което не е никак малко!
Моят опит е следния - при дълго пърува София-Варна си правиш план А, Б и В. Зарядните често са извън строя, а пък друг път трябва да чакаш някой преди теб да зарежда 1 час. Постоянно смяташ и се напрягаш, мисълта ти е изцяло върху батерията. Караш по-бавно и тн. Не съм против електричките, безкрайно много по-приятно е да ги караш. Като седнах на ДВГ се почувствах като в каруца - потеглянето е плачевно - 1ва, 2 скорост.. ту се засилва, ту намалява, турбото се включва със закъснение. Имаш усещането, че колата си прави своето, независимо от твоето желание. При ел. колите обратната връзка е мигновена, колата реагира светкавично - колкото натиснеш, толкова тръгва. Изпреварвания, включвания в кръгови, кръстовища - ти си като вятъра. Няма такъв кеф като ел колата. Но излезнеш ли извън града започваш терзанията.
Ако пуснат от Китай и не служат 100% мито България ще кара електромобили, ама чичо Сам иска да не става това.
Никъде не пише колко станции ще направят за 42 млн.лв. Толкова ли са скъпи дизеловите генератори :))))))
Таман и аз това влизам да напиша както колегата преди мен .... То у нас има няма електрички за 10 млн., те зарядни за 100 млн общо ще сложат! Ей това ако не е зелената далавера, здраве му кажи!
Къф зелен транспорт?!? Електрокарите ли?!? Те са драма за околната среда и за ползвателите си. Да ги наричате транспорт е обида за транспорта! Да ги наричате зелени е обида за околната среда!
пак гърбави схеми! то нема електрички за 49 милки в БГ, те зарядни ще правят за толкова пари!
Да не се окаже, че има едни пари от един фонд дето трябва да се "инвестират" ... Така или иначе продажбите на ел. коли мина своя пик. На хората не им се кара зад тирове на магистралата само за да пестят и да не спират често за зареждане. А като спрат зареждачката я работи я не, а и не е ясно колко има пред теб и те да чакат... Оказа се, че и ел мрежа не е в състояние да подкрепи толкова станции без сериозни инвестиции. Абе едни си направиха сметките без кръчмар .... или всъщност много добре са си направили сметките ... Като цяло ел коли са поредната греда на глобално ниво.