Ирак обяви нов транспортен коридор, алтернатива на Суецкия канал
"Път на развитието" цели съкращаване на пътуването между Азия и Европа
Обратно в новинатаКоментари - Ирак обяви нов транспортен коридор, алтернатива на Суецкия канал | Бизнес.dir.bg
Коментари
Някога е имало железопътна линия ,построена от Германия в началото на 20-ти век, наречена БББ, което значи Берлин-Багдад -Басра,даже е имало и такъв влак ,но след разпада на Османската империя ,от нея работят отделни отсечки.Ако не греша отсечката Истанбул- Багдат нещо не е в експлоатация.Даже в романа на Агата Кристи "Убийство в Ориент експрес" има препратки към тази линия.
Само две държави имат финасите да го направят САЩ и Китай, но нито една няма интерес да го направи, така че няма дъде реализиран.
Четене с разбиране му е майката ама като гледам повечето коментиращи не им се удава. Ирак предлага на Ердоган да им построи магистрали и ж.п. линии, а в замяна Турция ще получава евтини петрол и газ. Освен това Турция всъщност ще има по-голяма полза от този коридор даже от самия Ирак.
Irak imat mnogo zaleji ot petrol....Imash krava ..piesh mleko....Imash petrol...imash vsichko
Аз им построих най-големият язовир!Богати са.С тези суровини, които имат огат да станат №1.
Какво общо има заглавието със същността на статията? Реалното заглавие трябваше да бъде "Ирак търси глупаци да им подарят 17 милиарда долара."
Сега като го няма Саддама и хим.или бактериологично оръжие за масово поразяване какво ли ще си измислят краварете? И какво ще размахват в ООН?Може би нефта който крадат от половината свят и без който отдавна да са фалирали.Само че лекичко Путин им спира кранчето.Броим за сега 4 банки.
Eто Защо Краварите Са Бесни !!! А Великобритания Е Аут !!! Накрая Ще Банкрутира Еврапа !! Е Германия Издиша
Пушилка. Скривана новина: Ирак и Русия започват строежа на последния 160 км участък покрай Каспийско море през Азербайджан. От Ст. Петербург излиза директно на Индийския океан, в Ормузкия пролив. Печелят не само Русия, но и Азербайджан, Средноазиатските републики, Турция, Армения, Грузия, Китай, Индия. На излизането на Русия на Индийския океан, като търговски път, Великобритания се противи повече от 200 г. Но май вече свърши играта. Не в полза на Великобритания. Русия заобикаля турските Проливи, Суецкия канал, Баг-ел–мандебския пролив. Всички контролирани от запада. И още - онзи ден Русия обяви Азовско море за свое вътрешно море, вкл. Керченския пролив. Досега имаше договор за съвместно ползване с Украйна. Е, свърши вече.
Ти, Станков, география някога учил ли си? От Каспийско море може само през Иран до Персийския залив да се стигне. И бая копаене ще настане там - 950 км през планини от минимална височина поне 2000м, а и до 4000м достигат. Сталин дори не го е направил, когато Иран е под владение на СССР до 1945 година.
Пич явно си много зле , незнам някой да е казал че ще се копае канал през Иран. Ти за ЖП превози чувал ли си? Вземи потърси малко инфо тогава се излагай.
Вероятно имаш предвид Иран и Русия - те обявиха наскоро строежа на такъв километраж жп линия, част от коридора Север-Юг.
Това което Садам Хюсеин и Мохамър Кадафи направиха за своите народи, много малко държавни ръкововдители са направили в света!Хора, четете "Зелената книга!"
Под Ирак, разбирайте САЩ. Те не са си извоювали Ирак само заради персийски артефакти и петрола. Имали са си план, очевидно. :D "Пустите англосаксонци - станали американци!"
САЩ избягаха от Афганистан и Ирак и двете страни дръпнаха напред.
Арабин и 300км/ч с товарен влак, все едно на българина да дадеш магистрала.
Едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш, казал писателя.
Няма смисъл говедата са бита карта и без тях по света та може
Предложение на транспортен коридор: Никопол - Шипка - Кърджали - Александрополис. Изграждане на хидрокомплекса Никопол - Турну Мъгуреле. Изграждане на пристанище до Александрополис, до терминала за втечнен газ. Свързването им със скоростна ж.п.линия и магистрала - точно 300 км, права линия, т.е. за един час с влак и два часа с кола от Дунав до Егейско море, вместо една седмица по долен Дунав, Черно море, Босфора и Мраморно море..
както и един-единствен нощен пътнически влак, който се движи от Багдад до Басра и изминава 500 километра за 10-12 часа, отбелязва Ройтерс. Ройтерс да отбележи колко време трае пътуването с влак от София до Силистра в богата европейска България, част от евроатлантическото семейство, символ на борбата за демокрация Айде да не ви затруднявам Цитирам сайта на БДЖ - единия влак е 11 часа другия почти 14 20:05 - 07:27 Директен влак БВ 9647 11:22 ч. 3 СОФИЯ - КАСПИЧАН - САМУИЛ - СИЛИСТРА 22:45 - 12:30 2 прекачвания БВ 2627 13:45 ч