Илон Мъск плаща 20 млн. долара за измама и вече не е шеф на "Тесла"

Ще бъде излъчен нов председател на съвета на директорите, а бизнесменът остава като главен изпълнителен директор на компанията

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мъск е гении. Как сам за 2 седмици ликвидира всички поплювковци. Освободи Тесла от всички спекуланти играещи на къси позиции и постоянно плюващи по Тесла за да реализират печалби при спад на акциите, които растяха макар и колебливо месеци наред. Подхвърли за изкупуване на акциите на 420 долара за акция и естествено всички късаци, заложили на спад на акциите се хвърлиха да купуват, прекратявайки залозите си за спад, последва отмятане на Мъск и акциите се срутиха, а заложилите на нарастване късаци се наложи да затварят пак позиции и да залагат на спад, генерирайки огромни загуби. Изведнъж плювачите рязко намаляха, последва покачване на 300-310 долара, а късаците гледаха да избият парите, още повече че от Тесла идваха все по-доби новини и всички заложиха на покачване, а акциите станаха 320 долара и в този миг изненадващо Мъск отказа споразумение с комисията за надзор, а тя естествено обяви, че завежда дело и акциите се срутиха със 70 долара до 250 нанасяйки огромни щети на късаците, които пак се хвърлиха на позиции за спад на акциите на Тесла за да компенсират поне малко загубите, в очакване на скандални дела и докато облизваха раните през уикенда се появиха съобщения, че Тесла вече произвежда по 10 000 броя двигателни модули /двигатели и батерии/ само за Модел 3 и като за капак Мъск отново изненадващо сключи споразумение с комисията. Това съсипа и последните останали спекуланти, а в понеделник акциите се очаква да скочат драстично, ако има все още пари в спекулантите на къси позиции, а Мъск ще може на ниски цени да увеличи акциите си в Тесла, за да заздрави контрола. Оттук следват две неща - твърде волатилните заради спекулации цени на акции с Тесла ще намалеят значително и поплювковците пропагандиращи фалит на Тесла ще изчезнат, доколкото досега в 80% от статиите и прогнозите за Тесла негативите преобладаваха и идваха точно от такива спекуланти на къси позиции. Сега за последното тримесечие Тесла ще регистрира голяма печалба, след което може да се насочи отново към малки загуби, докато строи Гигазаводи 2 и 3 в Европа и Китай. След което Мъск може да се оттегли от Тесла и да наблегне основно на Спейс Х и мечтата му за колонизация на Марс, а защо не и на някоя друга идея променяща света в който живеем.

Написал си му брилянтен сценарий. Сега, ако успееш да се докопаш до него и да му го пробуташ, може и да те погали по главата по подобие на един друг гений на мисълта. Абе, много ти лъщи главата, ти с брилянтин ли закусваш?

Тоя сценарии вече мина, тъпчо.

Дори някой с твоето акълче би трябвало да е наясно, че онова издание, в което прочете това анализче, е жълт парцал от типа на "Шок!".

разчисти спекулантите и получи пълен контрол над Теслата ....заради китайското и поделение и митнимеската война. Иначе оргазмът е пълен у вярващите....че пазарът се развива по някакви закони за пазарна икономика ха.ха.

Преди два три месеца по билбордовете: Мъск ти си на ход. Така че е ясна работата с теслата....

Когато човек е притиснат до стената /финансово/ доста често му изгаря бушона и прави глупости. Всеизвестен факт е, че компанията Тесла изпитва финансови затруднения. Наскоро дори направи едно безпрецедентно искане-молба към доставчиците си да и възстановят временно вече платени суми за вече доставени и вложени в производството на коли компоненти. Аз не съм против новите технологии и харесвам хъса на Мъск, но не харесвам прекалената самоувереност, прибързване и лошо планиране. Какви бяха плановете на Тесла за модел 3 и какво всъщност изпълниха те до момента: Тесла модел 3 беше официално представен в края на март 2016 г. На официалното представяне Мъск обяви, че вече имат 115 000 предварителни поръчки за този модел - това е преди 2 години и 6 месеца. Към 21.04.2016 г. /3 седмици по-късно/ поръчките бяха вече почти 400 000 по информация отново дадена от Мъск. Всеки клиентправейки предварителна поръчка превежда и депозит от $1 000 на Тесла Мотърс. Това означава, че преди 2.5 години Тесла са получили почти $ 400 000 000 свежи пари. Обещанията на Тесла и Мъск бяха: - старт на серийното производство в средата на 2017 г. - достигане на високообемно производство в края на 2017 г. - 400 000 произведени автомобила до края на 2018 г. Какво се случи: - старт на серийното производство през септември 2017 г. с произведени 260 коли, доставени на клиенти - 220. Реално това не е никакъв старт. Що-годе нормални количества бяха произведени към края на февруари 2017 г. - старт на високообемно производство: # 2250 коли седмично към 18.04.2018, което означава 115 000 годишно # 5000 коли седмично към 30.06.2018, което означава 260 000 годишно - 400 000 коли ще бъдат произведени вместо до края на 2018 г. най-вероятно до края на 2019 г. и то пак е под въпрос предвид непрекъснатите проблеми и прекъсвания на производството. Така че голяма част от предварителните поръчки ще бъдат изпълнени след 3 и повече години от датата на поръчката. Междувременно към 05.06.2018 г. 23% от поръчките /всяка 4-та поръчка/ са анулирани от клиентите и Тесла им връща депозитите. Изводът: лошо планиране, може би отчасти породено и от алчност, не знам, което доведе до финансови затруднения, лош имидж пред клиентите и в крайна сметка до глупостта, която направи Мъск през лятото на 2018 г, за което сега съвсем справедливо го наказват.

Ава многу приказваш въъ...по накратку,чи ни мойм да разберем трол ли си ики са праш на умен

Статистики няма как дасе направи на умен.

Който има проблеми с четенето на повече от два реда по-добре да си сипе още една ракия и да надуе чалгата

Нещата се променят с часове и явно си назад с материала. Панасоник: “The bottleneck for Model 3 production has been our batteries. They just want us to make as many as possible,” т.е проблема за количеството произведени Тесли са произведените батерии. Наложило се е Панасоник да ъпдейтва производствените линии в Гигафактори, въведени са и нови машини на Grohmann Automation. Стях производството на батерийните модули става 3 пъти по-бързо и 3 пъти по-евтино. Панасоник вече е монтирал съоръженията предсрочно. Мъск се е захванал с много неща едновременно и всичките те са в нови и непознати области. Явно е решил, че не си струва да си губи времето по съдилища. Още повече, че последната седмица са произведени над 10 000 броя двигателни агрегати за Тесла 3, което е темп от 500 000 броя годишно само на Тесла 3. От другите модели се произвеждат около 200 000. Та макар и със закъснение от 7-8 месеца товак оето е казал Мъск става, а вече дори и почва да надминава. /Tesla Model 3 drive unit production reportedly hits 10k/week amid end-of-Q3/ От друга страна след построяването на Гига батерията в Австралия за под 100 дни, след като всички смятаха, че само проектирането ще отнеме 2 години, създаде нов бизнес с такива батерии започна да се разраства неимоверно като бележи ръст от 450% за последните 6 месеца, което отнемаше голяма част от батериите за Тесла 3. Вече тези проблеми са преодоляни и четвъртото тримесечие се очертава като нещо граничещо с най невероятните фантастики. Тесла модел 3 вече може да се вземе буквално за дни, без никакво чакане, стига да си поръчаш базова конфигурация. Всъщност комисията помогна на Мъск да очисти спекулантите на къси позиции, плюващи постоянно по Тесла с цел манипулиране на пазара. Комисисята с един Удар смъкна драстично акциите със 70 долара и им нанесе огромни щети. Мъск е доволен.

Измама за минимум, минимум, минимум 4 милиарда долара, беше заметена под килима с ….. глоба от 20 милиона!!! Върховенство на закона, май асссс

Мъск не ги е капитализирал тези 4 млрд, тъпyнгeр такъв! Даже ги изгуби много бързо след като се разкри, че няма осигурено финансиране. Тесла все още става, и Мъск все още е визионер, но почна прави грешка след грешка и да се държи като дете. Сега ще му сложат едно бордче от културни, добре облчени и добре говорещи пред медиите бизнесмени, а той ще остане да се занимава с развойна дейност. Другия вариант е, да го изиткат от сео позицията, да го изритат от компанията и да превърнат Тесла в най-обикновен американски автопроизводител.

Няма да стане точно така. Мъск държи контролен пакет. По-скоро ще е в ролята на Путин, когато стана министър-председател, а Медведев президент. След години ще си върне председателското място, ако иска разбира се.

@"Журналистите": Яко заглавие, нали.... "вече не е шеф". Всъщност Мъск напуска поста Chairman [of the board] (на български "председател на борда на директорите"), но остава CEO (на български "главен изпълнителен директор"). Което си е баш ШЕФ. Добре че поне сте го оставили в подзаглавието. Ама все пак, така написано заглавието e силно подвеждащо.

20 милиона наказание и за дира, викам аз, за подвеждане на читатели! ;)

Може вече да не е "шеф", но без него просто Тесла няма да има.

Този ще стане булка на някой техен "бай Ставри"!!!

Жъ гу сцепя като Тесла крайпътно дърво!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20 милиона за него са нищо....

До всички, които се кефите, че Мъск се проваля: постигнете вие това, което е направил той и после злобейте! Завистници!

не се проваля, просто скоро ще е един неуспешен проект на правителството. нали не си мислиш че НЕ е поставено лице

А къде е Д-то, бе, разбирач?

E как да постигнат същото като не могат да се отърват от наследството си от Горно Надолнище?

Мъск е един мегаизмамник продаващ илюзии . Германците вече изпревариха Тесла по електромобили, а мъск не мърда, още се чудя как толкова хора му поверяват парите си ? Ако това имаш предвид като голени постижения , значи си от същата порода !

Ами чуди се, като не разбираш от голените постижения!

200% е сигурно че ти си един мегатъпак. Не германците, направо руснаците са го изпреварили…. Общото производство на всички германски марки са под тримесечното на Тесла от около 60-70 000 броя.

Дали не е добре замискен план? На Илон му се приискало да напусне потъващия кораб и поводът тъкмо се случил. Друго си е да запалиш весела цигарка и да гледаш отстрани шумотевицата около потъването.

Потъващ кораб е москвич,Тесла е бъдещето

Ти сериозно ли?Смени си психиатъра.Спомняш ли си енергийната компания ENRON? И тя беше "успешна" като Tesla.

Ами нормално! Това най простия като гъз козяк трябваше да го знае, ако имаше малко повече мозък от чаена лъжичка! както всичко при лудите крави, така и при Мъскчо всичко е въздух под налягане! Много хвалби, много жалки компютърни АНИМАЦИЙКИ....и накрая.... КРЪГЛА НУЛА!!!! За ТЕСЛАТА колко време чуваме че ще бъде масов автомобил на бъдещето, а това са 15 години и от колко време вече е НЕмасов автомобил! Та те дори тръгнаха да съдят някакъв тип за индустриален шпионаж и саботаж, вместо сами да се видят колко некадърни луди телета са! Или когато бяха обвинили ония дебили от Спейс Х че Боинг, руснаците или марсианците им взривяват ракетите с лазер!!! Изобщо всичкото което прави Мъскчо е един измислен ПР за пропстите балъци, които като луди НАБИВАТ ПАРИ във въздушните кули които им описва! Както винаги, и при Мъски всичко опира до празни обещания....ЩЕ...Ще...Ще...Някога...може би....И НАКРАЯ НИКОГА!!!!!!

За уточнението Мъск бе май от ЮАР, макар сега сигурно да се води американец.

Абе направо да беше написал: Аз съм тъп и прост бай Ганю и за това е виновен Мъск...

В едни други страни Телса е доста често срещан автомобил. Ще дам пример: Германия, Англия, Швейцария! Да, знам, че на село нямате! Знам и в цяла България дали има повече от три .... кофти е! Светът се развива..... и ви е трудно до го осъзнаете....

SpaceX, Tesla Motors, PayPal, SolarCity, Hyperloop. Това са проектите, които без Илон Мъск нямаше да съществуват. За сравнение може да се отбележи, че твоят проект явно е съсредоточен върху тъпите коментари.

Аха, а кой от проектите е осъществен наистина? Тесла не може да се нарече масово пройзвеждана кола...а Изминаха 15 години о съдавзнето на компанията! Същото може да се каже и за Спейс Х, където и до ден днешен, никой не каза какъв е процента на рециклиране в ракетите за многократно използзване! А останалите са просто фантастика, за които се пише от десетилетия, а практичната полза е КРЪГЛА НУЛА!

Ама тоя " Въздух под налягане" изхвърли Роскосмос от бизнеса със сателити, че чак закриха Протон. Произвежда най-много Електромобили и Всички казват, че са най-добрите, като другите едва стигат половината пробег. Създаде нов бизнес за мега UPS-и, като направи този в Австралия за под 100 дни докато всички казваха, че само проектирането ще отнеме години. Сега вече по света се строят десетки такива, защото се оказаха изключително ефективни, Направи най-добрите ракетни двигатели с отношение мощност собствено тегло 200, нещо непосилно за всички други, колкото и голям опит да имат. Голям ПР , ама от резултатите всички прости путлерасти квичат.

време е да се купуват акции на таз, теслата.................това и ше направа с отварянето в понеделник.

а защо не на PSA ( Opel ) ?

Я, бравос! То там в САШ си имат Закони, вкл. и ФОНДОВА БОРСА!? А у нас, у нас как е, а - НАРОДЕ ????

У вас е студено и рублата се обезценява

у нас .. може и у вас .. чи чи газ...

Хммм. Работех в брокерска къща в Лондон, та малко разбрах за законите в Щатите относно търгуването на акции. Примерно, знаеш ли че сенатори и конгресмани които са част от разни комисии за правенето на закони пряко късаещи определени индустри, имат право веднага след решението на комисията - преди да са станали достояние за широката публика - имат право да купуват и да продават акции? Това се казва "инсайдер трайдинг" което се наказва жестоко по техните закони но само ако не си сенатор или конгресмен. Така че, моля те не ми хвали законите на тяхната Борса. Направени са така че да дават преимущество на едни за сметка на други!!!

Човече, сенаторите се избират демократично от народа, значи избирателите са наясно какви права ще имат избранниците им предварително. Какъв е проблема? Че не си сенатор?

Какво "народе" бе, смотаняк?!

Остап Бендер все повече го закъсва

Те да внимават да не го ядосат много и да вземе да замине при майка си в ЮАР.

Майка му е канадка и вече живее в Канада.

Кога у нас ще имаме фондова борса и заради не-участие в нея в см.по правилата и че повечето т.н. нашенци с дебелите вратове и ланци от т.н. честен частен бизнес е на 100 процента сивия сектор то ще се случат и у нас такива неща, кога?