Хотелиерският бизнес в България е изправен пред кадрова катастрофа, предупреждават от бранша

Демографска криза, неактуален кодекс на труда, бюрокрация за визите - какви са спънките при наемане на служители?

Обратно в новината

Коментари - Хотелиерският бизнес в България е изправен пред кадрова катастрофа, предупреждават от бранша | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хотелиерите да се пробват в овцевъдтсвото. Ще крещят на овцете(персонала), хигиената в обора е сходна на тази в хотелите им, храната на животните е в пъти по-добра от помията която се сервира на клиента.

Кардливи прости мутри хотелиери +също толкова крадливи и прости държавни служители и това е резултата. От години вече не стъпвам по БГ курортите!!!!!

И кво? Пак ли мазнокосия Бабоебов ще реве за държавни помощи? Мрете от глад, жалкари. Щяхте да имате персонал ако плащахте нормални заплати и осигуровки. Но понеже сте мишки - фалирайте, измекяри.

Е проблема а селския тарикатлък да прекараме клиента и да изкярим.Само че клиентът не е глупав и отива в чужбина.ХА ХА ХА.

Хотелиерите са едни от най-големите боклуци. Винаги са в сивия, черния сектор, къде плащат осигуровки, къде не. Третират персонала си като роби и като цяло се опитват да хранят маймуни с трици. Но при отворения пазар на Европа една камериерка например може да прави същото и в друга държава, дори без да говори езика, а там заплащането е достойно и отношението не е по-лошо. Хората на рецепция са още по-сложни - те владеят езици и на тях им е дори по-лесно да мигрират. Така че проблема с персонала ще се задълбочава още повече. От една страна имаме ниско квалифициран персонал, но той напълно отговаря на условията на труд и заплащането. Крайния резултат е некачествен туристически продукт.

За съжаление основният проблем е демографският -липсват хора. Те не достигат вече с хиляди за всякакви професии. И за съжаление, в туристическия бранш е най-тежко защото е сезонен..СЕЗОНЕН -3-4 месеца! Можеш да се хванеш на работа ,само ако си безработен. А пък друг е въпроса,че да си безработен в момента в България значи не ставаш за нищо, но това е положението.А колкото до заплащането - у нас нито една професия не е заплатена като на Запад,почваш от докторите,минаваш през IТ специалистите и стигаш до работещите в туризма.Викат му стандарт.

Бизнес,хотелиерство,България-думи несъвместими една с друга.Още 2003 имах "честта" да работя в Замъка Хранков,който беше в зенита си. След това обиколих и други хотели от бранша.Резултат е един и същ- набиране на стажанти от гимназиите по туризъм за т.н "учебна практика", за да заместят мързеливия персонал, персонала от своя страна чисти и оправя през пръсти стайте на клиентите, меси здълбоко замразено от времето на Жан Виденов, греша не е фреш,защото изцеждат един портокал и доливат с бутилка сок,степче и вода от чешмата. Най-големият смях е с вината -няма червено вино, ако остане половин бутилка от едното в него се сипва друг сорт червено вино и отново се запечатва бутилката, за да се отвори пред клиента и да се похвалим с "висококачественото " си вино. С тая чалгачийница и простащина и в комбинация шефа да е в бара или лобито,за да хапне и спи безплатно,докато цака клиентите с топла бира нищо добро не очаква хотелиерският "бизнес"

Като небожеш да въртиш търговия незнаеш един млад човек как да го задършиш това е положението,фалираш и отиваш на заплата некъде

Не плащат заплати.

Пак ли тия ревльовци? Все нещо им криво.

Спънките са смешно ниското заплащане, некоректното отношение, неизплащането на и без това смехотворните заплати, селяндурщината на "хотелиерите", мотрьовщината, простащината и недалновидността. Алчността, неумението да си цениш кадрите, непрофесионализма, отношението ден - година храни и т-н. и т.н. Продължете си все в този дух.