Коментари - Горивни клетки с български "сърца" - напът към пазарна реализация | Бизнес.dir.bg
назад

Горивни клетки с български "сърца" - напът към пазарна реализация

Нашата мембрана е значително по-добра и в пъти по-евтина от търговската, показваха изпитвания в Германия, сподели пред Dir.bg и 3eNews създателят й доц. Филип Ублеков от Института по полимери на БАН

Обратно в новината
| Автор : Ива Иванова

Коментари - Горивни клетки с български "сърца" - напът към пазарна реализация | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

След като внимателно прочетох статията, единственният ми въпрос е: Защо този доцент не вече АКАДЕМИК? Щото нопоследък се навъдиха едни професори и академици, направо с лопатата да ги ринеш. В самото интервю, особенно блести бисерът:“При направата на тези материали използваме частици, които са с микроразмери, могат да се погледнат на нано-ниво и се оказва, че са доста ефективни”, който бисер отдавам на работата на журналиста, а не не интервюирания.

При обратния режим мембраната не пречи ни на миграцията на ОН- молекулата, извинете? Щото по принцип трябва да я спира ... или каквото и да е от обратната страна на водорода, зареден положително?

И кат се сетя Хинденбург ква горивна клетка стана.... не мерси....

Какво пък е "напът"?

' ... е постигнато подобрение на така важната за разлагането на водорода и производството на ток мембрана.' Тук за водородни горивни клетки ли говорим или за ядрен разпад? Освен това на какво се разпада водорода с единствения си протон?

Ако ще говорим за ядрена енергетика и водород, което действително е бъдещето, то процеса там е друг - газово охлаждане на реакторите и използване на нагорещения до над 900 градуса газ за директно термично разлагане на водата до водород и кислород. Такива високотемпературни газови реактори има в Япония (първият в света, но експериментален) и два в Китай, които директно захранват мрежата с електричество и водород. Китай имат планове да изграждат и малки модулни подобни реактори, което пък е изключително добро решение. Иначе, швабата пак се е облажила с каквото може.

А сега така случайно немската фирма ще плаща ли 20 години патентни такси + % на БАН !

чудесен въпрос

Тези академици от БАН са ми известни, познавам един молец. Този ако изобщо разбира нещо да модернизира чушкопека, да направи модел за 5 чушки! Има много без перспективни технологии, да речем работят частично, бързо се износват, искат много подържа, малко КПД... Примерно от стотина патента един намира приложение, така да съм скептик. В момента бащата на повечето нано технологии е иранеца Мехран Каше. Сатанистите насилствено бутат прогреса в горивни клетки, а Иран, Русия Китай работят върху маграф технологии, самата същност на вселената, безплатна енергия. Да обясня за лаиците КПД на бензинов, дизелов двигател е 30-45%, тук влиза и метана, водорода, пропан бутана...Реално има още 55-70% дето може да се усвоят. Тези с горивните клетки имат електродвигател с КПД 98% но самата горивна клета има КПД 50-70%, отделно има и загуба на КПД при самото производство на водород, нещата не са много добри, ползват се много скъпи и редки елементи, дето ги няма достатъчно в природата. Подобно на акумулатор, кондензатор дето съхранява и дава ток за двигателя на електромобилите, горивните клетки не съхраняват а в създават в момента. карбуратора подава водород и кислород или метан и кислород, бензин и кислород, получава се ток и вода или ток и со2, натиснеш педала дава повече ток... В крайна сметка ще стане като ванкеловия двигател, работи, има няколко модела коли но не се произвежда повече заради недостатъците. Повечето е еко фашизъм, стоката да не може да ползва коли, само за богатите, Отделно веитата ще може да произвеждат скъп водород.

Проблема на водорода е че първо най ефрктивният му начин нс произфофсъво е чрез горене на матан при което се отделя цо2 и второ при ешектролузата за дробенето му се влага повече енрргия отколкото осигуряват тоест тия клетки губят енергия.Трето най ефективна електролиза се постига с ток от тец на газ и въглища тоест отделя се цо2 или Аец ама ако имам ток от Аецза какво ми е фуул целс.Влак може да черпи ел енергия дирвктно от жица не му трябва горивна клетка колата също има батерии.А тва доцентче освен лайна в клузета друго не може да произведе

Отде ви изравярт бе.

тия сериозно горят вода :))))) после викат що се затопля времето. :))))))))

Синдикалните клатикурци ПЛамен Димитров и Димитър Манолов не одобряват.!

ИСКАМЕ ВЪГЛИЩА ДО 2100 ГОДИНА ! НИЩО ДРУГО !

Такива горивни клетки още по времето на Ленин ги правехме в СССР . Горяхме торф в кофи за боклук а преди това се изхождахме на капака на кофата и горивната клетка беше много по ефективна от тази българска простотия

В смисъл както правят в момента милионите бездомни в САЩ ли?

Успех!

Истината е, че БЪДЕЩЕТО е в двигателите с водородни клетки. САМО В ТОВА Е БЪДЕЩЕТО. Имаме огромни количества от водород(от водата) на планетата ни, както и друго: при целия процес на изгаряне- не се "губи" водорода... а един път се "добива" от водата а втори път , накрая като "одпадък" в процеса на добиване на енергия се отделя вода...... Екологично, чисто евтино и рационално!!! Ако не се намесят арабите накрая , защото дните на техните милиарди са преброени.....................................

Всъщност не сте прав. Двигателите са електрически. Водородната клетка е източник, не двигател. А дали в нея е бъдещето - от гледна точка на комерсиализация - да. Обаче духа от бутилката е изпуснат. Всичко, което е на батерии е независимо от източника. Демек неконтролируемо. Тоест за мен като частен имдивид фотоволтаика и къща/кола на батерии ще е за предпочитане пред водородните клетки, които ще ме принудят да купувам водорода от новите водородни компании, бивши петролни.

тапанар

За тая работа искат да затъмнят слънцето...

Да живее България!

"полимерната мембраната" Той чавето писала статия. :D

с тази фамилия е руснак! Незабавно да се подложи на санкции и патентите му да се замразят!

Щом не може да гори кюмюр не става!

Хубава новина!

Щом създателят е от БАН, значи има някаква измама. Даже не си заслужава да прочета цялата реклама.