Горивни клетки с български "сърца" - напът към пазарна реализация
Нашата мембрана е значително по-добра и в пъти по-евтина от търговската, показваха изпитвания в Германия, сподели пред Dir.bg и 3eNews създателят й доц. Филип Ублеков от Института по полимери на БАН
Обратно в новинатаКоментари - Горивни клетки с български "сърца" - напът към пазарна реализация | Бизнес.dir.bg
Коментари
След като внимателно прочетох статията, единственният ми въпрос е: Защо този доцент не вече АКАДЕМИК? Щото нопоследък се навъдиха едни професори и академици, направо с лопатата да ги ринеш. В самото интервю, особенно блести бисерът:“При направата на тези материали използваме частици, които са с микроразмери, могат да се погледнат на нано-ниво и се оказва, че са доста ефективни”, който бисер отдавам на работата на журналиста, а не не интервюирания.
При обратния режим мембраната не пречи ни на миграцията на ОН- молекулата, извинете? Щото по принцип трябва да я спира ... или каквото и да е от обратната страна на водорода, зареден положително?
' ... е постигнато подобрение на така важната за разлагането на водорода и производството на ток мембрана.' Тук за водородни горивни клетки ли говорим или за ядрен разпад? Освен това на какво се разпада водорода с единствения си протон?
Ако ще говорим за ядрена енергетика и водород, което действително е бъдещето, то процеса там е друг - газово охлаждане на реакторите и използване на нагорещения до над 900 градуса газ за директно термично разлагане на водата до водород и кислород. Такива високотемпературни газови реактори има в Япония (първият в света, но експериментален) и два в Китай, които директно захранват мрежата с електричество и водород. Китай имат планове да изграждат и малки модулни подобни реактори, което пък е изключително добро решение. Иначе, швабата пак се е облажила с каквото може.
А сега така случайно немската фирма ще плаща ли 20 години патентни такси + % на БАН !
Тези академици от БАН са ми известни, познавам един молец. Този ако изобщо разбира нещо да модернизира чушкопека, да направи модел за 5 чушки! Има много без перспективни технологии, да речем работят частично, бързо се износват, искат много подържа, малко КПД... Примерно от стотина патента един намира приложение, така да съм скептик. В момента бащата на повечето нано технологии е иранеца Мехран Каше. Сатанистите насилствено бутат прогреса в горивни клетки, а Иран, Русия Китай работят върху маграф технологии, самата същност на вселената, безплатна енергия. Да обясня за лаиците КПД на бензинов, дизелов двигател е 30-45%, тук влиза и метана, водорода, пропан бутана...Реално има още 55-70% дето може да се усвоят. Тези с горивните клетки имат електродвигател с КПД 98% но самата горивна клета има КПД 50-70%, отделно има и загуба на КПД при самото производство на водород, нещата не са много добри, ползват се много скъпи и редки елементи, дето ги няма достатъчно в природата. Подобно на акумулатор, кондензатор дето съхранява и дава ток за двигателя на електромобилите, горивните клетки не съхраняват а в създават в момента. карбуратора подава водород и кислород или метан и кислород, бензин и кислород, получава се ток и вода или ток и со2, натиснеш педала дава повече ток... В крайна сметка ще стане като ванкеловия двигател, работи, има няколко модела коли но не се произвежда повече заради недостатъците. Повечето е еко фашизъм, стоката да не може да ползва коли, само за богатите, Отделно веитата ще може да произвеждат скъп водород.
Проблема на водорода е че първо най ефрктивният му начин нс произфофсъво е чрез горене на матан при което се отделя цо2 и второ при ешектролузата за дробенето му се влага повече енрргия отколкото осигуряват тоест тия клетки губят енергия.Трето най ефективна електролиза се постига с ток от тец на газ и въглища тоест отделя се цо2 или Аец ама ако имам ток от Аецза какво ми е фуул целс.Влак може да черпи ел енергия дирвктно от жица не му трябва горивна клетка колата също има батерии.А тва доцентче освен лайна в клузета друго не може да произведе
Такива горивни клетки още по времето на Ленин ги правехме в СССР . Горяхме торф в кофи за боклук а преди това се изхождахме на капака на кофата и горивната клетка беше много по ефективна от тази българска простотия
Истината е, че БЪДЕЩЕТО е в двигателите с водородни клетки. САМО В ТОВА Е БЪДЕЩЕТО. Имаме огромни количества от водород(от водата) на планетата ни, както и друго: при целия процес на изгаряне- не се "губи" водорода... а един път се "добива" от водата а втори път , накрая като "одпадък" в процеса на добиване на енергия се отделя вода...... Екологично, чисто евтино и рационално!!! Ако не се намесят арабите накрая , защото дните на техните милиарди са преброени.....................................
Всъщност не сте прав. Двигателите са електрически. Водородната клетка е източник, не двигател. А дали в нея е бъдещето - от гледна точка на комерсиализация - да. Обаче духа от бутилката е изпуснат. Всичко, което е на батерии е независимо от източника. Демек неконтролируемо. Тоест за мен като частен имдивид фотоволтаика и къща/кола на батерии ще е за предпочитане пред водородните клетки, които ще ме принудят да купувам водорода от новите водородни компании, бивши петролни.
с тази фамилия е руснак! Незабавно да се подложи на санкции и патентите му да се замразят!