Франция заделя 2 милиарда евро, за да стимулира карането на колело
Дължината на велоалеите ще бъде увеличена от около 50 000 километра днес до 80 000 км през 2027 г. и до 100 000 км през 2030 г.
Обратно в новинатаКоментари - Франция заделя 2 милиарда евро, за да стимулира карането на колело | Бизнес.dir.bg
Коментари
Няма нужда от пари. Само да вдигнат лекинко тавана на руския петрол, че оттам да им врътнат кранчето и всички ше минат на велосипеди,щат - не щат.
Не е приложимо за постоянна употреба в градски условия във всяка държава, нито за нуждите на всеки човек. Полезно за физическата форма и дотам. А и с това насилване да слезеш от колата точно ти, задължително и на секундата, отблъскват и настройват хората срещу екологията. Всичко се върти само около едни пари, а не е в това смисълът "да опазваме природата".
С пари няма да стане! Трябва личен пример. Ако политиците и едрият бизнес не се качат на велосипеди и масата няма да го направи.
И аз искам да карам колело, но тези електрическите струват 4000 лв. По добре кола на старо. Моля Франция да ми купи един електрически велосипед и ще оставя Гоуфа от Перник.
Каквото и да четете или чуете,че се прави във Франция,просто го забравете на момента.Французите са цигани ,а циганите лъжат,мажат и клепат та клепат.Пример от изтеклата седмица ! Смених си две външни и една вътрешна гуми на велосипеда срещу заплащането от 74 евро!!!!! Срещу петдесет евро обаче всички мангали зад автомобилен волан се радват на две джанти,две вътрешни и две външни гуми !!! Нали си давате сметка за какъв абсурд иде реч?
Лондон му разкаха играта стесниха и затвориха улици от две платна направиха едно , блокираха улици с знаци забранено влизането както и колчета и някакви саксии , натресоха едни смотани камери дето снимат всеки който шофира над 20 мили а преди ограничението беше 30 мили , разчертаха нови автобусни зони дето те глобяват ако влезеш в тях, покрай училища и детски градини сложиха знаци (дето често не се виждат ) и глобяват ако минеш в определени часови пояси, ненужни светофари дето спъват трафика отделно в централната зона се плаща канджекшън такса отделно и еко такса ако си със стар автомобил. Паркирането стана невъзможно глобите солени и някакви частни фирми те следят и глобяват къде си минал ,спрял, отбил и какво ли не. Фирмите си плащат редовно глобите за да могат да заредят някой магазин или да извършат някаква услуга . Проблема е ако ти вдигнат автомобила глобата си е като необходим разход. Резултатите са повече трафик с часове , повече изгорели газове, повече изнервени и агресивни шофьори а велосипедните алеи все така празни или поне не толкова атрактивни . Всичко е едни лобита за пари . Града е голям може ли човек да мине 30-40 мили с колело и да си свърши работата утрепаха бизнеса тези дето си мислят че работата се върши само с чукване онлайн и дето се правят на много екологични са пълни идиоти.Скоро ще станат бунтове еко активистите се превърнаха в мафия .
И тук сме поели по същия път. Просто на робите вече не им се полагат коли.
Колко сте малоумни и двамцата и вие не знаете. Не се размножавайте само, че има достатъчно прости ганьовци като вас вече.
до онзи ден се палиха кофи и тротинетки срещу пенсионната система че нямало пари, днес гледам някаква тъпа та вдлъбната идея да въртят педалите за 2миларда!
Бедните няма да разберат :)))
Те затова и толкова пискат, мислят си че луксът е това да запалиш колата (възможно най-голяма естествено, бай-Ганьо е мъжкар и не може да се вози 2 някакви си женски колички) и да я спреш пред кафето, което е на 300 метра. Грам нямат иде какво е истински лукс и качество на живот... И затова го рушат толкова активно.
Що не засадят дървета и да спре изсичането и добива на дървесина за тия 2 милрд. ...... знаете ли колко по екологично ще е от асфалта , всъщност в асфалта няма нищо екологично , даже напротив
Идиотски схеми за пране на пари. Екологичната инквизиция яко точи кръвчицата на данъкоплатците. Скоро и 64г. ще им се струват малко.
Ти имаш нужда от уточнение... Франция (а и почти всяка нормална държава) стимулира обществения транспорт и колелата от мнооого отдавна, мнооого преди да се заговори за зелената сделка, против която толкова пискте! Обществени колела за свободна употреба се появиха във Франция преди 20г, а градовете им (даже отвратителния Париж) станаха много по-човешки и приятни за живеене, за разлика от градовете на изток от Загреб, които стават все по-отвратителни (вкл. София)!
В парижкия регион дават 500 евро дотация, ако човек си купи електрическо колело. И какво се получи, цените на колелата се вдигнаха с 500+ евро... Пари на данъкоплатците хвърлени на вятъра!!!
Трябва да е стимулира карането на стандартен велосипед, а не електрически. Много по-евтино, полезно и екологично е да се кара стандартен градски бегач. А и новите модели са отлкова леки за каране, че, не ти трябва мотор. Явно идеята на парижката управа е била не да стимулира колоезденето, а да стимулира електрическото дъра-бъра. Ел велосипедите са си доста скъпички, дори с додация като 500 евро. Освен това те са неприятни за поддръжка и от тях се пада по=лесно и по-опасно. Да не говорим ,че в перспектива ще замърсят околната среда повече от малолитражен скутер на бензин.
Тези пари не идват просто от данъкоплатците, а от всички които ползват евровата парична система. Тези разходи се плащат, чрез инфлация, а не просто от бюджета. Т.е. вероятно се отпускат от бюджета, но приходите не идват от нормални пера, а от безкраен дълг, който се "монетизира" от ЕЦБ, т.е. от инфлация на еврото.
Мне. Дългът се преразпределя (монетизира), чрез инфлация. С инфлация плащат всички, които използват съответната парична система, не само данъкоплатците... дори данъкът да е ДДС.
Това работи при нулеви лихви, като преди няколко години, когато вземаш нов дълг, за да платиш. Когато лихвата се вдигне на 5%, плащанията по огромният огромният дълг на Франция стават невъзможни. И откъде идват парите - пенсиониране на 75години, скапано образование, скапани пътища, скапано здравно обслужване, високи данъци... Накрая всичко се плаща от обикновения човек.
Ефект. При нас е пълно с колелета и всяка улица с велоалея, но колите се умножават право пропорционално на колелетата. Всичко е за едни пари.
Когато видя държавници, хора с големи бизнеси и т.н. ма колело да ходи на работа, покупки и т.н., а не с бронирана кола. 200 душу охрана, тогава ни насърчавайте! Не говоря само за България, а принципно.
Ами в Скандинавия е много отдавна факт това!!! В другите държави също го има, но не се пропагандира. Да не говоря, че имах шеф, французин, който ходеше от дома си на Вишнева в Лозенец до до офиса на съдебната палата с трамвай... Нищо че имаше няколко десетки милиона,, 4 апартамента в София, 2 в Париж, и компания с 600 човека в 3 държви и можеше да си позволи да ходи с 3 коли охрана. Но човека си гледаше удобството, а не парвенющината!
Те пари за пенсии нямат, ама 2 МИЛИАРДА за велоколалета и алеи имат ... Хахахаххахахах
Това да се кара колело е супер, вижте холандците например. Хем е здравословно хем, пазят околната среда. Обаче у нас трудно ше стане. Нито има инфраструктура, нито култура за това.
Toro за тези пари че купите по две прости колелета на всеки французин......та ми е интересно къде че ги профукат.....?????
Не са велоалеите а липсата на душове на местата където отиваш с колелото
С тези пари могат да се купят сняряди за да се надвие Пригожин. Колелата после.
Всяка година по Света умират 1 МЛН 350 ХИЛЯДИ човека от автокатастрофи. За времето на автомобилната революция са избити по пътищата 50 МЛН човека. ВСВойна е театър в сравнение на тази неспираща война