Ако имаме "бонус-малус": Рисковите водачи на пътя ще плащат 1000 лева за ГО

Побългаряване на системата и вратички за измъкване, прогнозираха от Българското обединение на шофьорите

Обратно в новината

Коментари - Ако имаме "бонус-малус": Рисковите водачи на пътя ще плащат 1000 лева за ГО | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"За хулигани на пътя таксата ще нарасне до 4 пъти и ще достигне до 1000-1100 лв." Това пак го е писал поредният идиот. Сега тези не плащат дори и 200 лв и карат без застраховки, и ако застраховката скочи на 1000 лв същите ще се втурнат да си я купуват?

В UK е точно така, затова и хората вместо да ползват застраховката, която би трябвало да е точно за това, плащат хилядарка от джоба си, за неща като едно докосване на броня без видими щети. 10 години нямаш никакво ПТП, но един такъв инцидент, и застрахователите ти оскъпят застраховката двойно, от £1000 на £2000. Буквално ти се казва: "Плати си сам щетата по иска, и няма да ти оскъпяваме застраховката" Малус системата е довела до там, че всички се застраховат, но ползват застрахователните си права само в краен случай, и де факто не са финансово защитени при иск, което обезсмисля понятието застрахован. Всяка статистика която твърди, че в следствие на Малус, ПТП са намаляли, всъщност твърди, че шофьорите нехаят за живота и собствеността си. Такава статистика, всъщност показва намаляване на регистрираните ПТП, не защото са по-малко, а защото хората са принудени сами да покриват щетите, и не регистрират произшествията в системата. Застрахователите ползват обща база данни, и вкарат ли те в системата, че си застрахован за £2000, никой останал застраховател не ти предлага нещо съществено по-евтино и ти трябват още 10 години без никакви РЕГИСТРИРАНИ инциденти, за да слезеш от £2000 на £1000. Става въпрос за пладнешки грабеж, и узаконяване на една застрахователна мафия.

В UK е точно така, затова и миналата година вместо да ползва застраховката, която би трябвало да е точно за това, платих £1000 от джоба си, за едно докосване на броня без видими щети. 10 години нямам никакво ПТП, но един такъв инцидент, и застрахователите искаха да ми оскъпят застраховката двойно, от £1000 на £2000. "Плати си сам щетата по иска, и няма да ти оскъпяваме застраховката" Малус системата е довела до там, че всички се застраховаме, но ползваме застрахователните си права само в краен случай, и де факто не сме финансово защитени при иск.

Имам 2 коли които по разбираеми причини не мога да карам едновременно,но плащам като поп всичко.Регистрирани са на жената която не кара,но има книжка.Имам от нея пълномощно да разполагам с колите както намеря за добре. Нарушил ли съм закона?

БРЦК

Ахахахаха. Къде живеете вие бе? Сега ще ви обясня каква ще е системата бонус-малус: Бонус ще е за застрахователните дружества , малус ще е за 'водачите'. Честито на печелившите!

Таман щях и аз да го напиша. Намаление дуки, увеличение за половината шофьори под благовидни поводи...

Под тази статия пишат изключително много застрахователни брокерчета. Явно не са заети много и гледат да убеждават колко трябва да поскъпне, за да има за техните комисионни и заплати

не го увъртайте. мутрата дали вече си е платил актовете.

бйенве за 2 бона и гражданска за 1000 :D

За да не съм голословен, ще ви кажа как е в Германия: Застраховката за млад(нов) шофьор почва от 120%. Примерно ако нормалната е 100 лв, за неопитен (съответно рисков ) шофьор ще е 120 лв. Всяка година без произшествие по негова вина пада с 5%. След 1 години плаща - 115 лв., след две 110 лв и т.н. След пет години започва да слиза под номинала - 95 лв. 10 години без произшесвтие по негова вина - 60 лв и т.н. Ако обаче след 10 години се изпраска пиян в някой друг, и застраховката му поеме щетите на другата кола, отново му се вдига на 120% !!! ТОВА е Бонус-Малус. Награда ако караш без произшевствия, и наказание ако правиш глупости. ТАКА те стимулират да си добър шофьор.

Много, много странен довод! Значи да не се вдигнела засттаховката, щели да прехвърлят колата на други хора?!! Що за глупост?! Защо трябва да откриваме топлата вода, а не копираме както е в другите развити страну, примерно Германия? Застраховката е за КОЛАТА. И ако си се праснал пиян в някого, и застраховката му поеме щетите и логично ти се вдигне, колко пъти ще можеш да я прехвърлиш? А това прехвърляне без пари ли е? Застраховка се прави на водач за определена кола. Тя не може да се прехвърли на нешофьор! Т.е. такива "прехвърляния" ще са много редки !!!

Едно не разбирам. Как ще има бонус-малус на водача след като ГО е за колата?! Ако аз имам 10 акта и направя засвтраховка ГО - ще бъде по-скъпо. А ако застраховката я сключи съпругата ми - която е изряден шофзор - какво ще се случи ? Истината е, че тази застраховка трябва да се прави не за колата, а за шофьора - на лицето. Защото смисълът й е да покрива щети, причинени от него. Колата сама не може да предизивка ПТП. Някой трябва да я управлява. И тогава всичко си идва на мястото.

Ще трябва да направят застраховката и с имената на водачите вътре. Ако колата ще се кара от шофьор под 25 години - двойна застраховка

Прочети един долу е написал за Шотландия, а друг за Германия. Няма защо да се напъваш и да откриваш топлата вода!

Корнелий

Ами то в Германия е така за младите Много често ще чуеш там - синът ми няма право да кара новото ми порше. Щото не е в застаховката. Ако иска да го включи ще плати 1000€ горница.

щото от 100 г. поне го слушам и смао празни приказаки до сега..то вече у бъ;гарско не истана кадърен народ да свърши неква работа а смао плямяала дет се надцакват ама на приказки

Ако имаш нарушения застраховката ще нарасне 4 пъти. Ако си изряден "ще бъдеш поощрен" Само на мен ли ми прави впечатление как са успели да сметнат увеличението на застраховката, а не са успели да сметнат реално бонусите за изрядни водачи. Някак си е редно, ако за водачите с нарушения застраховката се увеличи 4 пъти, за тези, които са изрядни застраховката да се намали също няколко пъти! Иначе всяка инициатива, която води до намаляване на катастрофите е хубава и трябва да се подкрепя...

Имам книжка, но нямам кола. Как ще ми определите колко да плащам? Един автомобил го ползваме 3 човека. Какво означава това - до сега плащахме една ГО, а сега ще трябва да плащаме 3? При все че сме изрядни шофьори и нямаме нарушения, това означава 3 пъти повече да платим. И да не говорим, че ГО сои е чист рекет на частната мафия на застрахователите, сраснала се с държавата

Само последното е вярно! Имам мотор, кемпер и две коли. Досега плащам 4 застраховки! А карам едновременно само едно от МПС-тата си!? Това справедливо ли е? Като искаш да си водач със закононно уредени права да шофираш по нашите пътища ще се включиш с отговорност и коефициент към нея съобразно причинените от теб щети до момента! Или ти искаш да имаш възможност да управляваш МПС, но не искаш да платиш за нея? или искаш да плащаш само когато шофираш?

Добре, а в твоя случай как ще ти бъде определена цената? Или ще те тарифират за най-скъпото и процент за всяко едно от другите? И едва ли в момента плащаш за кемпер през зимата или плащаш само за 3 или 6 месеца, а останалите - без вноски, защото ако не си на пътя, не могат да те глобят?

Застраховката ГО се плаща за една кола, не на брой хора, които я карат ! Ако колата се води на Пешо, ще я плаща той. Ако я кара Гошо - Гошо нищо няма да плаща ! Кое те затруднява ?

Това е така сега. Плащаш ГО на колата и могат да я карат и 10 човека. Искат да въведат всеки шофьор да има лична ГО.

Пак по Български, има си начин нещата да са нормални. Прост пример- Острова: 1. Застарахобката е обща Каско и ГО 2,Застраховката е ПЕРСОНАЛНА, като зависи от колата- има ли в талона записи като БМВ,Порше, Sport, RS и т.н става страшно. 3. За водачи до 25 години има чудесен градски транспорт. 4. Могат да ти откажат застраховка -изобщо!!! 5. КАРАНЕТО БЕЗ ЗАСТРАХОВКА,ПРЕГЛЕД И ПЪТЕН ДАНЪК Е ПОДСЪДНО! 6, Камери следят колите и ако те пипнат без тези неща осъмваш заключен и глобите са още по страшни. Събират ги колекторски фирми и не се шегуват. Краен резултат - Шотландия (хора колкото България), по-натоварен трафик - около 200 жертви на пътя.

Това трябва да стане, но няма да се въведе в БГ и след 100 години!!!

Освен по-висока гражданска за идиотите с многото ПТП-та, трябва задължително да се вписват лицата, които ще управляват въпросния автомобил и разбира се санкции, които се събират на 100%. И все пак да не се вживяваме много, всички правила и закони в държавата са трудно приложими, само и единствено за да е по-лесно на определени хора да не се съобразяват с тях. Ако полицаите на пътя започнат да спират всички нарушители Ви гарантирам, че през един ще трябва да ги пускат, я колеги, я депутати, я близки на депутати. Всеизвестен факт е че полицаи и катаджии винетки и граждански не ползват.

А ако нямаме "бонус-малус" ще ни трепят по пътищата.

Още от сега знаем какво ще стане! Зстраховките и на изрядните шофьори ще поскъпнат....просто няма начин изрядния да плаща малко в тоя кенеф наречен държава! Огромен процент катастрофи стават не заради шофьора а заради лошите пътища-мисля че около 30 % беше статистиката! Трябва да караш с 40 на магистралата за да не стане катастрофа в следствие на неравностите и дупките!

Пълни глупости. Сигурно и като караш с 200 на магистралата и отнесеш цяло семейство в отвъдното пак дупките са ти виновни?

Колите няма да се пререгистрират към водачи, които нямат нарушения, ако се промени метода на застраховане - застраховка да се прави на всеки шофьор, а не на автомобил. Това е практика в много държави, където се прилага "бонус-малус". И колкото повече нарушения, толкова по-скъпа застраховка следващата година.

водач съм,над 40 години активно каране на кола и слава Вогу,нямам инциденти.Да,ама всяка година, колективно действащите интереси на застрахователите(разбирай порочни) рефлектират в повишаване на застрахователната ми премия. И така,нормално изправните водачи солидарно изплащаме щетите на калпазаните и това се мултиплицира,защото и щетите от тях се увеличават ежегодно. Липсва конкуренция между застрахователите. Освен всичко,така им е мног лесно и просто да определят застраховките ГО. Не им се иска да се напрегнат и да решат този немаловажен проблем. Колко ли командировки са реализирани до САЩ,до европейски страни и въпреки всичко,няма работещо решение. Явно, проблемът не е в методиката за вече 6 милионна България, а е в нежеланието на субективния фактор да сложи ред в нещата. И така се отлага с години решението. Единствено правилния подход е да се сложи краен срок за въвеждане на системата "бонус-малос" и никакви институции да не могат да създават допълнителни пречки и вратички. Животът се движи, ние плащаме все по-високи премии, а джигитите са в конфорт! ДО кога?

Отваряш страницата на голям он-лайн брокер и виждаш 12 предложения за София. Решаваш да минеш тънко с еднократно плащане и сравняваш. Разликата между най-скъпата и най-евтина ГО е... е ЦЕЛИ 5,63лв!!! Егати конкуренцията брат! 2015 - 172,00лв 2016 - 178,00лв 2017 - 180,00лв 2018 - 220.00лв! 1800куб, София, над 40г, без произшествия (слава Богу!) И сега съм щял да плащам колко през 2019?

на мен за 1600 куб ми взеха 230 лв. оня ден и се чиудих кво става щото на другата дето ми е 2000 кубика е под 180 лв.,но е направена декемвриминалата година. Пълна каша е с ГО -тоНо винагои скача НАГОРЕ!

Интересното е колко ще плащат изрядните шофьори - със сигурност ще е повече, отколкото в момента!

Даже 1000 лева застраховка е малко, да не кажа нищо! Един системен нарушител, с над 15 акта, ми размаза почти новата кола. Щетите бяха за 8 хиляди лева - 8 пъти повече от застраховката му. Говедата разбират само от бой, а боя трябва да е такъв, че да ги боли, не да ги галят.

Зада не спамя темата, ще се огранича до следното: 1. Нищо няма да се промени с този сбъркан изначално модел! 2. Въвеждане на Индивидуална ГО застраховка на всеки водач (притежател на шофьорска книжка, според категориите които има). ПТП прави задкормилното устройство, а не машината, която стои паркирана. 3. Въвеждане на Поощрително-наказателна система, на база на личното досие на шофьора! Тогава и само тогава може да има справедливост! А вече наказанията за липса на книжка и липса на Го към нея да са регламен на допълнителна наредба.

имаи случаи на уж паркирана кола, а тя после тръгва и блъска нещо без водач в нея :-)))

Може и да избухне без да тръгне. :)

Корнелий

Предполагам не се е 'уж паркирала' сама тази кола, нали? Който я е паркирал калпаво, той ще понася щетите и в краен случай собственика. Ако собственикът няма ГО ще плати щетите от джоба си!

Много просто - ГО е вързана за кубатурата и мощността на двигателя. Не са много джигитите с Поло 1.0 двигател. По т.3 - ами точно това се прави в момента, не знам какво не си доволен.

Еми не се прави! ГО е на МПС-то. Вземаш ново МПС, регистрираш го на баба си и си примерен пич, нищо, че миналата година си убил 5 човека на Великден в селото си.

Значи ударът от Поло 1.0 със 100 км/ч прави в пъти по-малко щети от ударът на същото Поло, но 1.4 пак със 100 км/ч?

Досега всеки път вдигаха цената на задължителната ГО с доводите, че се изплащали много обезщетения. и пренебрегваха въвеждането на системата за индивидуално поощряване и отговорност, както и ИНДИВИДУАЛНА ГО на съответния водач! Вече нямайки място за маневри, започват да обясняват, че видите ли въвеждането на един такъв хибрид на ГО, какъвто предлагат щял да доведе до страшно увеличение за необузданите шофьори. И забележете, НИКЪДЕ НИКОЙ НЕ КАЗВА КАКЪВ ЩЕ БЪДЕ БОНУСЪТ ЗА ПРИМЕРНИТЕ ВОДАЧИ!? Значи ако онзи с нарушенията ще ще плаща 5-10 пъти повече от сегашното ниво, колко % (не пъти !) ще е моята отстъпка като внимателен и примерен водач без произшествия? Защо бе? Защото не ви удобно да вземате по-малко пари, като и без това си ги вземате досега ли?!

5% ако платиш застраховката наведнъж и евентуално по-малко поскъване на продукта. Защо трябва да те поощряват, че спазваш закона? Дай на всички ни да дадат по 1000 лева, че през миналата година не сме убили човек или не сме откраднали нещо...

Тъп довод. Никой не иска да му дават пари, а да му направят отстъпка че не е предизвикал ПТП ищети с него! Ако сега имаме 2млн ГО х 200лв условно и застрахователите реват колко обезщетения плащали и трябва повишение, то да е само от тези които предизвикват ПТП-тата!

Ако идеята е да се дисциплинират водачите, това е работа на държавата, а не на частна организация. Ако застрахователите се опитват да печелят за сметка на водачите това вече е рекет. Системата трябва да е строго регулирана. Данни не трябва да се прехвърлят от държавата към частни лица, в никакъв случай! Застрахователите си има вече няколко годишна база и могат да си определят бонус-малусите сами.

Дайте определение за "рисков"! Кой е "рисков"? Този който при ограничение 90 км/ч кара със 95 км/ч или този, който кара с 45 км/ч?

От гледна точка на закона всеки шофьор, който не го спазва е рисков, но от гледна точка на застрахователите, такъв е само този, който е предизвикал ПТП с вина. Няма какво да дъвчат думата, не е за техните уста!

Отговора е пределно ясен, този който кара с 95км в час, защото нарушава правилата. При т'ва е смешник поне, като ги нарушава да го прави, като хората, ама не той си стой в рамките на 10 к в час, че да не го спре чичко милиционер, а че с тези 5 километра в час, пести буквално няколко секунди път. Пълна безсмислица.....

Ще бъде тежко...

Гражданската трябва да бъде формирана на база средните рискови фактори: възраст на шофьора, предишни ПТП, мощност на автомобила, евентуално актове за скорост при превишаване над 50км в час допустимото. Категорично е глупост, да я направят да се базира на общите актове. Аз лично карам 6000 км на месец в БГ от години и се радвам на безумните ограничения и масовите КАТ простотии, от типа на: крием се зад знак 60, който идва ей така от нищото. Това, че за 10 години стаж си направил 10-20 акта, платил си си всичките не означава непременно, че си рисков шофьор.

Жоре, и защо мощността на МПС-то е рисков фактор? Без шофьор автомобилът даже не се движи( за сега ). Да вземе да се сложи като рисков фактор и липсата на климатик в колата, понеже лятото шофьора се поти. Присъстивето на радио/телевизия - разсейва се. Рискът много се повишава и ако в автомобила има друг привлекателен човек.

Е като не искате да я въвеждате що сте изхарчили пари за 11 сценария?

Разумното и правилното е да се фокусират върху водачът, а не върху автомобила! Понеже много години вече не могат да се опазарят и застрахователите се цакат и гледат да се фалират един друг със сигурност ще стане каша!

Ако водача няма МПС тогава ?

Ще му зачислят служебно едно...

Не става брат, автомобилите са повече от шофьорите и не иконмически изгодно да се прави на човек.

Това и истинската причина застрахователното лоби да не въведе истинските промени и истинска система бонус-малус!

Защо идиотите изсмукват решения от пръстите си, вместо да видят готови, работещи решения от други страни - Германия, Австрия, Чехия, пък дори и САЩ

дежурният отговор е , че са несъвместими с нашата система ( разбирай хаос) Пък и нали от това да има ред и правила ще пострадат гъзаро/връзкарите със скъпите коли

Цялата малоумщина идва от това, че се застрахова превозното средство, а не водачът.

И ако в едно семейство има един автомобил и трима водачи искаш ГО х 3 да се плаща, така ли?

А ако един човек има три автомобила и живее сам??? Егаси тъпия въпрос! То автомобилът е виновен, тъй да знаеш!

Например във Великобритания ГО е на автомобил+водач. С минимално доплащане се добавят допълнителни водачи. Така всеки водач си носи историята на причинените от него произшествия и съответно заплаща повече ако е рисков водач.

Прав си, но ето ти друг казус. В къщи колата се води на името на жена ми, а тя дори няма книжка (съответно няма и нарушения). колата я караме аз и сина ни. Не че сме някакви нарушители, но все пак за 30 години имам 5-6 акта. Айде сега обясни как по системата бонус-малус ще оценят гражданската отговорност. Цялата система е недомислена - не че не може да се намери решение, но по типично български образец пак ще се претупа и накрая жертвите няма да намалеят, само застрахователите ще почнат да събират повече пари.

Значи автомобилът ти ще е примерен и собственикът ще плаща малка застраховка :) С две думи ще станем нацията, където автомобилите масово са собственост на хора без книжка, а най-добре на малолетни, че да не се плащат и глобите :)

С тази шуробаджанащина в нашата страна каквото и да се измисли все тая...

а реални дигатре редовно ГО на всички и само си приказвате всяка година глупости!

За да може това да се случи, застраховката трябва да стане ЛИЧНА на шофьора, а не както е сега на автомобила. И после може да се въведат тези промени. В крайна сметка няма какво толкова да се напъват да измислят, тя системата си е измислена и работи, просто трябва да се прекопира. В Германия например е така.

И не само в Германия. И защо КФН трябва да определя цената ... тя трябва да определи само правилата , нека самите застрахователи си определят коефициентите и да се конкурират в който сегмент си сметнат за нужно ! Откъде-накъде изрядни шофьори, даващи пари за поддръжка на автомобилите си и внимаващи къде и какво правят трябва да плащат същата цена, демек да плащат за простотията на някаква по-малка групичка, която карат пили/безотговорно и без грам съобразителност/купчина части движещи се в една посока и нанасят щети по собствеността (и недай си боже) здравето на други ! И 1000лв е малко , повече трябва да е ... трябва да се научим да си плащаме за криворазбраната гъзария да се движим постоянно с кола , не може всеки събрал някакси 1500-2000лв да си купува веднага кола и да я кара все едно е Фитипалди и после да се чудим защо имало жертви !

То важното е при какви показатели ще се завишават цените, кой ще ги определя и т.н. Много въпроси, явно трябва ние да си търсим инфото.