Уайъркард призна: сметките с €1,9 млрд. вероятно не съществуват
Акциите на компанията поевтиняха с 40 процента тази сутрин
Германската компания за електронни плащания Уайъркард (Wirecard) съобщи днес, че е стигнала до заключението, че двете сметки, които би трябвало да съдържат 1,9 милиарда евро (2,1 милиарда долара), вероятно не съществуват, предадоха Асошиейтед прес и Франс прес.
Още по темата
Това задълбочи проблемите на компанията, накарали миналата седмица главният й изпълнителен директор да подаде оставка.
Тази сутрин акциите на Уайъркард поевтиняха с 40 процента.
Някога Уайъркард бе смятана за звезда в изгряващия финансово-технологичен сектор, но акциите й рязко потънаха след пика си, тъй като компанията стана обект на множество статии във "Файненшъл таймс" за счетоводни нередности. Уайъркард оспори информациите, които започнаха през февруари 2019 година и обяви, че е жертва на спекуланти.
Миналата седмица компанията разкри, че одитори не могат да намерят сметки, съдържащи 1,9 милиарда евро и отложи годишния си отчет. В петък главният изпълнителен директор Маркус Браун подаде оставка и бе заменен от Джеймс Фрайс.
Според медийни информации две филипински банки, които се предполагаше, че държат парите в т.нар. ескроу сметки, са съобщили, че не са работили с Уайъркард.
Компанията съобщи днес, че управителният й съвет е направил оценка "въз основа на допълнително проучване, че има много голяма вероятност", сумата от 1,9 милиарда евро, вписана в счетоводните отчети, да не съществува.
Уайъркард уточни, че продължава разговорите с банки за кредитни линии и прави оценки за ефективна финансова стратегия. Тя допълни, че проучва други възможни мерки, за да продължи работата си, включително преструктуриране и освобождаване от подразделения.
Компанията някога бе смятана за звезда на германския технологичен сектор. Пазарната й стойност в един момент надхвърли стойността на Дойче банк (Deutsche Bank). Уайъркард измести втората по големина германска банка Комерцбанк (Commerzbank) от германския борсов индекс DAX 30.
Компанията бързо се разрасна извън Германия в азиатско-тихоокеанския регион и навлезе на пазара в Северна Америка.