Пандемията променя трайно поведението на потребителите
Развитието на дигиталните канали е адекватният отговор за защита и безопасност. За първи път у нас човек може да стане нов клиент на банка без да влезе в банков филиал
Пандемията от COVID-19 променя потребителското поведение. Данните показват, че в този период има ръст на потреблението на дигитални канали. Той се наблюдава за банкови операции, но и за всяко друго потребление.
Според информация на дигиталната платформа за потребителско банкиране The Financial Brand, 40% от потребителите вече пазаруват повече онлайн отколкото във физическите магазини, 38% поръчват храна за вкъщи, а 31% повече ще използват мобилното и онлайн банкирането си.
"Статистиката ясно показва, че има ръст на тенденциите за използването на дигиталните канали - за банкови операции, но и за всякакво потребление - закупуване на стоки и услуги от хранителни стоки, инвестиция в образование и знание през онлайн платформи, до сключване на споразумения по мораториум мерките", коментира на първата онлайн банкова пресконференция, организирана от УниКредит Булбанк Теодора Петкова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на банката.
Петкова добави, че "в тази криза, която постави под риск икономиката в световен аспект, но също така и здравето и живот на хората, стана ясно, че дигиталните банкови канали са тези, които едновременно отговарят на променящите се потребителски предпочитания, но също така са адекватният отговор, когато става въпрос за защита и безопасност".
"Промените, които наблюдаваме в потребителското поведение, ще останат и след като отмине непосредствената опасност от пандемията. Целта на УниКредит Булбанк е да бъде дигитален лидер, който отговаря бързо на промените в поведението на потребителите и им предлага лесни решения", каза на свой ред заместник-главният оперативен директор на УниКредит Булбанк и член на УС Септимиу Постелнику.
Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно и член на УС на УниКредит Булбанк, разказа за новите тенденции в поведението на клиентите на банката.
В периода януари-април УниКредит Булбанк отчита 54% ръст на битовите плащания през Булбанк Мобайл. За същия период обажданията към Центъра за контакт с клиенти нараства с 23%. Любопитно е, че тенденцията се запазва и при подаването на заявления за мораториум. Делът на електронно подписаните анекси е 46%, отбеляза Джакомо Волпи.
По време на пресконференцията за първи път у нас директорът Банкиране на дребно на УниКредит Булбанк представи възможността човек да стане клиент на банката без задължително да посещава филиал. Услугата вече е достъпна за български граждани над 18 години чрез приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл.
Цялата процедура средно отнема около 15 минути, а таксата е само 1.60 лева месечно.
"Благодарение на най-модерните технологии, само в рамките на няколко минути се открива нова банкова сметка с дебитна карта към нея и мобилно банкиране. Дебитната карта е без такси за теглене на всички банкомати на банката, а мобилното банкиране дава възможност за използване на широк спектър от банковите услуги изцяло през телефона си. Така всеки, който има нужда от сметка за заплата, стипендия, издръжка или друго, получава достъпна и пълна банкова услуга през телефона си", обясни Юлиан Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк.
Участниците в пресконференцията се обединиха около идеята, че макар дигитализацията да става все по-съществена част от банкирането, филиалите ще продължат да имат важна роля за клиентите, но ще предлагат повече консултантски услуги.