2,5 пъти ръст на дигитално отпуснатите кредити в седмицата на Черния петък
От финансираните изцяло онлайн стоки най-голям е делът на електрониката, сочи проучване на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг"
Два пъти и половина ръст на изцяло дигитално отпуснатите заеми в седмицата на Черния петък (на 15 ноември) спрямо същия период на миналата година отчитат от дружеството за потребителско кредитиране "УниКредит Кънсюмър Файненсинг", съобщиха от "УниКредит Булбанк".
Ръст има и при стоковото онлайн кредитиране - над 50 процента на финансираната сума в деня на намаленията спрямо 2023 г., показват данните.
По време на Черния петък статистиката на дружеството показва още, че и тази година се запазва тенденцията на кредит да се купуват стоки с по-висока стойност - текущо 1190 лв. или с 4 процента по-висока от миналата година, когато сумата е била 1144 лв.
От финансираните изцяло онлайн стоки на самия ден на намаления 15 ноември най-голям е делът на електрониката - около 62 процента. Във физическите магазини най-купувани с финансиране стоки са домакински електроуреди - близо 38 процента, следвани от мобилни телефони и аксесоари - близо 20 процента.
Тази година съотношението между мъже и жени, ползвали финансиране за покупките си по време на трите дни на намаления, се разпределят приблизително поравно, докато за 2023 г. мъжете са 55 процента, спрямо 45 процента жени, показват данните.
Разпределението по възраст при пазаруването на стоки на изплащане е все по-равномерно както във физическите магазини, така и онлайн, отбелязват още от дружеството. Възрастовата група в диапазона 30-39 години бележи спад в пазаруването - 32 процента за трите дни на намаленията, спрямо 42 процента за предходната година.
Пазаруването във физически магазини е най-предпочитано от клиенти на възраст между 40 и 49 години - 31 процента, докато онлайн покупките са по-предпочитани от хората между 30 и 39 години - 40 процента.
Според данните средната финансирана сума за паричните кредити през седмицата на Черния петък е 19 500 лв., което е с близо 30 процента ръст спрямо предходната година, като през изцяло дигиталния канал е малко по-ниска - 18 150 лв. и бележи ръст от 136 процента спрямо 2023 г.
От дружеството отбелязват, че процесът по кандидатстване, одобрение и подписване през приложението "Булбанк Мобайл" се усъвършенства все повече и статистиката показва, че 85 процента от клиентите усвояват паричните си средства до 3 часа, което е многократно по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал.
"Постоянно работим за подобряване на клиентското преживяване, особено в дигиталните ни канали и това кара все повече клиенти да избират удобството им. Възможността за получаване на финансиране от край до край, в рамките на минути изцяло през телефона или компютъра, помага на потребителите да разполагат с необходимата сума, за да се възползват от намаленията по най-добрия за тях начин", коментира Екатерина Панайотова, главен изпълнителен директор на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг", заместник-директор "Банкиране на дребно" и директор "Клонова мрежа" на "УниКредит Булбанк", цитирана в съобщението.