„Първият заем след изпращане на SMS е отпуснат през март 2006 г., а първата молба за връщане на задължението получихме три месеца по-късно“, обяснява говорител на шведската агенция за принудително събиране на дългове, цитиран от АФП. Оттогава борят на неизплатените задължения се повишава със зашеметяваща бързина. През 2007 г. в агенцията са постъпили над 20 хил. досиета, от които 35,9% се отнасят за младежи между 18 и 25 години. „Има основание за сериозно безпокойство от бързия ръст“, смята Гнар Ларсон, директор на шведската администрация за защита на потребителите. Той подчертава, че тези заеми са много изкушаващи, защото позволяват на хора, които досега са били изключени от таргет групите на банките – главно младежите на 18 години и хората с ниски доходи – да имат достъп до кредит за рекордно кратко време. Средната отпускана чрез SMS сума е 3 хил. крони (320 евро), таксата за отпускане е 500 крони (53 евро), а лихвата – 50 крони (5,3 евро), като сборът от тези суми също трябва да бъде изплатен за рекордно кратко време – 30 дни. Ако заемът не бъде погасен навреме, се завърта порочен кръг на теглене на нови кредити и връщане на стари при доста високи лихви. В края на януари властите се фокусираха върху този феномен и решиха да забранят завишените лихви към цената на кредита. Говорител на Mobillaan Sverige, първата компания, която пусна новия продукт на шведския пазар, все пак смята, че опасенията са „преувеличени“. Той подчертава, че офертата, която съществува в САЩ и в някои европейски страни, е нова и е получила добър прием в Швеция, насочена е към широк кръг потребители, ползващи новите технологии. От фирмата уверяват, че средната възраст на клиентите им е 32 години, че проверяват финансовото им състояние, както и че „делът на лошите кредити в този сегмент е под 2%“. Тези твърдения обаче не успяват да успокоят властите, тъй като няма точни регулации при предлагането на подобни продукти.