За България данните отчитат, че всяко трето предприятие е предоставяло за ползване на служителите си преносими компютърни устройства. Тази услуга е предоставяна на служителите от близо 67 на сто от големите български предприятия, 44 на сто - от предприятия "среден клас" и 27 на сто от малки предприятия.

Най-често у нас са се ползвали за бизнес лаптопи - 30 на сто или смартфони - 16 на сто. Близо 94 на сто от предприятията у нас са предоставяли достъп до система за електронна поща, а 85 на сто от българските предприятия са имали обществено достъпна информация в Интернет. Близо 76 на сто от предприятията у нас са имали фиксиран широколентов достъп до Интернет, а 87 на сто - достъп до Интернет, отчита анализът на Евростат за България.

По данни на НСИ у нас през 2011 г. е имало над 26 хиляди предприятия /87 на сто от всички съществуващи/, които са били с достъп до Интернет. Над 350 хиляди българи или около 25 на сто от трудоспособното население са използвали компютри в предприятията, където се трудят. Заетите лица, които са използвали на работното си място Интернет са били около 290 хиляди души, или около 21,4 на сто от заетото население у нас. Според анализа на Евростат близо 95 на сто от предприятията в ЕС-27 имат достъп до Интернет, 85 на сто имат достъп до фиксиран широколентов Интернет, 71 на сто имат свои уебсайтове, а 48 на сто осигуряват преносими устройства за мобилна връзка.

Делът на предприятията, които са предоставяли преносими компютри на служителите си е най-висок във Финландия - 78 на сто, отчита европейската статистика. В скандинавски страни като Дания, Норвегия, Швеция, Исландия, както и в Чехия - над 60 на сто ползват лаптопи за бизнес. В Германия, Естония, Литва, Люксембург, Австрия, Холандия - делът на предприятията, които са предоставяли преносими компютри на служителите си е над 50 на сто. Най-нисък е този дял в Румъния - 22 на сто и Гърция - 27 на сто. А най-много големи компании, които са давали лаптопи на служителите си за бизнес е отчетен във Финландия - 99 на сто, Австрия - 97 на сто и Швеция - 95 на сто. Анализът отчита също, че във Финландия, Чехия и Полша - всеки лаптоп, който е бил даван на служители за бизнес - е бил с достъп и до Интернет. Преносимите устройства, които са били раздавани за бизнес на служителите са били оборудвани със специални бизнес-приложения в предприятията в Швеция - 71 на сто, Чехия - 67 на сто и Дания - 64 на сто.

Големи различия отчитат и оборотите на предприятията в ЕС с електронна търговия, сочи статистиката. Средно за ЕС около 15 на сто от предприятията са имали оборот от онлайн поръчки или друг вид електронна търговия. Най-силно е развита електронната търговия в предприятията в Чехия - близо 25 на сто. Следват Люксембург, Исландия и Швеция - около 20 на сто. В дъното са Гърция, Румъния и България - с по около 5 на сто оборот от електронна търговия на предприятията си.