След последната среща на 27 май с инвеститори относно представянето за изминалото тримесечие, United Group обявава разулатати за 2020 г. и първото тримесечие на 2021 г.

Предвид значителното развитие на компанията от началото на 2020 г., United Group - водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа - уведомява заинтересованите страни за своето силно представяне спрямо стратегическите цели през този период.

  • Проформа приходите се увеличават значително до близо 2 милиарда евро годишно в сравнение със 742 милиона евро, постигнати през 2019 г.
  • Проформа коригираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) се увеличава до 763 милиона евро годишно, сравнено с 316 милиона евро достигнати през 2019 г.
  • Растеж, стимулиран от доходоносни придобивания, трайнo и силно органично представяне и подкрепен от устойчива инвестиционна програма
  • Важни постижения, осъществени чрез проекти за трансформация на нови пазари
  • Продължителни положителни тенденции във всички бизнес сегменти

Като коментар за представянето на United Group, главният изпълнителен директор Виктория Боклаг заяви: "2020 г. беше една от най-трансформиращите години в нашата история, а 2021 г. изглежда също толкова важна. Положителните тенденции в оборота и EBITDA продължиха през цялата 2020 г. и 2021 г. Нашият стабилен растеж бе подкрепен от ключови придобивания, които откриха нови пазари за нас и които са в основата на продължителната лидерска позиция на United Group в региона като доставчик на телекомуникационни и медийни услуги. Виждаме значителни възможности за растеж на всеки нов пазар, както и полезни взаимодействия с останалата част от United Group."

Навлизането на United Group в Хърватия, България и Гърция увеличи цялостно покритието на пазара, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. Проформа приходите значително се увеличиха, достигайки близо 2 милиарда годишно. В края на първото тримесечие услугите са нараснали с повече от 120% в сравнение с година по-рано, равняващи се на близо 11 милиона.

Въпреки че по-голямата част от увеличенията са постигати през придобивания, компанията успешно реализира и допълнителен растеж през този период. Това включва платена кабелна телевизия, телефония, мобилни мрежи и интернет, както и нарастващ дял на пакетни услуги. Органичният растеж през изминалата година е от особено значение предвид предизвикателствата, породени от пандемията от COVID-19.

ДОБРЕ ДИВЕРСИФИЦИРАН БИЗНЕС

Днес United Group е добре диверсифициран бизнес с водещи пазарни позиции в Сърбия, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, България и Гърция.

През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира 29% от приходите на компанията, следван от Telemach Словения с 14%, гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Медийното подразделение на United Group - United Media отговаря за 13% от общите приходи на United Group през тримесечието.

Най-големите приноси към консолидираната EBITDA през тримесечието идват от Vivacom (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словения (13%).

ВАЖНИ ПОСТИЖЕНИЯ

United Group реализира значими постижения на всеки от новите пазари, на които е навлязла през последната година. През първото тримесечие на 2021 г. United Group ребрандира Tele 2 Хърватия в Telemach Хърватия и стартира нова стратегия за бизнеса, като внедри опита си с изключително успешната интеграция на словенската Tušmobil, вече Telemach Slovenia. Това включваше и разработването на първата хърватска 10G оптична мрежа, предоставяща супербърз широколентов интернет.

През първото тримесечие на 2021 г. United Group представи и нова стратегия за Vivacom в България, която съдържа подновяване на бранда Vivacom и въвеждане на платформата на United Group - EON, една от най-популярните телевизионни и интернет платформи в региона.

Компанията също реализира придобивания в България в края на 2020 г. и началото на 2021 г., за да подсили бизнеса на United Media. Те включваха най-голямата медийна компания в страната - Nova Broadcasting Group и вестникарския бизнес "Вестник Телеграф".

На други пазари в края на 2020 г. Telemach Словения се превърна в лидер в страната по шириколентов интернет достъп, което я прави една от малкото алтернативни оператори в Европа, успяла да надмине бившия монополист на своя пазар. Компанията успешно увеличи своя пазарен дял в мобилните комуникации до около 25%, преминавайки впечатляващия брой от 600 000 потребители.

Положителната динамика на растежа на United Group се основава на устойчива инвестиционна програма, които също я подготвят и за по-нататъшен растеж. Капиталовите разходи за цялата 2020 г. са нараснали с 57.3% до 310.2 милиона евро, а през първото тримесечие на 2021 г. - с 57.9% до 91.3 милиона евро.

Компанията продължава да инвестира в региона както във фиксирани и мобилни мрежи, така и в медийния бизнес. Това включва програма за 500 милиона евро, обявена през март, която да подкрепи нейното превръщане в мрежа от следващо поколение в Югоизточна Европа, за да ѝ позволи да предостави нови ултра широколентови и 10Gbps услуги за милиони допълнителни частни и бизнес клиенти.

United Group ускорява разгръщането на 5G мобилни услуги в Югоизточна Европа, като инврестира 51.6 милиона евро за придобиване на нови честоти за Telemach Словения в търга за 5G в Словения и 2.3 милиона евро в българския 5G търг. И двата търга се състояха през април.

В края на 2020 г. United Group навлезе и в електронната търговия със стартирането на платформата Shoppster.com в Сърбия и Словения. Чрез тази различна инициатива United Group се стреми допълнително да се възползва от уникалната си телеком и медийна екосистема и да създаде нови приходни линии в това бързо развиващо се и вълнуващо пространство.

"Положителните тенденции продължават отвсякъде. Ние сме много оптимистични относно бъдещето на компанията и предприемаме проактивни стъпки, за да съобразим бизнеса си с бъдещото развитие," каза Боклаг

КОНСОЛИДИРАНИ ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ ЗА 2020 г. И ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ НА 2021 г.

Консолидираните финансови резултати са за 2020 година, приключила на 31 декември 2020 г., и за първото тримесечие на 2021 г.

Приходите за 2020 г. са се увеличили с 56.5% до 1,161.3 милиона евро от 741.8 милиона евро през 2019 г., а приходите за първото тримесечие на 2021 г. са се увеличили със 126.5% до 439.4 милиона евро от 194 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Отчитайки приноса на придобитите компании през финансовата година, годишните приходи (PF L2QA) към март 2021 г. възлизат на 1 928 милиона евро.

Коригираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) се увеличава с 52.5% до 481.3 милиона евро през 2020 г. от 315.6 милиона евро през 2019 г.. През първото тримесечие на 2021 г. коригираната EBITDA се увеличава с 111.8% до 179.2 милиона евро от 84.6 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г. Също така, проформа с придобиванията, годишната коригирана EBITDA (PF L2QA) към март 2021 г. възлиза на 763 милиона евро.

Инвестициите (Капиталови разходи) се увеличават с 57.3% до 310.2 милиона евро през 2020 г. от 197.2 милиона евро през 2019 г., докато капиталовите разходи за първото тримесечие на 2021 г. са се увеличили с 57.9% до 91.3 милиона евро спрямо 57.8 милиона евро през първото тримесечие на 2020 г.

В резултат на това конвертираните парични средства (коригираната EBITDA минус капираловите разходи) достига 171.1 милиона евро през 2020 г. в сравнение със 118.4 милиона евро през 2019 г. За първото тримесечие на 2021 г. достигат 87.9 милиона евро сравнено с 26.8 милиона евро за първото тримесечие на 2020 г.

Допълнителна информация за представянето на компанията може да бъде намерена на уебсайта на United Group на ТУК.


Материалът е предоставен от United Group.