Започва шестото издание на най-голямата социално отговорна програма на Лидл България - "Ти и Lidl за нашето утре". От днес до 18 октомври клиентите на Lidl ще допринасят за събиране на фонда, като компанията ще отделя за всеки касов бон в този период по 5 ст. Събраната сума ще бъде дарена за социалнозначими проекти. Кандидатите за финансиране по програмата могат да изпращат своите проекти до 28 октомври включително.

Тази година инициативата "Ти и Lidl за нашето утре" бе трансформирана след мащабно проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации. Беше проведено и допитване до институции и медии за актуалните национални приоритети. Обновената програма добавя допълнителни тематични области, фокусирани към актуалните предизвикателства пред обществото ни, и разширява достъпа до програмата за младежи под 18-годишна възраст, журналисти и регионални медии.

В това издание ще бъдат приемани проекти в пет области:

  • #BeGreen ще окаже подкрепа на идеи, свързани с опазването на околната среда;
  • #BeLocal е с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство;
  • #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот;
  • #BeFair е насочена към проекти за социална справедливост и равенство;
  • #BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти;

Снимка: Lidl

Ще бъде даден и специален грант под патронажа на проф. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България. Той ще бъде част от категорията #BeFair и ще е насочен към подкрепа на децата със специални образователни нужди.

Всички кандидатури ще бъдат приемaни чрез онлайн формуляр в новата платформа на инициативата https://tilidl.bg/. Максималният размер на финансиране ще бъде както следва:

  • граждански организации - до 15 000 лв.
  • младежки групи - до 5 000 лв.
  • регионални медии - до 7 000 лв.
  • журналисти - до 3 000 лв.

Всички финансирани проекти следва да бъдат осъществени в рамките на до 12 месеца. Всеки получен проект ще премине през три етапа на оценяване, а през януари 2024 г. одобрените проекти ще бъдат оповестени.

Инициативата се реализира в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. От тази година към програмата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти - България, които консултират категорията #BeVocal.

Снимка: Lidl

Повече информация за инициативата може да откриете на официалния сайт: www.tilidl.bg.


Материалът е предоставен от Лидл.