Те искат да работят, искат да са полезни, искат да им се гласува доверие и искат да имат гъвкавост. Те са Gen Z и са тук, за да променят начина, по който всички се трудим.

За да отговорят на очакванията на младото поколение, добрите работодатели се стремят все повече да развиват и обогатяват професионалната среда и възможности за кариерно и личностно усъвършенстване на всички свои служители.

Големият интерес за поредна година към стажантската програма на Lidl показва, че компанията успява да "говори" на езика на Gen Z и да дава атрактивен шанс за старт на кариерата на бъдещите професионалисти.

Представяме ви четирима от 14-те вдъхновяващи таланти от стажантската програма на Лидл България - Мария Джупанова, Ивелина Петкова, Стефани Георгиева и Дара Варадинова.

Техните проекти са различни, но общото е, че от самото начало всеки един от стажантите знае точно по каква тема ще работи, подкрепян е от персонален ментор, получава регулярна обратна връзка за работата си по време на стажа, има възможност за специализирани обучения и участва в тиймбилдинг събитие със социална ангажираност.

Все неща, които са важни за поколението на родените между 1997 и 2012.

Ето кои са проектите, които привлякоха техния интерес.

Проекти, от които има видим резултат

"В стажа на Lidl ме привлече това, че ще работя по реален проект. Ще съм в помощ на колегите от отдел "Здраве и безопасни условия на труд", насочен към още по-добри условия на труд и почивка на служителите в магазините ни", споделя Стефани.

Стефани

снимка: Lidl

"В първия ни работен ден в юридическия отдел ни очакваха куп документи, за които трябваше да направим справки, да класифицираме и да оформим според изискванията. В края на стажа от купчината не е останало почти нищо и съм наистина удовлетворена" - Дара, бъдещ юрист.

Дара

снимка: Lidl

"По време на стажа разбрах колко е важно да си отговорен не само пред себе си, но и пред колегите, които са ти възложили задачата. Систематизирането на документацията и проверката за правно съответствие е проект, който е важен не само за мен като стажант, но и за целия отдел. Не мога да си позволя да се проваля", казва още тя.

А задачите на Мария и Ивелина са да организират събития за стажантите и алумни общността на таланти в компанията.

"През последния месец направих проучване за практиките в различните университети за техните алумни общности, допитах се до бивши стажанти, събирах анкети от сегашните колеги и получих обратна връзка за идеите, които имах. Научих много неща за организирането на събития, с които не се бях сблъсквала досега. На 12.08 се проведе и първото събитие за алумни общността, организирано от мен, и аз лично се гордея от резултата - мисля, че всички си прекараха много хубаво!", споделя Ивелина.

Обратната връзка от участниците в алумни срещата потвърждава, че усилията на Ивелина са си стрували - интересните презентации, дискусии, speed networking и много усмивки, превърнаха тази среща в едно от най-запомнящите се събития за тазгодишното издание на стажантска програма.

Алумни среща на участници в младежките програми на Lidl

снимка: Lidl

Проекти, в които са ти делегирали цялата отговорност

Мария Джупанова

снимка: Lidl

"Досега се включвах в организиране на събития в университета, но едва тук ми гласуваха доверие да измисля, организирам и проведа цялото еднодневно събития за всички стажанти и техните ментори. Знаех, че ще се справя, но исках да го покажа и на практика", разказва Мария, която заведе колегите си край брега на Бели Искър, за да го почистят, а после им организира курс по мобилна фотография, който е в полза на личния им професионален бранд в социалните мрежи.

По усмихнатите лица на участниците се вижда, че са удовлетворени от резултата.

снимка: Lidl

 

Gen Z учат много, знаят много и наистина копнеят да покажат какво могат. Само трябва да им дадем тази възможност, както са го направили в Lidl.

Проекти, в които имаш свобода и време за себе си. Проекти, с които допринасяш за общността

Ако с нещо не искат да правят компромис Gen Z, това определено е личното им време и времето за семейството. Повечето проучвания показват, че те искат да имат големи семейства, да се грижат за децата си, но искат и да имат време за хобитата си, а работата да е част от микса на деня. Важен за тях е и приносът, който с дейността си създават за обществото и природата.

Все неща, които са значими и за хората от всяко друго поколение, нали?

Единствената разлика е, че сегашното младо поколение е родено във времена на необятни дигитални възможности и иска да опита от възможно най-много неща, за да избере онова, което го вдъхновява.

Ние само трябва да ги подкрепяме, като им създаваме среда, в която да разцъфтяват.

Съдържание на: Lidl