През последната година след откриването на новия си шоурум Innovation Hub, пловдивската фабрика посреща посетители от страните в Югоизточна Европа, за да представи на живо внедряването на дигиталните технологии 4.0. на компанията.

Заводът е едно от най-големите високотехнологични предприятия в Европа на лидера в дигиталната трансформация на системите за управление на енергията и автоматизацията. За разлика от много индустриални обекти, в които до технологиите имат достъп само вътрешни лица, умната фабрика на Schneider е прозрачна по отношение на споделянето на знания и представя технологичните решения, върху които е изградена, пред най-широка публика - други компании, институции и студенти.

Умната фабрика на Schneider

Снимка: Schneider Electric

Основната цел е да се стимулира дигиталната трансформация в страните от Югоизточна Европа. "Като лидер в нашия сектор носим отговорността да подкрепим прилагането на дигиталните технологии, които трансформират промишлеността, сградите и инфраструктурата за по-устойчиво бъдеще. Като представяме публично дигиталните решения, които вече сме внедрили, както и ползите, които те носят в нашата ежедневна работа, искаме да насърчим всички да стартират процеса на дигитални промени", посочва Петър Херман, президент за клъстера на Югоизточна Европа в Schneider Electric.

Тази част на Европа вече развива важни за Schneider Electric операции благодарение на компетентна и отлично квалифицирана работна сила. Примерите в тази насока включват центъра за Smart Grid проучвания и развитие в Сърбия, както и производствените бази, регионалния дистрибуторски център и центъра за енергийни и устойчиви услуги в Унгария. "В Schneider Electric превръщаме думите в дела, тъй като предлагаме на пазара решения и услуги, които вече са дигитализирали нашите собствени операции за по-голяма устойчивост и ефективност. Всички постижения в региона на Югоизточна Европа служат на тази дългосрочна цел," допълва Петър Херман.

Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив заема площ от 12 000 кв.м и произвежда 42 милиона прекъсвачи годишно. Чрез тях компанията осигурява електроразпределение и защита на потребители от близо 30 държави. Процесите във фабриката са над 68% автоматизирани и операциите са дигитализирани чрез редица собствени приложения на Schneider. Производителността и ефективността се управляват чрез събирането и визуализацията на данни в удобни за потребителя табла, които позволяват бързо и информирано вземане на решения. Поддръжката се извършва с помощта на приложение, основано на добавена реалност, което позволява да се спестят часове работа на персонала, както и да се премине към процес без използване на хартиени носители. За работната сила това отваря нови възможности за повече знания и развитие на професионалните умения.

Георги Трончев, Калоян Георгиев, Петър Дивитаков

Снимка: Schneider Electric

За Schneider Electric, която наскоро получи признание за най-устойчивата компания в света, част от мисията ѝ в този регион е да подкрепя своята екосистема от партньори и клиенти, като все повече налага дигиталните технологии за преход към по-устойчиви и ефективни бизнес практики.


 За Schneider Electric:

Целта на Schneider е да даде възможност на всички да се възползват максимално от енергията и ресурсите на планетата за постигането на напредък и устойчивост за всички. Ние наричаме това Life Is On.

Нашата мисия е да бъдем вашият дигитален партньор за устойчивост и ефективност.

Ние управляваме дигиталната трансформация чрез интегриране на водещи в световен мащаб процеси и енергийни технологии, облачни платформи, контрол, софтуер и услуги през целия жизнен цикъл за осъществяването на интегрирано управление на компании, домове, сгради, центрове за данни, инфраструктура и промишлени сектори.

Ние сме най-локалната от глобалните компании. Поддръжник сме на отворените стандарти и екосистемите за партньорство, които приемат и се вдъхновяват от нашите споделени смислени цели и ценности за приобщаване и овластяване.


Материалът е предоставен от Schneider Electric.