Акаунт мениджърът в OLX помага на бизнесите да сключват повече успешни сделки
В следствие на пандемията от COVID-19 на много бизнеси им се наложи рязко да затворят търговските си обекти и да се преориентират към онлайн продажби.
Някой сектори като туристическите услуги и ресторантите бяха блокирани за дълъг период от време, но от друга страна пък се засилиха продажбите в категории като Електроника и Мода. През месец април се забеляза сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви в OLX.
В тази ситуация екипът на OLX трябваше бързо да се погрижи за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогне на съществуващите потребители на платформата да продават възможно най-успешно, а от друга да подкрепи с консултации физическите магазини и услуги как бързо да преминат в онлайн търговията.Ключова роля в този процес изигра екип от консултанти, чиято роля е да помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат по-успешни. Представяме Ви Йоана Йотова, акаунт мениджър в OLX, която споделя опита си за това как и кога бизнесите да публикуват по-ефективно.
Кратка визитка: Йоана Йотова работи в OLX от 1 година и 6 месеца. Преди това живее в чужбина, като 4 години работи в сферата на търговията и всекидневно среща и комуникира с много хора.
Да бъде акаунт на бизнес потребители в OLX е следващата стъпка, която й позволява да навлезе повече в обслужването на клиенти и да доразвие комуникативните си умения.
- Йоана, в какво се изразява работата на акаунт-а в OLX?
Отговарям и се грижа за развитието на категория "Електроника" в OLX.BG. Една от основните ми задачи като акаунт мениджър на тези търговци е да им помагам и насочвам как по-успешно да продават и развиват бизнеса си в OLX.BG. Моето потрфолио се базира на около 700 бизнес потребители на нашата платформа.
- Какъв тип бизнеси обслужваш, които продават своите продукти и услуги чрез OLX?
Повечето от бизнес потребителите в категорията са търговци от малкия и среден бизнес в страната. Например търговци на електроуреди, нови, но и употребявани в по-малките населени места, търговци на части за мобилни телефони и устройства, които допълнително извършват и сервиз, аудио техника, климатици и др. В портфолиото ми има и доста по-големи брандове и интернет магазини, които обслужвам, основно от сферите компютри и компютърни аксесоари и консумативи, домакински уреди, фото и видео техника, както и сайтове продажба на телефони и аксесоари. OLX може да служи като онлайн магазин или да надгради собствената Ви платформа за онлайн продажби чрез допълнителна аудитория и повече реклама.
Ако никога досега не сте опитвали да продавате онлайн, може да попълните специалната ни форма за регистрация и наш представител ще се свърже с Вас. Това е голямо улеснение за всички, които правят първите си стъпки онлайн продажбите и съветвам горещо да се възползвате.
- Кои са най-ценните съвети, които даваш на клиентите си за по-добро позициониране и представяне в OLX?
Един от основните съвети, които давам на моите потребители, е използване на бизнес плановете (бизнес пакети с обяви) в OLX.BG. По този начин имат възможността да развият допълнителен ефективен канал за продажбите си, така че брандът им да достигне до огромна аудитория от онлайн купувачи в цялата страна и най-вече да увеличат значително продажбите си. Чрез бизнес пакетите с обяви всеки търговец може да изгради една професионална и персонализирана визия на бизнес профил в платформата, дори и да няма собствен сайт или онлайн магазин.
Категория "Електроника" е една от най-добре развитите категории на платформата, трафикът от потребление и търсене е изключително висок, но има и конкуренция между търговците. За да успеят моите търговци да са по-видими от повече потребители и да наберат потенциални клиенти от нови и нови купувачи тук при нас, основният ми съвет е свързан с използването на промо опциите в OLX.BG. Те помагат на даден продукт или обява да се позиционира на по-горна позиция в сайта и в самата категория. Благодарение на промо опциите търговецът не само промотира даден артикул, а и рекламата оптимизира по-бързо неговия профил и бизнес при нас.
- Колко често се чуваш с даден клиент - на ден, на седмица?
Ежемесечно се чуваме с нашите бизнес потребители, но и те са свободни да ни потърсят при нужда от съдействие или идеи за развитие, така че да постигаме заедно все повече успешни сделки.
- Кой е любимият ти случай с клиент за постигнати резултати от обща работа?
От последните няколко дни, след разговор и консултация с мен и по моя насока и съвет как да продава повече и как да достигне възможно най-добро позициониране, даден търговец и бизнес потребител на платформата промотира в Промо опция за един месец (GOLD Promo) изключително голям обем от продукти - 50 обяви с реклама за 1 месец. Ефектът беше изключителен.
През трудните месеци на карантината, когато физическите магазини са силно засегнати от ситуацията, се свързах с голям магазин за спортни стоки, за да им предложа OLX като допълнителен канал за онлайн продажби. Съгласиха се да опитат. Още на следващия месец увеличиха 4 пъти обявите си, защото успяха да генерират значителен брой продажби чрез OLX.
- Какво най-често предлагаш на клиентите си от допълнителните услуги/пакети в OLX?
Промо опция - GOLD, тъй като вярвам, че силата на рекламата е ключът и към успешния бизнес.
От скоро предлагаме и страхотно решение за бизнесите, които имат голям брой обяви. business.olx.bg дава възможност за автоматична връзка директно с онлайн магазина или складовата програма на потребителя, като лесно могат да се качат голям брой обяви. В business.olx.bg са концентрирани всички важни функционалности - комуникация с потенциални купувачи, изготвяне на товарителници, плащания и най-вече детайлна статистика за потреблението, което е важен показател за клиента.
НАЙ
САЩ налагат всеобхватни санкции на сръбската петролна компания NIS
Какво следва, ако получим непоискани, но тарифирани мобилни услуги
Администрацията на Байдън обяви продажбата на оръжия за $8 милиарда на Израел
"Дойче бан" отчете най-големите закъснения на влаковете си от десетилетия
САЩ налагат всеобхватни санкции на сръбската петролна компания NIS
Администрацията на Байдън обяви продажбата на оръжия за $8 милиарда на Израел
Какво следва, ако получим непоискани, но тарифирани мобилни услуги
"Дойче бан" отчете най-големите закъснения на влаковете си от десетилетия