Износът на швейцарски часовници е спаднал с 3.8% на годишна база през февруари 2024 г. до 2.15 милиарда швейцарски франка, след повече от две години на растеж, съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия във вторник (FSWI).

Износът на швейцарски часовници е важен индикатор за оценка на потреблението на луксозни продукти, динамиката е показателна и за състоянието на търсенето на диаманти, уточнява Ройтерс.

Спадът е най-силно изразен в континентален Китай (с 25.4%), който представлява около 9% от покупките на часовници. Продажбите в ЕС са намалели средно с 3.%. В други важни региони, включително Съединените щати с пазарен дял от 17% (е регистриран ръст с 5.5%).

Общият износ на швейцарски часовници за първите два месеца на настоящата година е с 0,7% по-нисък от преди година по същото време.

В най-показателния за търсенето в луксозния сегмент, категорията на цена над 3 хиляди франка, която представлява 80% от приходите от износ на ръчни часовници, стойностите на износа са паднали с 1.8%. Износът на часовници с цена между 500 и 3 хиляди франка е намалял с 14%. Продажбите на часовници на цена между 500 и 200 франка са спаднали с 4%, докато най-евтините часовници - под 200 франка - остават на нивото от февруари 2023 г.

Основният спад се наблюдава при часовниците от стомана, продажбите на които са паднали с 10.6% в стойност. Износът на часовници, съдържащи благородни метали, обаче, нараства с 0.2%.

В края на 2023 г. износът на швейцарски часовници достигна рекордните 26,.7 милиарда франка (31 милиарда долара), като се повиши със 7.6% спрямо предходната 2022 година.