Европейската комисия обяви, че е получила оферти от производители на електрически превозни средства в Китай за минимални цени за внос в Европейския съюз като начин за избягване на митата, но е отхвърлила всички, предава Ройтерс (Reuters).

Изпълнителният орган на блока, който проведе антисубсидийно разследване срещу произведени в Китай електромобили, посочва че няколко износители на електромобили са представили ценови ангажименти за спазване на минимални минимални цени по внос, за да компенсират субсидиите.

"Нашият преглед се съсредоточи върху това дали офертите биха елиминирали вредните ефекти от субсидиите и биха могли да бъдат ефективно наблюдавани и прилагани. Комисията заключи, че нито една от офертите не отговаря на тези изисквания", отбелязва говорител на ЕК.

От Брюксел отказват да дадат подробности за офертите, но добавят, че са ги прегледали щателно, за да видят дали отговарят на правилата на Световната търговска организация (СТО) и антисубсидийните правила на ЕС.

"Комисията остава отворена за решение чрез преговори, но трябва да спазва изцяло правилата на СТО и напълно да отстрани вредните ефекти от установените субсидии", добавя говорителят.

Заместник-представителят на ЕК и комисар по въпросите за търговията Валдис Домбровскис ще се срещне с китайския министър на търговията Уан Уентао следващия четвъртък.

ЕК е готова да предложи окончателни мита до 35,3% върху електромобилите, произведени в Китай, в допълнение към стандартните 10% мита за внос на автомобили в ЕС.

Предложените окончателни мита ще бъдат предмет на гласуване от 27-те членки на ЕС. Те ще бъдат въведени до края на октомври, освен ако квалифицираното мнозинство от 15 членки на ЕС, представляващи 65% от населението на ЕС, не гласува против налозите.