За да постигнем свят без дим, трябва да отговорим на нуждите на всички пълнолетни пушачи
"Нашите бездимни алтернативи вече оказват своето влияние върху живота на милиони хора, като им позволяват да се откажат от цигарите и от дима", казва Стефано Волпети, президент на категорията на бездимните алтернативи и главен директор "Потребители" във Филип Морис Интернешънъл
Стефано Волпети е президент на категорията на бездимните алтернативи и главен директор "Потребители" във Филип Морис Интернешънъл от ноември 2021 г. Той е в компанията от 2019 г., като преди това е работил 22 години в Procter & Gamble, както и в Luxottica Eyewear. Завършил е бизнес администрация в Luiss University в Рим.
IQOS ILUMA най-после идва и на българския пазар. Какво означава това за Филип Морис Интернешънъл?
Пускането на IQOS ILUMA на пазара е ключов етап от нашия път към това всички пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат, да заменят цигарите с потенциално по-малко вредни бездимни алтернативи. Радваме се, че можем да продължим да изграждаме среда без тютюнев дим и в България и да работим с нашите партньори в страната, за да достигне портфолиото ни от бездимни изделия до още по-голям брой пълнолетни пушачи, които търсят научно доказани алтернативи на цигарите. IQOS ILUMA, нашето революционно устройство, е главният герой в следващата глава от трансформацията на нашата компания в посока на бъдеще без дим.
По какво IQOS ILUMA се различава от останалите продукти в портфолиото ви и в по-широката категория на бездимните алтернативи, които се предлагат на пазара?
При всички наши устройства за нагряване на тютюн липсва горене, те формират аерозол (съдържащ никотин), който е фундаментално различен от цигарения дим. Нашите научни изследвания сочат, че те са потенциално по-добър избор за пълнолетните пушачи от това да продължават тютюнопушенето. Новият IQOS ILUMA е нашето най-авангардно устройство за нагряване на тютюн, а най-съществената разлика е, че използва нова технология с индукционно нагряване. То е свидетелство за ангажимента на Филип Морис Интернешънъл да подобрява научната си и развойна дейност, така че да се развива непрекъснато и да намира по-добри алтернативи за пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат цигари.
В България IQOS ILUMA се предлага в три варианта: IQOS ILUMA Prime - флагманът на нашите устройства, IQOS ILUMA - подобрена версия на дизайна на IQOS 3 DUO и IQOS ILUMA ONE - еднокомпонентно устройство. С принципа на индукционното нагряване на тютюна, освен че се отделят средно 95% по-ниски нива на вредни вещества в сравнение с цигарите, няма остатъци при употреба и съответно е без нужда от почистване. Важно е да се отбележи, че IQOS ILUMA не е без риск и при употребата му се доставя никотин, който води до пристрастяване.
Какъв ще е подходът ви по отношение на различните предпочитания и нужди на потребителите с този продукт?
В ЕС пазарният дял на нашите бездимни алтернативи достигна вече 7%. IQOS ILUMA стимулира преориентирането на настоящите пушачи към бездимни алтернативи и спомага за ускорения ръст на категорията в страните от Европа. IQOS ILUMA е на пазара в Испания, Швейцария и други страни, в Гърция пуснахме продукта в края на юни 2023 г. и първоначалните резултати са обнадеждаващи. От юли 2023 г. продуктът е и в Португалия.
Нашата трансформация набира скорост: ето един показателен пример от ЕС - през 2020 г., шест години, след като през 2014 г. IQOS бе спуснат за първи път на пазара в Италия, ние достигнахме до историческите един милион пълнолетни пушачи в Италия, преминали към потенциално по-малко вредни бездимни алтернативи. Две години по-късно, или само за една трета от времето, вече не сме далеч от това да утроим този резултат там с над 2.5 милиона потребители.
Какво означава "следващо ниво" при IQOS ILUMA?
"Следващо ниво" означава революционна технология, без нагряваща пластина в холдъра, което премахва необходимостта от почистване и осигурява удобство при употреба, като цяло - по-добро потребителско изживяване.
През 2016 г. Филип Морис Интернешънъл пое ангажимент за постепенно спиране на производството на цигари. Дадохте обещание да "освободите света от дима" и си поставихте за цел 50% от приходите на компанията да се формират от бездимни алтернативи до 2025 г. Как върви изпълнението на тази цел и какви пречки срещате в момента? Какъв е ефектът за общественото здраве и общото въздействие върху хората от това бизнес решение?
Към второто тримесечие на 2023 г. близо 19.4 милиона пълнолетни пушачи в световен мащаб са преминали на нашата бездимна алтернатива и са спрели да пушат, a нагреваемите ни устройства се предлагат на 80 пазара в целия свят. Бездимните продукти формират 35.4 от общите ни нетни приходи през второто тримесечие на 2023 г. Освен това от 2008 г. насам сме инвестирали над 10.5 млрд. долара в развойна дейност, научна оценка, производство, търговска реализация и непрекъснати иновации за нашите бездимни продукти, които са потенциално по-малко вредна алтернатива на цигарите за пълнолетните пушачи, които иначе биха ще продължили да пушат.
В някои държави взимащите решения лишават огромна група пушачи от възможността да направят по-добър избор, защото в тях единствените законно продавани на пазара тютюневи и никотинови продукти са горимите тютюневи изделия, като например цигарите. Към момента това е една от най-сериозните пречки и е важно ситуацията да се промени. Държавите трябва да възприемат балансиран подход по отношение на регулацията - подход, който ефективно създава възможности пълнолетните пушачи да получат достъп и точна информация за потенциално по-малко вредните алтернативи, като същевременно се гарантира, че те няма да се употребяват от групи, за които не са предназначени, като например непълнолетните.
Научно обоснованите алтернативи имат потенциала да ускорят спада в тютюнопушенето. Има ли вече примери за пазари, на които работите, където това се случва?
Япония е отличен пример. През 2000 г. една трета от пълнолетното население на Япония бяха пушачи. От 2015 г. продажбите на цигари в Япония започнаха да намаляват около пет пъти по-бързо, отколкото в предходните години. Според няколко независими проучвания, включително на изследователи от Американското общество за рака, пускането на пазара на нашата водеща бездимна алтернатива IQOS "вероятно е причина за спада в продажбите на цигари в Япония". Днес Япония е с водеща роля в изграждането на бъдеще без дим. Тя е и първата държава, където пуснахме нашето най-иновативно нагреваемо устройство IQOS ILUMA. Реалните резултати в Япония след излизането на нашите бездимни алтернативи на пазара показват какво е възможно да се постигне и в други държави и задават посоката за създаване на свят без тютюнев дим.
Напредъкът в науката и технологиите във всяка една област не е достатъчен, а понякога регулаторите по най-различни причини изостават от иновациите и това ограничава прогреса. Как може да се гарантира, че това разминаване в темпото няма да се отрази на хората и обществата?
Нашите бездимни алтернативи вече оказват своето влияние върху живота на милиони пушачи по света, като им позволяват да се откажат от цигарите и от дима. За да изградим бъдеще без дим, ние трябва да осигурим достъп до тези бездимни продукти на тези, които в момента пушат цигари. Има фактори, влияещи върху нашата способност да постигнем този резултат, които са извън нашия контрол. Държавните политики и регулации са такъв фактор - те играят ключова роля за осигуряването на условия за улесняването на преминавенето.
Затова призоваваме правителствата към диалог и отчитане на безспорните научни предимства за бездимните алтернативи, като се установи регулация, пропорционална на риска. Това е модерният подход, благодарение на който ще настъпи бъдеще без дим, цигарите ще останат в миналото и ще се намали вредата от тютюна.
На пазара излизат много нови продукти, а регулациите бавно се адаптират към тях. Къде се намира България на картата на бездимното бъдеще и какво предстои?
В България над 320 000 души вече използват нашата бездимна алтернатива и са преминали на продукт, който има потенциала да намали вредата от тютюна, като се премахне пушенето на горими цигари. Имаме амбициозни планове да надградим постигнатия до момента напредък в България и по света, за да реализираме визията си за свят без тютюнев дим.
*Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България
НАЙ
Какво най-често купува българинът на лизинг: ще паднат ли лихвите
Испания се обръща към костилките от маслини, за да замени газа и електричеството
Печалбите продължават до доминират и през септември по пазарите на акции в Западна Европа и САЩ
"МакДоналдс" вече няма да изисква от служителите си в Япония да са с естествен цвят на косата
Печалбите продължават до доминират и през септември по пазарите на акции в Западна Европа и САЩ
Какво най-често купува българинът на лизинг: ще паднат ли лихвите
Испания се обръща към костилките от маслини, за да замени газа и електричеството