Отдавна мина времето, когато с израза "китайска стока" беше символ на ниско качество и ниска цена. Днес китайски търговски марки са в челото на почти всички класации в целия свят и успешно се конкурират с най-добрите, като се асоциират с високо качество и ефективност.

Това няма как да не се отрази и на цената на китайските търговски марки, показват и последните данни на Brand Finance Global 500. Влизащите в престижната класация китайски компании "струват" 1.3 трилиона долара. А кои са Топ 5 от тях, ето подреждането:

1. ICBC - стойност 79.8 милиарда долара

Това е най-голямата китайска търговска банка. Контролният й пакет се държи от държавата чрез няколко държавни инвестиционни компании. ICBC има пазарен дял в банковия сектор на страната от 20%.Разполага с банкова мрежа в 45 страни, а чрез сътрудничеството си с южноафриканската Standart bank има присъствие и в 20 африкански държави.

2. China Construction Bank - стойност 69.7 милиарда долара

Това е китайската банка с най-голяма търговска мрежа - има 14 925 клона на територията на Китай, присъства и в 10 други региона сред които Хонконг, Сингапур, Франкфурт, Токио, Сеул, Сидни, Ню Йорк. Има и дъщерни банки CCB Principal Asset Management,  CCB Financial Leasing и CCB Life.

 

3. Huawei - стойност 62.2 милиарда долара

Huawei Technologies Co. Ltd. - лидер в телекомуникациите на Китай и в света. Сериозна конкуренция на пазара на смартфони на такива гиганти като Samsung и Apple. В последно време бе обвинена от САЩ в шпиониране в полза на Пекин и започна ограничаване на дейността й в редица региони на света.

4. Ping An - стойност 57.6 милиарда долара

Ping An Insurance  е най-голямата китайска застрахователна група. Развива дейност в четири направления - животозастраховане, имуществено застраховане, банкови услуги и управление на активи. Работи основно в Китай и Хонконг, но е представена и в САЩ.

5. China Mobile - стойност 55.6 милиарда долара

China Mobile Limited е компанията ,смятана за най-големият оператор на мобилни комуникации в света. През миналата година нейни абонати са били 899 милиона души. Контролният пакет акции се държи от правителството в Пекин, като нейна "шапка" е Министерството на информационните технологии.