Стартиращата компания за батерии за електрически превозни средства в Обединеното кралство "Бритишволт" (Britishvolt), която изпитва затруднения да набере средства за изграждането на голяма фабрика в Северна Англия, е подала заявление за назначаване на служебни администратори (временно управляващи компанията), показва съдебен документ, видян от Ройтерс и цитиран от БТА.

Заявлението е удар за британската автомобилна индустрия, която според служители и експерти се нуждае от заводи за батерии за електромобили, за да попречи на голяма част от производството на автомобили в страната да се премести в континентална Европа.

Това се случва само ден след проведено общо събрание на акционерите, на което са се разглеждали варианти проектът да бъде продаден.

Интересен факт е, че през май 2022 г. българската "Монбат" (Monbat Group) заяви, че продава 100% от акциите в капитала на базираното в Германия дружество "Монбат холдинг" именно на "Бритишволт" за 36 млн. евро.

На 22 май чрез Българската фондова борса беше съобщено, че британската компания купувач е пионер в батерийната индустрия, чиято дейност е фокусира върху разработването на технологии за батерии от следващо поколение и свързаните с тях изследвания и решения. "Бритишволт" работи за развитието на бъдещето на електрическия транспорт и устойчиво съхранение на енергия, като произвежда най-добрите в класа, нисковъглеродни, устойчиви и отговорно разработени технологии за литиево-йонни батерии.

"Бритишволт" беше в преговори с потенциални купувачи, включително някои от ранните си инвеститори, след като през ноември си осигури краткосрочно спасително финансиране, което да отложи банкрутa.

Междувременно на по-голямата част от персонала на компанията днес беше съобщено, че трудовите им договори ще бъдат съкратени с незабавен ефект, според източник, запознат с въпроса, допълва Ройтерс.

"Бритишволт" по-рано очерта планове за изграждане на фабрика на стойност 3,8 милиарда паунда (4,64 милиарда долара) за производство на батерии с общ капацитет от 38 гигаватчаса в северната част на Англия, но до лятото събра само около 200 милиона паунда и отложи графика за производство.

Правителството на Обединеното кралство на бившия премиер Борис Джонсън представяше проекта на стартиращата компания за производство на батерии като основен крайъгълен камък за реализиране на трансформацията на автомобилната индустрия, тъй като страната се насочва към забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене през 2030 година.

"Бритишволт" получи подкрепа от минния гигант "Гленкор" (Glencore), който финансира кръг за финансиране на стартъпа миналия февруари.