Пътят за никъде: Как едно необичайно решение носи пари в авио бизнеса
За броени минути разпродадоха скъпи билети за полет, който започва от Сидни и свършва отново там
Във времена на криза, каквато безспорно е ситуацията в туристическия бранш по целия свят, нестандартните рекламни решения нямат алтернатива. Едно такова е "Пътуването за никъде", което австралийската компания Qantas обяви през септември. Тогава от превозвача заявиха, че пускат седемчасов полет, който ще излети и кацне от едно и също летище - Сидни.
Това ще бъде авиокруиз на ниска височина с цел пасажерите да могат да разгледат някои от най-големите австралийски забележителности, като сред тях са скалното образувание Улуру, Големият бариерен риф и др, казаха тогава от компанията.
Датата на полета беше 10 октомври, като той се осъществи благополучно и зарадва над 150 авиотуристи. Пред CNN главният изпълнителен директор на Qantas заяви, че хората са изкупили билетите за пътешествието само за 10 минути, което е рекорд в историята на авиопревозвача.
Цените на билетите за този полет бяха от 575 до 2700 долара, отбелязва от CNN. Това се случва на фона на близо 97% спад на пътуванията със самолет в азиатско-австралийската зона, предизвикан от ограниченията заради COVID-19. Самата компания по-рано обяви, че планира да съкрати повече от 8500 души и да премести своята централа от Сидни заради високите разходи там.
От Quantas отбелязват, че на хората им липсва летенето и че докато границите продължават да бъдат затворени, ще предлагат "полетите за никъде". Към австралийския превозвач се присъединиха и авиокомпании от Япония, Сингапур Бруней и др., които също направиха подобен тип пътешествия.
Не само в небето дестинацията може да бъде "за никъде". Преди два дни от Националния борд по туризъм в Сингапур и две круизни компании постигнаха споразумение и за осъществяване на пътувания по море, които започват и свършват на едно и също място без да акостират на други пристанища.
Корабите ще са с намален на половина капацитет, така че да се осигурява необходимото пространство за социална дистанция. За компаниите, които ще осигуряват развлечение на своите клиенти на борда на круизните кораби, това ще бъдат първите плавания от началото на пандемията насам.